Contact

Close
Contact
Pack Energizing Mercedes benz EQA

טכנולוגיה

כמעט 140 שנים מרצדס עוסקת לא רק בשיפור המכוניות שלה, אלא גם בחיזוי העתיד ובהתאמת המכוניות שלה למציאות המשתנה.

מרצדס רשמה לאורך השנים אין ספור פטנטים בתחומים שונים, ומחלקת המחקר והפיתוח שלה אחראית לחלק גדול מהפיתוחים הטכנולוגיים שהתוו את הדרך עבור עולם הרכב כולו. מרצדס חידשה וממשיכה לחדש בתחומי הבטיחות, הנוחות, ההנעה והביצועים, וכל דגם של מרצדס מציג את הטכנולוגיות החדשניות ביותר, החל ביחידות ההנעה ומערכות המתלים, דרך מערכות בטיחות וסיוע לנהג וכלה בממשקי תפעול ובאביזרי נוחות מתקדמים.

אלפי חידושים ופטנטים 

לאורך השנים הציגה מרצדס אין ספור חידושים בתחום ההנעה. גם כיום, מערכות ההנעה של מרצדס הן מהמתקדמות ביותר, וכל דגם של מרצדס מבוסס על המנועים, תיבות ההילוכים ומערכות המתלים החדישות והמתוחכמות ביותר. תיבת ההילוכים 7G-TRONIC למשל הייתה בעת הצגתה תיבת ההילוכים הראשונה למכונית בייצור סדרתי עם שבעה יחסי העברה המאפשרים התאמה מושלמת של העברת הכוח לדרישות הנהג, שיפור בביצועים וחסכון בתצרוכת הדלק. כיום מצוידים דגמי מרצדס בעלי מנועי בעירה פנימית בתיבות הילוכים 9G-TRONIC אוטומטית עם תשעה יחסי העברה או בתיבת DCT-8 כפולת מצמדים עם שמונה יחסי העברה.   

Transmission 8G-DCT Mercedes benz

שיפור של מנועי בעירה פנימית ICE

מרצדס-בנץ פועלת מאז היווסדה לשיפור מתמשך של מערכות ההנעה שלה, בין אם מדובר על מנועי בנזין, דיזל, גז טבעי או מנועים חשמליים. מרצדס-בנץ הציגה בין היתר את טכנולוגיות BlueTEC ו-BlueEFFICIENCY שתרמו רבות להפקת יותר כוח ומומנט ולהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

הנעה היברידית והיברידית-נטענת PHEV

מרצדס הייתה וממשיכה להיות חלוצה בתחום ההנעה האלטרנטיבית – כבר בשנת 1906 הציעה החברה את דגם ה-Mixte עם סוגי הנעה שונים. ה-Mixte היה מצויד במנוע בנזין ולצידו שני מנועים חשמליים. כיום מציעה מרצדס-בנץ מגוון רחב של דגמים בעלי הנעה מיקרו היברידית (Mild Hybrid) עם מערכת חשמלית 48V ודגמים היברידיים- נטענים PHEV.

הנעה חשמלית 

החברה מציעה את המגוון הרחב ביותר של רכבי יוקרה חשמליים בכל הדגמים והקטגויות. החל ברכב הפנאי EQA, דרך דגמי EQB, EQC, EQE, EQS, גרסאות הפנאי EQE SUV ו-EQS SUV וכלה ב-EQV הגדול. דגמי החשמל של מרצדס מציעים את הטוב ביותר שיש בפלח רכבי היוקרה החשמליים, עם הספקים גבוהים במיוחד וטווחי נסיעה שוברי שיאים לצד טכנולוגיות הנוחות והבטיחות המתקדמות ביותר.

