כוכב בים

כוכב הים

אם מדובר בהגשמת חלום ילדות, במשיכה לא מוסברת למרחבים או בהרפתקה חדשה ורטובה, קשה להתעלם מהמשיכה שיש ליאכטה. קטנה כגדולה, בכל יאכטה טמונה הבטחה למסע לארץ אחרת, לנופים זרים ולאתגרים שלא הכרנו. מדריך ליאכטונר שבדרך.

אחר צהריים. בריזה קרירה נושבת על המים, מביאה עמה קרירות מבורכת לחוף אפוי בשמש ים-תיכונית. תחת שמשייה ועם כוס מרטיני ביד אתה עוצם עיניים, ונותן לרוח ללטף את פניך. עם הרוח מגיעים צלילים שאינך מכיר: פעמון מרוחק, חריקות ואוושות, כבלים רוטטים ופעימה רטובה של מנוע ימי. העיניים נפתחות ומולך מעגן – מרינה – שיאכטות רבות עוגנות בה. תורניהן יוצרים חורשת אלומיניום ועץ הנעה בקצב שמוכתב על-ידי הרוח מעל והגלים מתחת – דמיונך מפליג למקומות אחרים.

קשה שלא ליפול בשבי היופי והאסתטיקה של יאכטות. קווים ארוכים והרמוניים, הרבה צבע לבן ובוהק, עולם עשיר של קשרים וחבלול ואפילו קוד לבוש ושפה ייחודיים. כל מה שאנתרופולוג יגדיר "תת-תרבות" בתוך ההוויה הישראלית המיוזעת שלנו. כשלכל אלה מתווספים מסלול הכשרה מיוחד, ותג מחיר (בכסף, זמן ומחוייבות) גבוה – משם הדרך סלולה לעולם של יוקרה ועילית.

וכמו בכל תחום של יוקרה או קלאסיקה אם תרצו, גם ביאכטות יש למסורת ולמורשת משקל של ממש. מקור השם "YACHT" הוא מהולנדית – בעבר הייתה הולנד אחת המעצמות הימיות החזקות. במפתיע, פירוש המילה הוא "ציד" שכן הסירות הקטנות והמהירות האלו שימשו בראשית דרכן להדיפת פולשים ושודדי ים מהחופים העשירים של הולנד, כשהאחרונים ארבו לספינות העמוסות לעייפה בסחורות ואוצרות שהגיעו לממלכה מהמושבות בעולם החדש. עד מהרה שימשו הסירות הזריזות האלו גם נתבים ואנשי מכס ולימים אומצו על-ידי סוחרים עשירים כדי למהר ולהגיע לאניות שלהם לפני שאלו נכנסו לנמלים ולהישג ידם של השלטונות. אבל זה היה רק במאה ה-17 (ב-29 במאי 1660 ליתר דיוק) כשצ'רלס השני מלך אנגליה בחר לשוט ביאכטה מהולנד לאנגליה לשם הכתרתו אחרי מותו של קרומוול– שהיאכטה הפכה לסמל יוקרה. צ'רלס בילה כמעט עשור בגלות, והפך לחובב שיט נלהב. עם חזרתו למלכות הורה על בנייתן של 24 יאכטות מלכותיות. לא עברו שנים רבות עד שפשתה אופנת היאכטות בעילית האנגלית – בעיקר בקרב כל מי שרצה להתקרב למלך – ועד מהרה החלו להתקיים מפגשים ותחרויות שיט. הסצנה האנגלית הצטרפה לזו ההולנדית – הוותיקה והפרגמטית יותר – והם אלו אשר קבעו את אבני היסוד לתרבות היאכטות שאנו מכירים כיום. עם הדעיכה של המפרשיות, והמעבר להנעה בקיטור ומאוחר יותר למנועי בעירה פנימית, הפכו היאכטות בעלות המפרשים לכלי שייט שנועדו להנאה וקיט בלבד. כיום עולם היאכטות מחולק לשניים: מפרשיות ומונעות. המכנה המשותף הוא ייעודן לנופש, פנאי ולפעמים להדרכה.

