מכונית חכמה למנהלים חכמים


מרצדס E-Class החדשה מתוחכמת, מתקדמת וטכנולוגית מאי-פעם, מבלי להזניח כמובן את הביצועים והיכולת הדינמית, את הפאר, את הנוחות ואת העיצוב

 

מרצדס צועדת צעד נחשוני אל עבר העתיד עם הצגת הדור העשירי של ה-E קלאס. היא מביאה עיצוב אופייני עם מסר של איכות, עידון ועצמה יחד עם תא נוסעים ברמה הגבוהה ביותר, אבל אלו אינם העיקר ב-E-Class החדשה. בדגם החדש שולבו טכנולוגיות מתקדמות שיוצרות רף חדש של נוחות ובטיחות עם ממשקי נהג ומולטימדיה מתקדמים ואמצעי בקרה לרכב אשר מעניקים חוויית משתמש שלא הייתה מעולם ב-E-Class.

_ע_ש_£_ש_ץ_ƒ 8 E CLASS _¬___ץ___פ 2

בין הראש ללב

ה- E-Class החדשה זכתה לעיצוב מתוחכם, מלא בטחון וספורטיבי. בסיס הגלגלים הוארך ב-65 מ"מ משל הדגם היוצא, אבל האורך הכללי התארך ב-43 מ"מ בלבד (4.920 מטרים) ולפיכך סרחי העודף בקצוות התקצרו, תא הנוסעים גדל והרכב נראה דינמי ואגרסיבי יותר. עיצוב המרכב משמר מוטיבים מסורתיים של מרצדס, ובו בזמן מושפע משפת העיצובי הנוכחית שכה בולטת ב-S-Class הגדולה. מכסה המנוע המאורך מתרומם לכיוון הגג, אשר קימורו הרציף אופייני דווקא למכוניות קופה דווקא, והוא יורד כלפי הירכתיים החושניים. קוי המרכב יוצרים צללית דרמטית, חזקה כמו שהיא מפתה ומזמינה.

גם תא הנהג וחלל הנוסעים משלבים רגשות מצד אחד עם תחכום מצד אחר.זהו מפגש מעניין מאוד של שני קטבים שהעיצוב של מרצדס יוצר. מתחת כיסוי הזכוכית המשותף לשני המסכים הגדולים בדשבורד, מתקבלת הרגשה כי מדובר במסך אחד רחב והומוגני לכל רוחב הקוקפיט שמדגיש את קו האופק הפנימי של התא ואת תפיסת המרחב של הנוסעים. המסך השמאלי משמש כלוח שעונים עם כל החווי האנלוגי-ווירטולי שהנהג רגיל אליו במרצדס, אלא שהפעם הוא יוכל לבחור מבין שלושה מצבי תצוגה: קלאסי, ספורט או פרוגרסיבי. דרך אגב, אפשר לקבל שני מסכים ברזולוציה גבוהה ובגודל של 12.3 אינץ' – לראשונה בקבוצת מכוניות הסלון.

משטחי מגע זעירים על גלגל ההגה נראים לראשונה ב-E-Class. הם עובדים בדיוק כמו בסמארטפון ומאפשרים שליטה אינטואיטיבית בממשק המולטימדיה מבלי להוריד את הידיים מגלגל ההגה. עוד משטח מגע קיים בקונסולה המרכזית, הוא מסוגל לזהות כתב יד ומגיע גם עם תגבור של זיהוי קולי, פיצ'ר מצויין לאותן הפעמים שצריך לשלוף במהירות שם מרשימת אנשי הקשר. כדי לזרז את המעבר בין התפריטים יש קיצורי דרך שמאפשרים גישה מהירה לבקרת האקלים למשל או – לראשונה במרצדס – הפעלה או נטרול של אמצעי הסיוע המתקדמים לנהג.

בזמן שהנהג מתפנק עם כל הטכנולוגיה הזאת הנוסעים נהנים מהארכיטקטורה הנדיבה של תא הנוסעים ומחווית הנסיעה. מרצדס התעלתה על עצמה, ותא הנוסעים החדש משלב את העילית שבחומרי הגלם עם עיצוב אלגנטי; אלה, יחד, יוצרים חוויה מפתה וחושנית. אפשר למשל לבחור את צבעי תאורת האווירה מתוך לא פחות מ-64 גוונים שונים. ואנו לא מתכוונים לבחירה של צבע יחיד במעמד הזמנת הרכב. אלו צבעים משתנים במערכת הקיימת במכונית – הנהג צריך רק להחליט באיזה גוון, באיזו עצמה ואילו פינות בחלל הפנים הוא רוצה להדגיש או להאיר.

