הצפלינים גדשו את השמיים באותה תקופה, והיה ברור לכל מי שעסק במכונאות, שמי שיצליח לייצר מנועים חזקים ואמינים שיעמדו בדרישות של ענף-אווירי זה, יגרוף רווחים נאים. תהליך ייצור המנועים של מייבאך נמשך בדרך זו עד לשנת 1918, השנה בה הסתיימה מלחמת העולם הראשונה. לאחר המלחמה הוטלו הגבלות על ספינות האוויר, ויחד עם המשבר הכלכלי שפקד את גרמניה, ייצור המנועים עבור הצפלינים נעצר.
מייבאך החליט להמציא את עצמו מחדש כיצרן מכוניות. הכיוון היה ברור מלכתחילה – מכוניות יוקרה גדולות בעלות מנוע חזק ותא נוסעים מפואר, והבחירה במרצדס כבסיס לדגם הראשון W1 הייתה טבעית – ראוי לציין שלפני שמייבאך הקים את החברה שלו לייצור מנועי צפלינים הוא שימש כמנהל טכני בחברת דיימלר.
בשנת 1919 בנה מייבאך את הדגם הראשון, אך עדיין לא הציג אותו לקהל הרחב. החשיפה של המייבאך הראשונה שהוצעה ללקוחות, ה-W3, התרחשה שנתיים מאוחר יותר בשנת 1921, במסגרת תערוכת הרכב של ברלין, שהייתה מתערוכות הרכב החשובות ביותר באותה העת.
לאורך שנות העשרים והשלושים השיקה מייבאך לא מעט דגמים, בתחילה את ה-W3 ו-W5 במספר גרסאות, לאחר מכן את דגם 12 שזכה לכינוי הודות למנוע 12 צילינדרים, ובהמשך את דגמי ה-Zeppelin ודגמי SW. המכוניות של מייבאך היו מכוניות אקסקלוסיביות ויקרות, ועל פי הערכות כ-1,800 מכוניות מייבאך נבנו לאורך שנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת. אחד הדגמים הבולטים היה ה-SW42 בעל הקימורים הנאים והכנפיים הקדמיות המרשימות. בתקופה זו, סוף שנות השלושים, התמקדה מייבאך בבניית מכוניות קבריולה פתוחות, שהפכו למזוהות איתה. אבל אז הגיעה מלחמת העולם השנייה, וכמו כל מפעלי התעשייה בגרמניה גם מייבאך גויסה לקחת חלק במאמץ המלחמתי וייצרה מנועים לטנקי הפנצר והטייגר. לאחר המלחמה פסק ייצור מכוניות מייבאך ובהמשך החברה התמזגה אל תוך דיימלר. דגמי מייבאך הפכו לפריט מבוקש על ידי אספנים, והיה קשה להאמין שמייבאך חדשה תעזוב אי-פעם את שערי המפעל. אבל זה קרה.
בתערוכת טוקיו בשנת 1997 הציגה מרצדס שני דגמי מייבאך חדשים, והקימה את המותג המפואר לתחייה. מייבאך 57 ומייבאך 62 כללו את כל מה שמותג מייבאך אמור להציע: ממדים גדולים ומרחב עצום בתא הנוסעים, מנוע בי-טורבו בתצורת V12 ובנפח 6.0 ליטרים עם 603 כוחות סוס, אבזור ורמות פאר גבוהות, וכמובן, סמל ה-M המיתולוגי של מייבאך.
התגובות הנלהבות להן זכו דגמי התצוגה הביאו לתהליך פיתוח מואץ, ובשנת 2002 הם הוצעו למכירה. המייבאך של שנות האלפיים התאפיינו לא רק בעיצוב מרשים וממדים גדולים, אלא גם בביצועים מרשימים הודות למנוע החזק ובבידוד מוחלט מרעשי הדרך והסביבה. דגמי 57 ו-62 יוצרו בין השנים 2002-2011 אז הוחלט בדיימלר לבחון מחדש את תפקידו של מותג מייבאך בתוך מערך הדגמים של מרצדס ודיימלר. אבל אל חשש, ההיסטוריה הראתה שמייבאך יודע להמציא את עצמו מחדש שוב ושוב, וזה בדיוק מה שקרה בשנת 2014.
תערוכות הרכב של לוס-אנג'לס ושל גואנגז'ו היוו את הבמה להצגת המרצדס-מייבאך S-Class החדשה שהחזירה עטרה ליושנה. המייבאך החדשה היתה ארוכה מה-S-Class בעלת בסיס הגלגלים הארוך, וגם חזקה יותר עם מנוע V12 BI-TURBO בעל 530 כוחות סוס בגרסת S 600. היא הציעה מרחב עצום ליושבים מאחור, חוויית נסיעה שקטה וחלקה של מחלקה ראשונה במטוס ורשימת אבזור בלתי-נגמרת. כשנה לאחר מכן הציגה דיימלר גם את ה-Pullman S600, הלימוזינה האקסקלוסיבית ביותר עם מרחב ופאר שטרם נראו.
במייבאך לא נחו על זרי הדפנה והציגו לאורך השנים מכוניות תצוגה מרשימות: בשנת 2016 את ה-Vision Mercedes-Maybach 6 ואת ה-'Mercedes-Maybach S650 Coupe, ובשנת 2017 את ה-Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet. בשנת 2019 הצטרף להיצע הדגמים גם Mercedes-Maybach GLS – הגרסה הסופר-יוקרתית של מייבאך לרכב ה-SUV הגדול של מרצדס.
בשנת 2020 הושקה Mercedes-Maybach S-Class החדשה כביטוי האולטימטיבי לפאר והגדרה חדשה למושג "רכבי יוקרה". הבסיס הוא כבעבר מרצדס S-Class החדשה, אבל המייבאך היא כבר חוויה ייחודית בפני עצמה עם רמות בלתי נתפסות של פאר ושל טכנולוגיה.
היא מבודלת חיצונית מה-S-Class הודות לגריל שונה, פגושים שונים, חישוקים ייחודיים וצבעי מרכב שונים עם אפשרות לצביעה דו-גוונית. תא הנוסעים ממחיש מהי אקסקלוסיביות עם ריפודי עור Nappa, גימורי עץ ומתכת יוקרתיים וכיתובי Maybach בספי הדלתות ואפילו בהגה.
חבילת Chauffer מהווה חלק מהסטנדרט, אך ניתן לבחור גם בחבילות נוחות או מחלקה ראשונה למושבים מאחור, ובכך להפוך את חלקו האחורי של הרכב לסלון מפואר או למשרד מאובזר. גם סביבת הנהג שודרגה באופן מהותי, עם לוח מחוונים דיגיטלי וצג מולטימדיה OLED בגודל "12.8 עם ממשק MBUX.
בין המאפיינים הבולטים בהם ניתן לבחור ואשר מבטאים את העליונות הטכנולוגית של המייבאך החדשה ניתן למנות את יחידות התאורה הדיגיטליות DIGITAL LIGHT, היגוי לסרן האחורי, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, טאבלט MBUX במושבים האחוריים, דלתות נוחות חשמליות, חבילות נוחות עם מערכות עיסוי מתקדמות, מערכת מתלים אקטיבית E-Active Body Control, מערכת שמע של Burmester ועוד ועוד.