אז מה היא יאכטה?

לפי הגדרת משרד התחבורה, סירה שאורכה עולה על שבעה מטרים כבר מוגדרת כ"ספינה" אפילו שהיא אינה מצויידת במנוע כלל – להלן "מפרשית". וגם אנו נתייחס לספינות האלו כ"יאכטות" החל מאורך של שבעה מטרים – בעיקר בזכות השימוש שלהן לפנאי. מה שמבחין בין היאכטות הוא אורכן: משבעה מטרים צנועים עד חמישים מטרים או יותר ל"מגה יאכטה" עצומה המסוגלת לחצות אוקיינוסים באדישות, באלגנטיות וברומנטיות.

יאכטות המפרשים נעות לרוב בין אורך של שבעה מטרים ועד לשלושים מטרים לגדולות שבהן. רוב היאכטות יימצאו בטווח של עד 14 מטרים על פני הספקטרום הזה.  היאכטות הבסיסיות ביותר מיועדות לשיט קצר של שעות אחדות. הן אינן מצוידות בתאי שינה אלא רק בתא אכסון קטן יחסית -לציוד ולהגנה בתנאי מזג אוויר קשים.

הקבוצה הבאה לא תהיה ארוכה מעשרה מטרים. יאכטות אלו מיועדות לשיט של יומיים-שלושה ולדילוגים בין מעגנים הקרובים לחוף. חלוקת החלל הבסיסית היא חדר מרכזי, מטבחון וחללים קטנים נוספים לציוד חילוץ, למזון ולאמצעי ניווט. יאכטה כזו מתאימה לשניים עד ארבעה אנשים.

השלב הבא הוא ה"מותניים הרחבים" של עולם הספינות הפרטיות, עם ספינות באורך של עד 14 מטרים. אלו כבר יאכטות בעלות מבנה מתקדם מפני שעליהן לשלב כמה אלמנטים בלתי אפשריים לכאורה: ניהוג קל, הנדסת אנוש טובה, יכולת לשוט ברוח קלה וחלל פנימי מספק. יאכטות כאלו מיוצרות על ידי יצרנים רבים ברחבי העולם ולרבים מהם שיטות ייצור מתקדמות עם שימוש בחומרים מרוכבים. חלל הפנים יכיל לרוב שלושה חדרים, חדר אוכל גדול ומטבחון. כאן תיהנו משירותים וממקלחון מסודרים. צורת היאכטה משתנה מיצרן ליצרן – כל אחד והפילוסופיה שלו – אבל הצורה הנפוצה ביותר היא חזית מחודדת, מותניים רחבים עם תחתית שטוחה וירכתיים קטומות. גם מגוון השידריות משתנה גם הוא ויש כאלו עם שידרית בצורת סנפיר אשר מתכנסת לתוך החלל כשהמים הנסוגים בשפל מותירים את היאכטה על גחונה.

אם יאכטת החלומות שלך באורך של 25 מטרים או יותר, היא תיכנס לקבוצת "יאכטות פאר". שיטות ייצור מודרניות זנחו את העץ והפלדה של פעם לטובת חומרים מרוכבים ועלויות ייצור מופחתות מאוד. זה אפשר ליצרנים לצייד את היאכטות במיטב אביזרי המותרות שיש. בעלי יאכטות כאלו ייהנו מכל הפאר של סוויטה במלון עילית: מיזוג אוויר, טלוויזיה עם לוויין, מערכות ניווט אוטומטיות חכמות, מקררים, מכ"ם ואפילו סונאר לאיתור להקות הדגים החביבות עליכם.