המושבים הספורטיביים למראה בנויים לפי הפילוסופיה של מרצדס, אשר מתאימה אותם לנסיעות ארוכות ולשעות ממושכות – ומהנות – מאחרי ההגה. בדגם החדש יש תוספת לחבילת המושבים המחוממים ובכלל זה חימום גם למשענות היד בדיפוני הדלתות ובקונסולה המרכזית. מאחור, הספסל מתפצל לשלושה חלקים שאפשר לקפלם וגם שם תמצאו משענות יד, תאי איחסון נוספים ואפילו אפשרות למתקן עגינה ל-iPad.

 

E-Klasse Interieur E-Class Interior

מנועים חדשים

בשלב ראשון ה-E-Class החדשה תוצע עם שני מנועים חדשים: E 200 עם מנוע בנזין המפיק 184 כוחות סוס ושלושים קג"מ של מומנט, וטורבו-דיזל ב-E 220d המפיק 195 כוחות סוס ומומנט של ארבעים קג"מ. בהמשך יצטרף דיזל V6 עם 258 כוחות סוס ו-62 קג"מ ובנזין היברידי עם הספק משולב של 286 כ"ס ו-55 קג"מ. מנוע מרשים זה צפוי לספק תצרוכת דלק של קרוב לעשרים ק"מ לליטר בלי לוותר על ביצועים כמו שטבלת הנתונים מלמדת עם 6.2 שניות למאה קמ"ש. עוד בהמשך יוצג מנוע דיזל חסכוני עם תפוקה של 150 כ"ס וגם היצע מנועי הבנזין יגדל ויציע טווח הספקים בין 184 ל-333 כוחות סוס. מנוע הדיזל החדש חשוב מאד שכן הוא מסמן את לידתה של משפחת מנועים חדשה במרצדס.

המנועים החדשים יהיו קטנים וקלים בזכות צמצום המרווחים הפנימיים והפחתת הנפח לשני ליטרים. אבל אל דאגה, כוח לא יחסר. התפוקה בגרסת 220d תהיה של 195 כוחות סוס עם תצרוכת דלק צריכת דלק של כ-22 ק"מ לכל ליטר סולר ופליטת מזהמים של 102 גרם לק"מ בלבד – נתון זה נחזה עד היום רק במכוניות קטנות הרבה יותר. בלוק המנוע וראש המנוע עשויים מאלומיניום – ואין זה מובן מאליו במנועי דיזל – החלקים הפנימיים זוכים לטיפול של Nanoslide להקטנת החיכוך וההזנה נעשית דרך מגדש טורבו עם נחיר משתנה. המנועים ישודכו לתיבת ההילוכים החדשה 9G-TRONIC בעלת תשעה יחסי העברה עם החלפות הילוכים מהירות וחלקות וכיול להפחתה מירבית של תצרוכת הדלק.

מערכת המתלים החדשה תוכננה לספק נוחות נסיעה מרבית מבלי להקריב את היכולת הדינמית ואת חדות ההיגוי הצפויות ממכונית מתגמלת לנהיגה. בהיצע שלוש מערכות בסיסיות: קומפורט, המכוונת לנוחות ולרכות, קומפורט אוונגארד, קשיחה יותר ועם שלדה מונמכת ב-15 מ"מ לשיפור ההתנהגות, וספורט – עם הנמכה נוספת, קפיצים מוקשחים ובולמי זעזועים אקטיביים.

האפשרות המרתקת והטכנולוגית ביותר קיימת בדור החדש של מתלי האוויר. ה- E-Class היא היחידה בקבוצה המציעה מתלים כאלו, ובדור הזה יש בכל אחת מארבע כריות אוויר, שלושה תאי משנה בנפחים שונים לסרן האחורי ושני תאי משנה בחזית. המטרה היא שליטה מדויקת בפעולת השיכוך – אם על מהמורות קטנות או גדולות, ואם בתנועה איטית של המתלה או בזעזוע חד ומהיר. עוד הם פילוס אוטומטי של המרכב כאשר הרכב עמוס, שינוי מרווח הגחון בהתאם למהירות כדי להקטין את מקדם הגרר האווירודינמי ולשפר את תצרוכת הדלק. מערכת חשובה שתומכת בקפיצי האוויר היא זו של בולמי הזעזועים האקטיביים. זו מאפשרת לכל בולם זעזועים לפעול בנפרד ולבצע את המשימה שלו בהתאם לפני הכביש ובזמן אמתי. המערכת גם תורמת רבות לשינוי האופי של המרצדס כאשר עוברים ממצב קומפורט לאחד ממצבי הנהיגה הספורטיביים. השינוי ניכר מיד.

