מכונת נהיגה


העיצוב שלה עוצר נשימה, האיכות נוטפת ממנה וברגע שתתישבו בתא הטייס שלה לא תרצו לעזוב אותו. אבל לפני הכול ומעל לכול, מרצדס AMG GT החדשה היא מכונת נהיגה

 

זהו אירוע נדיר שאינו מתרחש בכל שנה וגם לא בכל עשור, אבל לפעמים, מגיעה מכונית שמשנה את חוקי המשחק והופכת לקלאסיקה מרגע השקתה. זהו בדיוק המקרה של מרצדס AMG GT החדשה, מכונית שדי במבט אחד בה כדי להבין שכבר עכשיו שמור לה מקום של כבוד בפנתיאון של מכוניות הספורט.

פסל קינטי

 

"הבנתי מהר מאוד שאת ה-AMG GT אי-אפשר יהיה לצייר. היא היתה חייבת להיות פסל, מכונית שאתה צריך לפסל ולעצב מתוך בלוק אחד בכל שלושת הממדים" מספר גורדון ואגנר, המעצב הראשי של מרצדס. ואכן, ה-AMG GT נראית כמו פסל קינטי. "זוהי מכונית ספורט בצורתה הטבעית ביותר" מוסיף ואגנר, "הפרופורציות עוצרות הנשימה, המשטחים המפוסלים בכוחניות והקווים הזורמים הופכים את ה-AMG החדשה למכונית ספורט עכשווית שמגלמת בתוכה את הרוח של מכוניות הספורט המפוארות של מרצדס".

ל-AMG-GT מאפייני עיצוב מקוריים רבים שיחד מתמזגים לכדי ביטוי מושלם של טוהר חושני ודינמיות דרמטית. זהו עיצוב קלאסי של מכונית ספורט בעלת הנעה אחורית, עם תרגום עדכני ומלוטש הכולל מכסה מנוע מוארך בעל כונסי אוויר גדולים, דלתות צד ללא מסגרת ותא נוסעים משוך לאחור, וגג המשתפל אל עבר האחוריים הרחבים בעלי העיצוב הייחודי.

היציבה של AMG-GT נמוכה ושרירית, והדרך בה מודגש קו המותניים מבטאת את הכוחניות שלה מבלי לפגום בעיצוב הזורם של המרכב. יחידות התאורה מלפנים מלאות הבעה, עם תאורת יום בטכנולוגיית LED שמקנה להם מראה של עיניים עם גבות, ובכל אחת מיחידות התאורה הדקות והמתוחכמות מאחור מוטמעות 18 נורות LED הנדלקות בהדרגה בהתאם לזווית הפנייה.

תא הטייס ב-AMG-GT מרגש כבר ממבט ראשון, תחושה שרק מתעצמת כשחשים באיכות החומרים ובהנדסת האנוש המעולה. התמה המרכזית כאן היא של Aviation Design, אותה תמה שמלווה את מכוניות הספורט של מרצדס-בנץ מזה עשורים רבים. התרגום המודרני של הקו העיצובי הזה מומחש היטב באמצעות הדשבורד הרחב והקונסולה המרכזית המרשימה הכוללת את פקדי השליטה של מערכת הנהיגה AMG DRIVE UNIT המסודרים בצורת V כמו שמונה צילינדרים במנוע V8.

Handcrafted By Racers

 

אבל בראש ובראשונה, AMG-GT היא מכונית ספורט רבת יכולת שתוכננה ונבנתה על ידי AMG. ארסנל המכלולים הספורטיביים של הדגם החדש יביא לשמיטת לסתותיו של כל חובב ספורט מוטורי: שלדת אלומיניום, מנוע בי-טורבו V8, תיבת הילוכים כפולת-מצמדים עם שבעה יחסי העברה, מתלי עצמות עצה כפולה ספורטיביים מאלומיניום והנעה אחורית עם דיפרינציאל אחורי ננעל.