אם מסע מסביב לעולם עושה לכם את זה – ומחלקת התיירים של אל -על לא בשבילכם – נסו יאכטת מירוצים. אלו יאכטות שנועדו לשוט במהירות הרבה ביותר שהרוח וטכנולוגיית המפרשים מסוגלים להניע אותן. הן תהיינה קלות ביותר ובעלות שדרית מיוחדת – ועמוקה – אשר מסוגלת לתת "קונטרה" לאנרגיה העצומה שמפרש גדול מפיק. וכמה מהירה תהיה יאכטת מירוצים? בתנאים הנכונים תוכלו להגיע ל-35 קשרים (שזה 63 קמ"ש) מהירים למדי על פני המים. מאלו יש מגוון של גדלים ותצורות המרשימות שבהן בעלות צוות של יותר מ-15 שייטים והן שטות מסביב לעולם במגוון רחב של תחרויות המסוקרות היטב בתקשורת העולמית.

ללא קשר לסוג ההנעה, היכאטות מחולקות לשלוש משפחות: "מונוהל" – בעלות חלל יחיד ותצורה קלאסית. "קאטאמרן" בעל שני גופי ציפה מחוברים ביניהם, ו"טרימרן" – בעל שלושה גופי ציפה כשהמרכזי שבהן הוא לרוב הגדול ביותר וממנו יצאו התרנים. במרבית המקרים יאכטות הטרימרן הן בעלות ממדים גדולים.

Sea-Star

יש מנוע?

כמעט לכל היאכטות יש מנוע. אלו בעלות המפרש מצוידות לרוב במנוע קטן שתפקידו לעזור להן לצאת ולחזור למעגן ולפעמים מסוגל לסייע במקרה של כשל קטסטרופלי בתורן. אבל במקרה הזה המנוע אינו אמצעי ההנעה העיקרי. מדובר במנועים בעלי הספקים של חמישה עד ארבעים כ"ס בלבד ולאחרונה נתקלנו גם בהנעה חשמלית כדי להיות "ירוקים" עוד יותר. אותם מנועים חשמליים מסוגלים גם לטעון את המצברים כשהמדחפים שלהם מסתובבים מכוח המים בשייט. לאחרונה ראינו גם תצורות "היברידיות" המשלבות הנעת רוחב והנעה במנוע.

יאכטות מנועיות

כמו אלו מהזן המונע רוח, גם היאכטות המנועיות נמדדות לפי אורכן – אולי הן נעדרות רומנטיקה, אבל מצוידות במנועים חזקים אשר משחררים את משיטיהם מתלות בכוחות הטבע. כאמור, החלוקה לקבוצות דומה לזו של המפרשיות: ישנן אלו המיועדות לשיט קצר בן שעות ספורות ואינן מצויידות בתאים פנימיים. הן בעלות חלל פנימי קטן, מטבחון בסיסי ויכולת לקיים שניים עד ארבעה שייטים ליומיים בים. בקצה השני של הסקלה ממוקמות היאכטות בעלות היכולת לקיים צוות במשך שייט ממושך בים הפתוח, כמו מגה יאכטה – מלון צף, ומגביר אגו באורך שעשוי להגיע אף למאה מטרים.

אמצעי ההנעה מתבססים על מנועים ימיים –אם מנועים חיצוניים או כאלו הנסתרים בבטן היאכטה. יש כאלו המונעות במנועי בנזין, ואחרות במנועי דיזל. לא נדיר לפגוש יאכטות גדולות בעלות יותר ממנוע אחד. נדיר יותר לפגוש יכאטות בעלות מנועי סילון (טורבינת גז) – אבל יש גם כאלו.

מגה יאכטה

המונח "מגה יאכטה" הוא מונח חדש יחסית בעולם השיט (שהתיעוד בו רציף כמעט 600 שנים…) אשר בסוף שנות התשעים נהיה מטבע לשון . הוא בא לתאר יאכטה באורך מ-45 מטרים ועד מאה מטרים. אלו שבאורך מאה מטרים מתחרות כבר בספינות הקרוזים המפוארות והעצומות. במגה יאכטה אתם עשויים לפגוש אופנועי-ים, סירות מנוע ואפילו מנחת למסוקים כחלק ממופע העושר. הפנים עשוי להיות מרוהט במיטב הטעם ובהתאם לגודל התקציב – ביאכטות רבות לא נעדר מקומם של ברזים מוזהבים, לוחות שיש כבדים, ברכות שחייה פנימיות ועוד.