טכנולוגיות נוחות של מרצדס

מרצדס-בנץ מזוהה עם נוחות ועם פאר לאורך כל שנות קיומה, ומתחילת דרכה החברה רתמה את היכולות הטכנולוגיות וההנדסיות שלה לא רק לטובת בטיחות, הנעה וביצועים, אלא גם בכדי לוודא שהנוסעים ייהנו מרמות הנוחות הגבוהות ביותר.

Dolby Atmos®

מגדיר מחדש כיצד אנו מאזינים למוסיקה ברכב, Dolby Atmos® מאפשר ויוצר איכות שמע פורצת דרך, עשירה, ברורה ועמוקה. יחד עם אחת ממערכות השמע האופציונלית Burmester® Surround Sound Systems, דגמי מרצדס-בנץ מנגישים לכם את חוויית ההאזנה המושלמת.

MBUX Hyperscreen

ממשק משתמש פורץ דרך MBUX Hyperscreen: שלושה מסכי תצוגה גדולים מתמזגים מתחת לפנל זכוכית משותף לכדי מסך ענק ברוחב 141 ס"מ המשתרע על פני כל הדשבורד. ה-Hyperscreen מאגד את לוח המחוונים הדיגיטלי, מסך OLED מרכזי ''17.7 ומסך OLED ''12.3 נוסף בצד הנוסע.

KEYLESS-GO Convenience Plus 

קלות ונוחות בכניסה וביציאה ברמה אחרת: דלתות חשמליות מלפנים ומאחור נפתחות ונסגרות באופן אוטומטי והמרצדס-בנץ שלכם פותחת ושומרת את הדלת פתוחה עד לכניסה לרכב, ממש כמו נהג אישי.

מערכת טיהור אוויר ENERGIZING AIR CONTROL Plus עם פילטר HEPA 

 - מערכת טיהור אוויר מתקדמת עם מסנן HEPA High Efficiency Particulate Filter שעוזר להפחית באופן אפקטיבי את זיהום האוויר. מערכת ה-ENERGIZING AIR CONTROL Plus מנטרת את איכות האוויר הן בתוך הרכב והן מחוצה לו ובהתאם למידע שנמדד, מחליפה באופן אוטומטי בין אוויר רענן לבין מצב מחזור אוויר (רה-סירקולציה). המערכת כוללת גם תפריט איכות אוויר ייעודי במערכת המולטימדיה MBUX להמחשת תוצאות המדידה והניטור של איכות האוויר והפער בין איכות האוויר מחוץ לרכב ובתוכו.

חדשנות ובטיחות

מרצדס-בנץ הוא מותג המוגדר על ידי חתירה בלתי פוסקת לחדשנות, ולמותג יש היסטוריה ארוכה של חידושים בתחום הבטיחות. במקרים רבים, המצאות ומערכות שהופיעו לראשונה בדגמי מרצדס-בנץ אומצו גם על ידי חברות אחרות והפכו לסטנדרט בתעשיית הרכב. אחד מערכי היסוד של מרצדס בנץ הוא אחריות לחיי הנוסעים וערך זה הוביל חדשנות טכנולוגית שהביאה לפריצות דרך רבות.

כבר בשנת 1936 החלו מהנדסי מרצדס בנץ Barenyi במחקרי בטיחות תוך שימוש ברכבי מבחן ייעודיים. מחקרים אלו הניבו חידושים כמו תא נוסעים קשיח עם אזורי ריסוק (1951), הפטנט הראשון שנרשם לכרית אוויר ברכב (1971), מערכת למניעת נעילת גלגלים בעת בלימה ABS משנת 1978, ומערכת בקרת היציבות ESP שהומצאה על ידי מרצדס בנץ בשנת 1995.