המנוע החדש מנפק 462 כוחות סוס ומומנט של 61.1 קג"מ מ-1,600-5,000 סל"ד, או 510 כוחות סוס ומומנט של 66.3 קג"מ בין 1,750-5,000 סל"ד בגרסת GT S. מיקום המנוע מאפשר חלוקת משקל אופטימלית של 47:53, והשימוש הנרחב בחומרים מתקדמים מקנה ל-AMG GT משקל עצמי נמוך של 1,540 ק"ג בלבד (1,570 בגרסת S). נתונים אלו, המתרגמים ליחס כוח/משקל של 3.3 ק"ג לכ"ס (3.08 בגרסת S), מאפשרים תאוצה של 4.0 שניות בלבד למאה קמ"ש (3.8 ב-S) ומהירות מרבית של 304 קמ"ש בגרסה הרגילה או 310 קמ"ש בגרסת S.

אחד החידושים המרשימים במנוע הבי-טורבו הוא העובדה ששני מגדשי הטורבו אינם מותקנים מבחוץ אלא בתוך קונפיגורציית ה-V של הבוכנות, ב-AMG קוראים לזה hot inside V. היתרונות הם תגובה מהירה של המגדשים, מבנה קומפקטי של המנוע וזרימת אוויר אופטימלית לממירים הקטליטיים. לכך מתווספת עוקת שימון יבשה שמאפשרת אספקת שמן למנוע גם תחת כוחות צד חזקים והורדה של מרכז הכובד. מרצדס AMG-GT היא מכונית הספורט הראשונה בעולם בעלת מנוע עם hot inside V ועוקת שימון יבשה.

היריעה קצרה מלפרט את כל המאפיינים הספורטיביים של ה-AMG GT אבל ראוי לציין מערכת פליטה ספורטיבית נשלטת, תיבת הילוכים AMG SPEEDSHIFT DCT 7 עם חמישה מצבי נהיגה (שישה כולל מצב RACE בגרסת S), נעילת דיפרנציאל אחורית (מכנית ב-AMG GT, אלקטרונית ב-ANG GT S), ומערכת מתלים מתכווננת AMG RIDE CONTROL. חלק מהמערכות הללו סטנדרטיות בגרסת S ומוצעות כאופציה יחד עם שדרוגים אפשריים נוספים כמו בלמים קרמיים, חישוקי 20 אינץ' וצמיגי Michelin Pilot Sport Cup 2, חבילת AMG DYNAMIC PLUS עם תושבות מנוע וגיר דינמיות ועוד.

מכונית-על לשימוש יומיומי

 

כשתרצו, מרצדס AMG GT תספק את כל המאוויים המוטוריים שלכם עם ביצועים עוצרי נשימה ויכולת דינמית ברמה של מכונית מסלול. אבל זה לא אומר שהיא אינה מתאימה גם לשימוש יומיומי. תא הנוסעים המאובזר ומגוון מערכות הבטיחות והנוחות של ה-AMG GT הופכים אותה למכונית פרקטית ונוחה גם בכביש ציבורי – יש לה אפילו תא מטען שימושי שיכול להכיל שני תיקי גולף גדולים.
מרצדס AMG GT משלבת באופן מושלם בין מראה ויכולת של מכונית-על לבין פרקטיות ונוחות ביומיום. אם להשתמש שוב במילותיו של ואגנר "ב-AMG GT הנהג יכול לחוות את ההגשמה של השילוב בין יופי לאינטליגנציה". מכונית שמצליחה לשלב בצורה כה מושלמת בין רגש, ליופי, לביצועים ולתחכום מגיעה רק לעיתים רחוקות, ונשארת אתנו לתמיד. זהו בדיוק המקרה של מרצדס AMG GT החדשה.

כתבות נוספות

מכונת נהיגה
כתב: חנן גולןתצלומים: מרצדס
6,441 כוחות סוס, על המסלול
Stronger Than Time
שבוע האופנה בניו יורק
כתבה: טליה לוין תצלומים: mbfashionweek