כדי להפחית את חשבון ההוצאות של האוליגרך כשאינו משתמש במגה יאכטה נהוג להציעה לצ'רטרים. כך אפשר בעלות שבועית של כמה עשרות או מאות אלפי דולרים (פלוס עלות מזון, דלק, מיסי נמל ועוד) ועוד כעשרים אחוזים טיפים לצוות – לשייט בין סנט טרופז לפוארטו באנוס בסטייל אמתי.

המגה יאכטות הגדולות ביותר הושקו ממש לאחרונה: Eclipse באורך 163.5 מטרים שייכת לרומן אברמוביץ' ובתחילת השנה הושקה ה-Azzam באורך 180 מטרים. ל-Azzam ארבעה מנועים, שניים מהם טורבינות גז, עם הספק משותף של 92 אלף כוחות סוס. הבנייה נמשכה שלוש שנים בלבד במספנה בגרמניה והמחיר (אם אתם מוכרחים לדעת) נסגר על 450 מיליון אירו. מיהו בעל המגה יאכטה הזו? הנסיך הסעודי וואליד איבן טלאל – והקנייה לא כופפה אפילו קלות את חשבון המולטי-מיליארדים שלו…

להצטרף למועדון

הדרך הקצרה והמהירה לצאת לים היא דרך קורס יאכטה שבעה מטרים. רק 12 שעות לימוד, יקנו את המידע הבסיסי ואת הכישורים הראשוניים לצאת לים לבד על יאכטה יומית באורך של שבעה מטרים. המפגשים עוסקים בנושאים של ימאות, מפרשנות, תימרונים עם ובלי מנוע, חוקה ימית, נוהלי חירום ומבחן פנימי. חשוב לציין כי קורס זה אינו מקנה רישיון ממשלתי אך הוא מאפשר בכל זאת להשיט יאכטה קטנה.

רישיון סקיפר הוא כבר רישיון ממשלתי המאפשר השטה של יאכטה עד אורך 24 מטרים. בקורס נלמדים תכנים כמו מכונאות, ימאות, ניווט מכשירים, וניווט חופי, ויש כ-40 שעות של שייט מעשי. משך הקורס הוא כשמונה חודשים ומחירו כ-10,000 שקלים.

לקנות או להשכיר?

יאכטה באורך של עד עשרה מטרים שגילה כעשרים שנים עשויה לעלות כשישים אלף דולרים. לכך יש להוסיף עלויות של עגינה, ביטוח, מבחן כשירות דו-שנתי עם האגרה המצורפת אליו ועוד המון ציוד שחייבים כדי שהיאכטה תהיה כשירה ובטוחה לשיט בים. יאכטה מנועית מאותו שנתון כבר עשויה להגיע לכ-150 אלף דולרים. כלי שיט חדשים יהיו פינוק אמתי ויעברו בקלות את הרף הדמיוני של מיליון דולר, גם לכלים באורך צנוע.

שכירת יאכטה כבר זולה יותר, בעיקר אם מדובר באירוע שאינו נשנה פעמים רבות. תוכלו באותה נשימה גם לקבל סקיפר וצוות מקצועי אם אינכם בטוחים ביכולת שלכם להשיט את היאכטה בעצמכם. במקרה הזה רצוי לבחון את נושא הביטוח לפני היציאה לים.

