עולם הרכב הוא עולם דינמי במיוחד (תרתי משמע) וחלים בו שינויים רבים במהירות גבוהה. טעמי הלקוחות למשל משתנים, ובעוד שבעבר נמכרו בעיקר מכוניות בתצורת סדאן, בשנים האחרונות הלקוחות נוהים אל עבר רכבי הפנאי, החל ברכבי B-SUV וכלה ב-E-SUV גדולים בעלי שבעה מקומות ישיבה.
סגמנט נוסף שזוכה לפריחה ולביקוש הולך ועולה הוא פלח הקומפקט-פרימיום. הכוונה היא לרכבים משפחתיים קומפקטיים, אבל לא כאלו של מותגי mass market, אלא רכבי פרימיום בעלי עיצוב מובחן, תא נוסעים מפואר, שפע של אבזור וטכנולוגיה מתקדמת.
בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה בביקוש לדגמים אלו ולצידה גם הגדלה של ההיצע על ידי יצרניות הרכב. רכב קומפקט-פרימיום יכול להתאים למי שאינו זקוק או אינו רוצה רכב גדול ומסורבל לתמרון, אבל כן רוצה ליהנות מהיוקרה, מהעיצוב וממיטב הטכנולוגיות של מותגי הפרימיום. מרצדס A 250e החדשה באה לענות בדיוק על הצורך הזה.
החידושים של מרצדס A 250e
הקומפקטית היוקרתית החדשה של מרצדס היא המתקדמת, המעוצבת והטכנולוגית ביותר מאז ומעולם. הנה כל החידושים שיש בה:
העיצוב החדש משדר דינמיות יוקרתית עם מכסה מנוע המשתפל קדימה, שתי חופות כוח, גריל אנכי בסגנון "Shark Nose" עם דוגמת כוכבי מרצדס ויחידות תאורה מתקדמות. הפרופיל מדגיש את הפרופורציות המאוזנות ואת החישוקים המעוצבים בגודל של עד ''19, ומאחור ניתן להבחין בדיפיוזר החדש וביחידות התאורה המתקדמות בטכנולוגיית LED.
טכנולוגיה דיגיטלית ועיצוב היי-טקי אקסקלוסיבי ואיכותי – תא הנוסעים של מרצדס A 250e החדשה מרשים ממבט ראשון עם צמד הצגים הדיגיטליים במראה Wide-Screen מתקדם. בין האלמנטים העיצוביים שניתן למצוא בתא הנוסעים היוקרתי אפשר לציין את יציאות המיזוג במראה טורבינה מתוחכם, גלגל ההגה הרב-תפקודי הספורטיבי והקטום בחלקו התחתון בחיפוי עור Nappa ואת הקונסולה המרכזית החדשה. אלו, יחד עם מגוון חומרי דיפון וריפוד איכותיים יוצרים אווירה יוקרתית ומפנקת בתא הנוסעים.
ה-A 250 e מציעה רמות גבוהות במיוחד של טכנולוגיה וקישוריות וגם חבילת האבזור שלה עשירה ומורחבת. האבזור הסטנדרטי של דגם זה כולל בין השאר מושבי ספורט חשמליים מלפנים עם ריפודי עור ARTICO, התנעה ללא מפתח, מתלי נוחות, גג שמש פנורמי נפתח, חבילת חניה ועוד. רמות הדיגיטליות והקישוריות מרשימות במיוחד עם מערכת MBUX מהדור החדש הכוללת טכנולוגיית בינה מלאכותית והפעלה קולית. בין המערכות הטכנולוגיות הנוספות שניתן למצוא ב-A 250e ראויות לציון מיוחד מערכת תאורת האווירה המתקדמת, סייען חניה אקטיבי PARKTRONIC ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד*.
סטנדרט בטיחות גבוה מאפיין את כל דגמי מרצדס, וה-A 250 e מציעה כסטנדרט חבילת Driving Assistance הכוללת מגוון רחב של מערכות בטיחות ובתוכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על אי-שמירת מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל ותנועה חוצה, התרעה ושמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ועוד.
מרצדס A 250 e החדשה מצוידת ביחידת הנעה היברידית-נטענת PHEV עם מנוע טורבו-בנזין לצד מנוע חשמלי שמייצרים יחד הספק מרבי גבוה של 218 כוחות סוס. הכוח מועבר באמצעות תיבת הילוכים 8G-DCT מתקדמת עם 8 יחסי העברה. ל-A 250e זמינות כוח מעולה ותגובת דוושה מיידית עם תאוצה מ0-100 קמ"ש תוך 7.4 שניות בלבד ועד למהירות מרבית של 225 קמ"ש.
ה-A 250e מצוידת המערכת הנעה היברידית-נטענת שמאפשרת ליהנות מיתרונות ההנעה החשמלית ללא סוגיית חרדת הטווח. מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים חזק ויעיל ואליו מצטרף המנוע החשמלי. המערכת החשמלית תורמת לצריכת דלק נמוכה במיוחד של 1.1 ליטרים לכל 100 קילומטרים** ומיכל דלק בנפל של 35 ליטרים מאפשר טווח נסיעה שאינו תלוי במידת טעינת הסוללה. בנוסף, דגם זה מאפשר טווח נסיעה חשמלי טהור מרבי של עד 70 קילומטרים.
מרצדס A 250e מציעה את הטוב ביותר שיש בפלח המשפחתיות-קומפקטיות פרימיום. עיצוב אלגנטי ודינמי, תא נוסעים מרווח, אקסקלוסיבי ומפואר, אבזור עשיר במיוחד, מערכות בטיחות מתקדמות, תכונות קישוריות דיגיטלית ויחידת הנעה חסכונית עם ביצועים מרשימים ואפשרות לנסיעה חשמלית טהורה.
ה-A 250e ברמת גימור Premium FL מוצעת במחיר התחלתי של 369,900 ₪.מרצדס אמיתית עם כל התכונות, הטכנולוגיה וחוויית הנסיעה של מרצדס. למעשה, הן בהשוואה לדגמי מרצדס אחרים ובוודאי בהשוואה לדגמי קומפקט-פרימיום אחרים, דגם זה מביא הצעת ערך אטרקטיבית. הוא אמנם אינו גדול אבל מרווח מבפנים ועם כושר תמרון ומציאת חניה טובים, זהו אינו רכב פנאי אבל הודות לכך מתאפשר העיצוב הדינמי והאלגנטי שלו.
* אפשרות החיבור לממשקים תלויה ביצרני מכשיר הטלפון הנייד וייתכנו מגבלות בחיבור ו/או בשימוש אשר אינן תלויות ביצרן או ביבואן הרכב ואינן באחריותם. למכשירים תומכים.
** נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה מתפרסמים על פי דין לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה בפועל מושפעים, בין היתר, גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב, ממאפייני הנהיגה ומקיבולת ובלאי הסוללה.