בעשורים האחרונים, טכנולוגיות פורצות דרך תופסות חלק הולך וגדל בתעשיית הרכב ובמרצדס רתמו את היכולות הללו להגברת הבטיחות. משפחת מערכות PRE-SAFE המהפכנית שהוצגה לראשונה בשנת 2002 ומותקנת במרבית מכוניות מרצדס, מזהה באמצעות חיישנים מצב של חוסר שליטה, ומכינה את הרכב לתאונה אפשרית. המערכת סוגרת את החלונות וגג השמש, מטה את משענות הראש ומהדקת את חגורות הבטיחות כך שאם תאונה אכן תתרחש, הרכב והנוסעים יהיו מוגנים יותר.

מערכת DISTRONIC-PLUS עם בלם PRE-SAFE תורמת אף היא להגברת הבטיחות, היא סורקת את התנועה לפני המכונית באמצעות משדרי רדאר ומזהה אם המכוניות שמלפנים מאטות או עוצרות, ובמקרה של חשש לתאונה, המערכת מתריעה בפני הנהג, מכינה את מערכת הבלמים לפעולה ואף יכולה להאט או לעצור לחלוטין באופן אוטומטי. בשילוב עם בקרת השיוט, מערכת זו הופכת לבקרת שיוט אקטיבית שמתאימה את מהירות הנסיעה בדרכים מהירות לתנועה על הכביש.

חידושים טכנולוגיים נוספים ניתן למצוא למשל גם בתחום התאורה. פונקציות ההקרנה של ה-DIGITAL LIGHT יכולות להעשיר ולהפוך את חוויית הנהיגה לבטוחה יותר עם קווי הכוונה, סמלים ואנימציות. טכנולוגיה אינטליגנטית זו מאירה למשל הולכי רגל שנמצאים באזור מסוכן עם פונקציית זרקור וממחישה את מיקומם בעזרת הקרנה של נקודות מנחות.

 קיימות (Sustainability)

אחד הערכים המרכזיים עליהם מבוסס מותג מרצדס-בנץ הוא אחריות (Responsibility) – אחריות כלפי הנהג והנוסעים, המשתמשים האחרים בכביש, וחשוב לא פחות אחריות כלפי הסביבה. ערך זה מתבטא בפעילות של מרצדס-בנץ בתחום הקיימות (Sustainability), ואנשי הפיתוח של מרצדס-בנץ עמלים מזה עשרות שנים על פיתוח טכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות, הפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים, ושמירה על הסביבה.  


מרצדס הייתה ועודנה חלוצה בתחום ההנעה החלופית ומשקיעה רבות במעבר להנעה חשמלית כחלק מתפיסה חדשה של ניידות בת-קיימא ונקייה מפליטת מזהמים. מרצדס פועלת בהתאם לתוכנית אסטרטגית המכונה Ambition 2039 שמטרתה להגיע לצי  נקי לחלוטין מפליטות עד שנת 2039. בכדי לעשות זאת, במסגרת התכנית, החברה משקיעה עשרות מיליארדי אירו בפיתוח רכיבים ומרכזי ייצור לרכבים חשמליים ולמוצרים ושירותים קשורים כמו מפעלי סוללות.



כל דגמי החשמל מבוססים על תשתית טכנולוגית מודולרית ולצורך כך פותחו על ידי מרצדס-בנץ מספר פלטפורמות ייעודיות לרכבים חשמליים טהורים, מנועים חשמליים וסוללות. שלושת המרכיבים המרכזיים הללו (פלטפורמה, מנוע וסוללות) הינם מודולריים ומאפשרים שימוש והתאמה למגוון תצורות וגדלי מרכב, סוגי הנעה ואיזון בין ביצועים לבין טווח נסיעה. תהליך המעבר להנעה חשמלית מוטמע בשלוש דרכים מרכזיות: דגמים בעלי מנוע בעירה פנימית בתוספת של מערכת מיקרו-היברידית 48V, דגמים היברידיים-נטענים PHEV ודגמי מרצדס-בנץהחשמליים טהורים.