לצאת אל הגלים

אם על מפרשית צנועה בת שבעה מטרים או מגה יאכטה מפוארת, יש ביאכטות משיכה ורומנטיקה שאין שניים להן. מצד אחד להיות תלוי בכוחות הטבע כדי להגיע ממקום למקום, להתנודד על הים כראשוני מגלי הארצות, מצד אחר לאתגר את יכולותיך וכישורך בתחום שונה מאד מהווית החיים הרגילה שלנו. זהו מפגש של טבע וטכנולוגיה, של מדע ורומנטיקה, עם מאות שנות מסורת וטכנולוגיות מתקדמות. ואפשר גם ללגום אספרסו ארוך מול תורניהן המתנודדים של היאכטות במרינה ולחלום על מקומות רחוקים, חופים אקזוטיים, מאכלים מוזרים ונשים זרות…

כתבות נוספות

50 עובדות על AMG
כתב: ד"ר חנן גולן תצלומים: גלעד ארצי
אם חשבתם שגולף נועד ליחידי סגולה, אתם טועים – משחק גולף נפוץ הרבה יותר, ועולם הגולף רחב עד מאד. למעשה, 65 מיליון שחקני גולף הרשומים במועדוני גולף בעולם, מוכיחים שזהו הספורט הפעיל ביותר בעולם כיום. אז לכל חובבי הגולף, הנה חמישה אתרי גולף מומלצים שכל חובב או מקצוען שואף להגיע אליהם, מה"מכה של מגרשי הגולף" ועד לאתר מספר 1 בסין שחקני גולף נלהבים אינם מחפשים מגרש גולף במהלך החופשה שלהם, אלא גולף הוא החופשה שלהם. אם אתם מוכנים לבזבז לא מעט ירוקים כדי לבלות חופשה על כרי דשא ירוקים, בהמשך הדברים תמצאו חמישה אתרי גולף מהמובילים בעולם. מלבד מגרשי גולף איכותיים, הם מציעים מעטפת כוללת של מלונות מפוארים, ספא מפנק ושאר שירותים ברמה גבוהה ואף יוקרתית. משחק גולף הוא הדרך להצטרף ל-65 מיליון שחקני גולף רשומים ברחבי העולם, והוא הספורט הפעיל ביותר מבחינת אנשים שפעילים בו. "גולף הוא דרך חיים", אומר בארי שקד יושב ראש איגוד הגוף הישראלי על עולם הגולף, "והוא מתאים לאנשים מגיל חמש עד גיל 105 כי מה שמשנה זו הטכניקה (ריכוז, יציבה, תנועה ועוד). ברגע שתפסת את הטכניקה, מכה אחת נטולת מאמץ והכדור הקטן עף בקלילות למרחק של 200-150 מטר ואף 300 מטר אצל המקצוענים". כמה מילים על גולף במגרש גולף תקני יש 18 אזורים ברמות קושי שונות, ובכל אזור יש גומה (Hole) שאליה צריך לחבוט לתוכה את הכדור הלבן. גודלו הסטנדרטי של המגרש נע בין 5,900 מטר רבוע ל-6,400 מטר רבוע ומשחק ממוצע נמשך כארבע שעות וחצי. לרוב ככל שהמגרש גדול יותר, כן הוא נחשב יוקרתי יותר ומצריך שימוש בעגלות גולף ובנושאי כלים. ההתקדמות במשחק היא מגומה לגומה תוך כדי ניסיון לחבוט בכדור כמה שפחות. משטחי הדשא במגרש גולף מחולקים לשני סוגים: האזור המטופח (Fairway) מכוסה דשא גזום היטב ונוח למשחק, והאזור הלא מטופח (Rough) שאינו גזום היטב והמשחק בו קשה יותר. לאורך המסלול ישנם מכשולים (Bunker) שונים כברכות, גבעות ומכשולי חול. כדי להתגבר על המכשול, על השחקן לחבוט בעצמה ולהסתכן ביציאת הכדור מהמסלול ובקנס בחבטות נוספות. בארי שקד מסביר שיש כמה טורנירים עולמיים נחשבים בעולם, ובהם US Open, Masters שתמיד נערך באתר אוגוסטה בג'ורג'יה, British Open שנערך מדי פעם באנגליה ומדי פעם בסקוטלנד ו-PGA. אחד הדברים המייחדים את הגולף הוא הקשר ההדוק בין גולף לעסקים. אמרה ידועה בארצות הברית היא (בתרגום חופשי): במקום ללכת לראיון עבודה, קנה מקלות גולף ולך להתאמן. אז אם אתם רוצים להצטרף לעולם הגולף, הנה חמישה מועדוני גולף ואתרי משחק שכדאי לכם להכיר. 