E 220 d, AVANTGARDE, Night Paket, hyazinthrot, schwarz/macciato E 220 d, AVANTGARDE, Night Package, Hyazinth red, black/macciato
E 220 d, AVANTGARDE

הרובוט שלצידכם

 

לצד מערכות בטיחות טכנולוגיות שכבר התרגלנו אליהן כמו ניטור שטחים מתים או חיישני עירנות, תמצאו ב-E-Class החדשה גם את ה-DRIVE PILOT – מערכת שהיא בבחינת עוד צעד גדול לקראת נהיגה אוטונומית ללא נהג. המערכת מסוגלת לשמור מרחק ולהיצמד לרכב שלפניה עד מהירות של 210 קמ"ש. הנהג נותר חופשי, ולא צריך להשתמש בבלם או במצערת כדי לשמור על מרחק בטוח. יתרה מזאת, המכונית תתקן בעצמה סטיות זעירות מהנתיב ותשמור את עצמה בין הקווים באופן מדוייק מאד – אפילו בעקומות מתונות. וזה לא הכל. במהירויות של עד 130 קמ"ש המכונית מתנהגת כמו דבורה בנחיל מעופף: היא חשה את כלי הרכב שסביבה, את המבנים ואת הבתים שבשוליים ומתקנת את מקומה ביחס אליהם, גם כשאין כלל פסי סימון בכביש. זה בהחלט עושה את החיים קלים הרבה יותר, בעיקר בתנועה כבדה ובפקקים.

אם אתם חוששים מדוחו"ת מהירות, המצלמה ב-E-Class מסוגלת לקרוא את שלטי המהירות שלצדי הכביש ולהתאים אוטומטית את מהירות הרכב. המערכת מקבלת גיבוי גם מזיהוי המיקום ב-GPS, זה יכול לזהות כשנכנסים לאזור עירוני או יוצאים ממנו. ה-E-Class יודעת גם להחליף נתיבים בעצמה באמצעות שילוב הנתונים המתקבלים מהמצלמה ומהמכ"מ. הנהג צריך רק לבחור נתיב והמרצדס מתמרנת את עצמה לשם.
גם מערכת הבלימה האוטונומית שודרגה ועתה היא רגישה הרבה יותר. כך למשל היא תיזום עצירה אם המכ"מ יזהה הגעה לפקק ביום ערפלי. המערכת תופעל גם אם יש סכנה לפגיעה בתנועה חוצה או בהולך רגל שקפץ לכביש. עד מהירות של מאה קמ"ש המערכת הזו יכולה למנוע כמעט כל תאונה על הכביש.

אתם בוודאי מרגישים כבר בטוחים למדי, אבל יש עוד. למשל סיוע להתחמקות ממכשול. מערכת שמשולבת עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית תזהה תמרון של התחמקות ממכשול ותסייע לנהג על ידי תגבור ההיגוי בכיוון ההתחמקות, וגם תעזור לו ליישר את הרכב אחרי.

הגעתם ליעד? אפשר לחנות מרחוק בעזרת אפליקציה בסמארטפון. לראשונה, אפשר לתמרן את המכונית אל תוך החניון ומחוץ לו בעזרת הטלפון הנייד. זה שימושי בעיקר כאשר חלל החניה קטן או כשרוצים להרשים את הנוסעים…

עם ה- E-Class החדשה מושק גם דור חדש של מערכות מולטימדיה. לצד משטחי המגע על ההגה, המערכת מאפשרת לטלפון חכם להיטען ולהתחבר לאנטנה החיצונית של הרכב ללא חיווט כלל, דרך משטח טעינה בבסיס הקונסולה המרכזית.

היריעה קצרה מלפרט את כל החידושים ב- E-Class החדשה. אפשר לסכם כך: היא משמשת תצוגת תכלית טכנולוגית מרשימה ביותר, וזוהי ללא ספק ה- E-Classהחדשנית והמתקדמת ביותר אי-פעם.

