כשמרצדס G-Class הנוכחי הושק במסגרת תערוכת דטרויט בחודש ינואר 2018, השחקן ארנולד שוורצנגר שהוא אוהד מושבע של ה-G ושימש כאורח כבוד בהשקה, חילץ ממנכ"ל מרצדס-בנץ דאז דיטר זטשה הבטחה שגם דגם אייקוני זה יזכה לגרסה חשמלית מלאה. שלוש וחצי שנים לאחר מכן, מרצדס-בנץ מימשה את ההבטחה של זטשה והציגה גרסה קרובה לייצור של מרצדס EQG העתידי.
חזק מהזמן, מאז 1979
כבר יותר מארבעה עשורים שבהם האות G מסמלת עבור רבים את רכב השטח היוקרתי האולטימטיבי, מאז השקת מרצדס G-Class המקורי בשנת 1979. העיצוב האייקוני של ה-G לא השתנה מהותית לאורך כל השנים הללו, אפילו במסגרת הצגת הדגם החדש בשנת 2018 שהיווה את הקפיצה הטכנולוגית המשמעותית ביותר עבור רכב השטח המפואר. מרצדס-בנץ שימרה את מאפייני העיצוב המוכרים של הדגם, כמו למשל ידיות הדלתות המוכרות ואפילו צליל טריקת הדלת, הגלגל הרזרבי בדלת תא המטען ופנסי האיתות הקדמיים.
כש-G ו-EQ נפגשים
מרצדס EQG קונספט המשיך את המסורת העיצובית הזו. הוא מזוהה מיידית כמרצדס G כאשר הגרסה הקרובה לייצור אימצה את הצללית הזוויתית המוכרת, עם מגון תוספות כמו תאורה לפסי ההגנה בצידי הרכב וצביעה דו-גונית עם גג ומכסה מנוע בשחור מבריק וגוון אלומיניום לחלקו התחתון של המרכב.
בחזית ניתן להבחין ביחידות התאורה המרובעות המוכרות אבל גם בגריל אופייני של מרצדס חשמלית ודגמי EQ עם סמל מרצדס מואר באפקט תלת-ממד במרכזו. יחידות התאורה מוטמעות בתוך פס שחור וכוללות עיגולים לבנים מוארים של תאורת היום, עיגולים שמופיעים גם על גבי מראות הצד.
רכב הקונספט זכה לחישוקי אלומיניום מלוטש ''22 בעיצוב ייעודי. במקום הגלגל הרזרבי, על גבי דלת תא המטען הותקנה קופסת אחסון ננעלת בעיצוב שמזכיר עמדת הטענה לרכב חשמלי של Wallbox. בקופסה זו ניתן לאחסן למשל כבל טעינה לטובת גישה קלה ומהירה.
מרצדס EQG הוא "G" אמיתי לא רק מבחינה עיצובית, זהו רכב שטח חשמלי חסר פשרות. מערך השלדה שלו הוא של רכב שטח אמיתי עם שלדת סולם, מתלים נפרדים מלפנים וסרן חי חדש שפותח במיוחד עבור מערכת הנעה חשמלית מאחור. על ההנעה מופקדים 4 מנועים חשמליים, כל אחד מהם מותקן בסמוך לאחד מהגלגלים ונשלט עצמאית. הרכב מצויד במערכת הפחתה לתיבת ההילוכים, מה שמאפשר ביצועי שטח בסטנדרט הגבוה מאוד של ה-G.
מפרט טכני זה מאפשר ל-EQG לצלוח את מסלול השטח האגדי בגובה 1445 מטרים בהר Schöckl שבגרץ, אוסטריה, מסלול בו נבחנו מאז ומעולם כל דגמי מרצדס G-Class. המסלול בן ה-5.6 קילומטרים כולל אתגרים קשוחים כמו טיפוסים בזווית של עד 60 מעלות! הוא נחשב לאחד ממסלולי השטח המאתגרים ביותר בעולם לאדם ולמכונה, ורכבי מרצדס שמצליחים לסיים אותו זוכים לשאת את תגית ה-"Schöckl Proved" אותה נושאים בגאון כל הדגמים בסדרת 463 של ה-G-Class.
ההנעה החשמלית של ה-EQG מקנה לו יתרונות רבים בנהיגת שטח. הסוללות מוטמעות בתוך שלדת הסולם ומבטיחות מרכז כובד נמוך והעובדה שהמנועים החשמליים מציעים את המומנט שלהם ללא תלות בסל"ד משמעה כוח משיכה עצום ונשלט שמהווה יתרון עצום בעת טיפוס מעלות או בשטח טכני וקשה.
בסוף חודש אפריל זכו אוהדיו של רכב השטח האייקוני לחזות בגרסה החשמלית הסדרתית: מרצדס G580 With EQ Technology. באירוע השקה גרנדיוזי שנערך בפרנקלין קניון פארק שבלוס-אנג'לס, נאספו סלבריטאים, אוהדי מרצדס G-Class ושגרירי מותג לחזות ב-G-Class החשמלי בפעם הראשונה וליהנות מהופעה של המוזיקאי טרוויס סקוט. ה-G580 החשמלי הגיח מתוך בריכת מים על רקע מופע אורקולי ועשן ולקול הצהלות של כוכבים כמו ברדלי קופר, סיארה וקנדל ג'נר שברשותה G500 קבריולט בהזמנה אישית. השקת הדגם נערכה במקביל גם מעבר לאוקיאנוס, בבייג'ינג שבסין.
אייקון השטח של מרצדס התחשמל ועשה זאת באופן המרשים ביותר שאפשר.