1. Pebble Beach, קליפורניה הייחוד: "המֶכָה של המֶכָה של מגרשי הגולף", מכנה אותו בארי שקד והוא יודע על מה הוא מדבר – מגרש גולף מדהים שנמצא על שפת האוקיינוס. האתר זוכה להיות מדורג ראשון ברשימות מכובדות, כמו למשל זו של Golf Digest, ויתרה מזאת, הוא מצליח לשמור על רמה גבוהה על אף הכתרים הנקשרים לראשו. היסטוריה: הוקם ב-1919, מארח טורנירים חשובים, דוגמת ה-US Open וה-PGA. ת"ז: ארבעה מגרשי גולף מחודשים, לודג' מפאר, מלון ואתר לינה נוסף פזורים במרחב העצום שלחופי האוקיינוס, יש בו ספא, מסעדות ואפשרויות בילוי נוספות שמכונות בעגת שחקני הגולף "הגומה ה-19". מוטו: כל שחקן גולף חייב לשחק פעם לפחות אחת בחייו ב- Pebble Beachואין זמן מתאים יותר מעכשי. אינטרנט: www.pebblebeach.com 2. St. Andrews , סקוטלנד הייחוד: כמו ענפי ספורט לא מעטים, גם הגולף הומצא באי הבריטי, ובמגרש הישן בסנט אנדרוז החלו לשחק גולף כבר לפני 600 שנה. במידה רבה קבעו המגרשים בסנט אנדרוז את החוקים, את המבנה, את מספר הגומות הנוכחי (18 אם תהיתם) ועוד. היסטוריה: 600 שנה של ניסוי וטעייה הן קילומטרז' מכובד. פה התפתחו תרבות הגולף, החוקים, בעלי התפקידים השונים (למשל נושא הכלים – Caddie) וכל תרבות הבילוי שמסביב למשחק. בעבר אסר המלך הסקוטי ג'יימס השני לשחק גולף בטענה שהוא מסיח את דעתם של הצעירים מאימוני חץ וקשת. האיסור החזיק מעמד עד שהגיע המלך ג'יימס השישי, שדווקא אהב לשחק גולף. בסנט אנדרוז הומצאו חוקים רבים, ובהם 18 הגומות שנחשבות עד היום מגרש תקני. ת"ז: שבעה מגרשי גולף (שישה מהם עם 18 גומות) לחוף הים, שמרכיבים יחד את מתחם הגולף הגדול ביותר באירופה, אקדמיה לגולף וחנות. עיירה בשם St. Andrews נמצאת ממש בסמוך, ובה אפשר לישון, לאכול ולבלות. כל המגרשים נחשבים ציבוריים, דהיינו פתוחים לכל שחקן גולף באשר הוא. מוטו: St. Andrews היא הבית של הגולף, ובו מתייחסים ברצינות להנאה. אינטרנט: www.standrews.org.uk 3. Mauna Kea Golf Course, הוואי הייחוד: הנוף המקיף את מגרש הגולף באי הגדול בהוואי פשוט מרהיב. מדובר באתר משובח שמציע לשחקניו את הנוף המרשים ביותר שאפשר לדמיין ושילוב אולטימטיבי בין תחביב לנופש. היסטוריה: הושק ב-1964 והיה למגרש הגולף הראשון בהוואי. המגרש מנצל את המבנה הטופוגרפי הטבעי, ומשלב כרי דשא, עצים וכמובן את הים. ת"ז: מגרש גולף מטופח, שני בתי מלון מפוארים, אקדמיה לגולף והכול חלק מאתר נופש בשם Prince Resort. מוטו: פה נמצא החור היפה ביותר בעולם אינטרנט: www.princeresortshawaii.com 