מנועי ICE: טכנולוגיות BlueTEC ו-BlueEFFICIENCY

טכנולוגיות BlueTEC ו-BlueEFFICIENCY של מרצדס הופכות את המנועים שלה ליעילים, נקיים וחסכוניים יותר. מרצדס ממשיכה לשפר ולשכלל את מנועי הדיזל, ומנועי ה-BlueTEC שלה הם מנועי הדיזל המתקדמים ביותר עם פליטת מזהמים ותצרוכת דלק נמוכות, לצד ביצועים מעולים ותגובות מהירות. 


הזרקת בנזין ישירה פועלת בדייקנות מיקרוסקופית ועם מהירות תגובה הנמדדת באלפיות השנייה על מנת לחלץ ביצועים טובים יותר עם פליטת מזהמים מופחתת, מכמות קטנה יותר של דלק.

הנעה היברידית: דגמי 48V ו-PHEV

במעבר ממנועי בעירה פנימית למנועים חשמליים-טהורים, מרצדס-בנץ פיתחה ומציעה מגוון דגמים היברידיים. המערכת המיקרו-היברידית של מרצדס-בנץ מכונה 48V. זוהי למעשה מערכת חשמלית מחוזקת שאינה מורגשת בעת הנהיגה– אבל יש לה יתרונות משמעותיים ביותר ובתוכם חסכון משמעותי בצריכת הדלק, פליטת מזהמים מופחתת, בלאי נמוך יותר של מערכת הבלמים וחווית נסיעה נעימה ויוקרתית יותר.

לצד גרסאות ה-48V מציעה מרצדס-בנץ גם מגוון של דגמים היברידיים-נטענים PHEV. דגמים אלו משלבים בין מנוע בעירה פנימית לבין מנוע חשמלי חזק וסוללה גדולה באופן יחסי לרכב היברידי רגיל. היתרון של רכב היברידי-נטען הוא שטווח הנסיעה שלו אינו מוגבל על ידי קיבולת הסוללה שכן יש לו גם מנוע בעירה פנימית עם מיכל דלק.

טווח הנסיעה של רכבי ה-PHEV מאפשר לרבים נסיעה יומיומית חשמלית טהורה.

הנעה חשמלית טהורה

מרצדס-בנץ מחויבת לעתיד בר-קיימא ולניידות חשמלית. החברה מציעה כיום את המגוון הרחב ביותר של רכבי יוקרה חשמליים, החל ברכב הפנאי EQA, דרך דגמי EQB, EQC, EQE, EQS, גרסאות הפנאי EQE SUV ו-EQS SUV וכלה ב-EQV הגדול. דגמי החשמל מציעים את הטוב ביותר שיש בפלח רכבי היוקרה החשמליים, עם הספקים גבוהים וטווחי נסיעה ארוכים במיוחד לצד טכנולוגיות הנוחות והבטיחות המתקדמות ביותר שיש כיום.

קיימות כאסטרטגיה

קיימות היא חלק אינטגרלי באסטרטגיה של מרצדס-בנץ ולצד פיתוח טכנולוגיות הנעה בנות-קיימא, החברה פועלת באחריות סביבתית בכל ההיבטים שלה: ייצור, בחירת שותפים, אימוץ תקנים, רכש של חומרי גלם וכו'.

מאז שנת 2022, הייצור של רכבים וסוללות במפעלים של מרצדס-בנץ נקי מפליטת פחמן Carbon-neutral. עובדה זו מתייחסת לכ-30 מפעלי ייצור בכל רחבי העולם. מרצדס-בנץ משקיעה רבות גם בפיתוח אמצעים להפקה ולשימוש באנרגיה נקייה כמו אנרגיה סולרית ואנרגיית רוח. מאז שנת 2022 מרצדס רוכשת אך ורק חשמל שמגיע ממקורות מתחדשים.


לקריאת דו"ח הקיימות של מרצדס-בנץ לחצו
כאן


חלק מהמערכות הינן אופציונליות בתוספת תשלום רלוונטיות לדגמים מסויימים.