4. Spring City Golf & Lake Resort , סין הייחוד: כמו בדברים אחרים, הסינים מדביקים פערים ומתייצבים בשורה הראשונה בעולם גם בבניית אתרי גולף מרשימים. אחד מהם הוא האתרSpring City לשפת האגם Yang Zong Hai ובין גבעות מוריקות. היסטוריה: הוקם ב-1998 כמענה לתיירים חובבי גולף, מתוך הבנה שגולף הוא אבן שואבת לתיירים אמידים שמוכנים לשלם לא מעט בעבור חופשה, בייחוד ביעד שמזג האוויר בו נוח. ת"ז: באתר שנהנה ממזג אוויר אביבי כל השנה יש מלבד מגרשי גולף מקצועיים גם יותר ממאתיים סוגי חדרים ברמות שונות, מסעדות, ספא, אקדמיה לגולף ועוד. מוטו: האתר מספר אחת בסין. גן עדן אסייתי לגולף. אינטרנט: www.springcityresort.com 5. Augusta, ג'ורג'יה הייחוד: האתר הבלתי מושג. אתר גולף יוקרתי וסגור לקהל הרחב, ורק חברים רשומים, שמשלמים הון תועפות וצריכים לעמוד במבחני קבלה מחמירים – יכולים לשחק על כרי הדשא הנחשקים האלו. מארח את תחרות המאסטרס היוקרתית מדי שנה. טייגר וודס וג'ק ניקלאוס נחשבים לשיאני התחרות. היסטוריה: הוקם בשנת 1934 על ידי שחקן הגולף האגדי בובי ג'ונס (השיאים שהוא קבע לא נשברו עד היום). המועדון התפרסם בזכות התעקשותו שלא לפתוח את שעריו לנשים, מדיניות בה נקט עד לשנת 2012 כשקיבל כחברה הראשונה את קונדוליסה רייס. שלוש מאות החברים בו (הרשימה כמובן סודית) משלמים 25-50 אלף דולר בשנה רק בשביל הזכות להיות חבר. ת"ז: מסביב לאתר, במרחק נסיעה קצר, יש בתי מלון רבים בדרגות שונות וכן מסעדות ואתרי בילוי, אולם גולת הכותרת היא המגרש המפורסם והיוקרתי, שרק מתי מעטים זוכים לשחק בו. מוטו: אתה לא יכול להתקבל כחבר, אולי תוכל לקבל הזמנה להתארח למשחק. אינטרנט: www.augusta.com מועדון גולף געש מרצדס בנץ ישראל מעניקה במהלך שנת 2012 חסות שנתית למועדון הגולף בגעש. שיתוף פעולה זה תואם את מדיניות חברת מרצדס המזוהה עם משחק הגולף ומקיים מזה למעלה מעשרים שנים את טורניר Mercedes Trophy. במסגרת החסות, נציג ישראלי ראשון יבחר מטעם המועדון וייצג את ישראל בתחרות השנתית בשטוטגרט. מועדון הגולף געש הוקם בשנת 1999 על מנת שיהיה מגרש גולף בישראל גם במרכז הארץ. במועדון מגרש של תשע גומות ו-18 טייז, וייחודו הוא באווירת מועדון אמיתית שפונה לקשת רחבה של קהלים ונותנת להם תחושה של שייכות למועדון. כנותנת החסות למועדון הגוךף בגעש, מרצדס בנץ ישראל מזמינה את לקוחותיה לקבל מידע על המשחק ממדריכים מקצועיים ומנוסים, וליהנות משעורי גולף אישיים באווירה נעימה וייחודית. אתם מוזמנים ליצור קשר עם נציג המכירות שלכם לתאום הדרכה אישית במתנה.
הכדור הוא עגול, עם גומות
לילה מטורף במוזיאון
כתב: שי רוזנפלד תצלומים: מרצדס
שבוע האופנה בברלין
שבוע האופנה בברלין
מאת: סיון פניני | תצלומים: Mercedes-Benz Fashion Week Berlin
.מרצדס-בנץ באינסטגרם
.כל העדכונים, החידושים, האירועים, הדגמים. כל מה שמרצדס
mercedesbenz.israel