כתבות נוספות

מרצדס s class
מרצדס S-CLASS החדשה
מאת: שי רוזנפלד
מרצדס S-Class החדשה – השמים הם הגבול | מגזין מרצדס
כתב: שי רוזנפלד תצלומים: מרצדס
השילוב המושלם
כתב: שי רוזנפלדתצלומים: מרצדס-בנץ
אם חשבתם שגולף נועד ליחידי סגולה, אתם טועים – משחק גולף נפוץ הרבה יותר, ועולם הגולף רחב עד מאד. למעשה, 65 מיליון שחקני גולף הרשומים במועדוני גולף בעולם, מוכיחים שזהו הספורט הפעיל ביותר בעולם כיום. אז לכל חובבי הגולף, הנה חמישה אתרי גולף מומלצים שכל חובב או מקצוען שואף להגיע אליהם, מה"מכה של מגרשי הגולף" ועד לאתר מספר 1 בסין שחקני גולף נלהבים אינם מחפשים מגרש גולף במהלך החופשה שלהם, אלא גולף הוא החופשה שלהם. אם אתם מוכנים לבזבז לא מעט ירוקים כדי לבלות חופשה על כרי דשא ירוקים, בהמשך הדברים תמצאו חמישה אתרי גולף מהמובילים בעולם. מלבד מגרשי גולף איכותיים, הם מציעים מעטפת כוללת של מלונות מפוארים, ספא מפנק ושאר שירותים ברמה גבוהה ואף יוקרתית. משחק גולף הוא הדרך להצטרף ל-65 מיליון שחקני גולף רשומים ברחבי העולם, והוא הספורט הפעיל ביותר מבחינת אנשים שפעילים בו. "גולף הוא דרך חיים", אומר בארי שקד יושב ראש איגוד הגוף הישראלי על עולם הגולף, "והוא מתאים לאנשים מגיל חמש עד גיל 105 כי מה שמשנה זו הטכניקה (ריכוז, יציבה, תנועה ועוד). ברגע שתפסת את הטכניקה, מכה אחת נטולת מאמץ והכדור הקטן עף בקלילות למרחק של 200-150 מטר ואף 300 מטר אצל המקצוענים". כמה מילים על גולף במגרש גולף תקני יש 18 אזורים ברמות קושי שונות, ובכל אזור יש גומה (Hole) שאליה צריך לחבוט לתוכה את הכדור הלבן. גודלו הסטנדרטי של המגרש נע בין 5,900 מטר רבוע ל-6,400 מטר רבוע ומשחק ממוצע נמשך כארבע שעות וחצי. לרוב ככל שהמגרש גדול יותר, כן הוא נחשב יוקרתי יותר ומצריך שימוש בעגלות גולף ובנושאי כלים. ההתקדמות במשחק היא מגומה לגומה תוך כדי ניסיון לחבוט בכדור כמה שפחות. משטחי הדשא במגרש גולף מחולקים לשני סוגים: האזור המטופח (Fairway) מכוסה דשא גזום היטב ונוח למשחק, והאזור הלא מטופח (Rough) שאינו גזום היטב והמשחק בו קשה יותר. לאורך המסלול ישנם מכשולים (Bunker) שונים כברכות, גבעות ומכשולי חול. כדי להתגבר על המכשול, על השחקן לחבוט בעצמה ולהסתכן ביציאת הכדור מהמסלול ובקנס בחבטות נוספות. בארי שקד מסביר שיש כמה טורנירים עולמיים נחשבים בעולם, ובהם US Open, Masters שתמיד נערך באתר אוגוסטה בג'ורג'יה, British Open שנערך מדי פעם באנגליה ומדי פעם בסקוטלנד ו-PGA. אחד הדברים המייחדים את הגולף הוא הקשר ההדוק בין גולף לעסקים. אמרה ידועה בארצות הברית היא (בתרגום חופשי): במקום ללכת לראיון עבודה, קנה מקלות גולף ולך להתאמן. אז אם אתם רוצים להצטרף לעולם הגולף, הנה חמישה מועדוני גולף ואתרי משחק שכדאי לכם להכיר. 1. Pebble Beach, קליפורניה הייחוד: "המֶכָה של המֶכָה של מגרשי הגולף", מכנה אותו בארי שקד והוא יודע על מה הוא מדבר – מגרש גולף מדהים שנמצא על שפת האוקיינוס. האתר זוכה להיות מדורג ראשון ברשימות מכובדות, כמו למשל זו של Golf Digest, ויתרה מזאת, הוא מצליח לשמור על רמה גבוהה על אף הכתרים הנקשרים לראשו. היסטוריה: הוקם ב-1919, מארח טורנירים חשובים, דוגמת ה-US Open וה-PGA. ת"ז: ארבעה מגרשי גולף מחודשים, לודג' מפאר, מלון ואתר לינה נוסף פזורים במרחב העצום שלחופי האוקיינוס, יש בו ספא, מסעדות ואפשרויות בילוי נוספות שמכונות בעגת שחקני הגולף "הגומה ה-19". מוטו: כל שחקן גולף חייב לשחק פעם לפחות אחת בחייו ב- Pebble Beachואין זמן מתאים יותר מעכשי. אינטרנט: www.pebblebeach.com 2. St. Andrews , סקוטלנד הייחוד: כמו ענפי ספורט לא מעטים, גם הגולף הומצא באי הבריטי, ובמגרש הישן בסנט אנדרוז החלו לשחק גולף כבר לפני 600 שנה. במידה רבה קבעו המגרשים בסנט אנדרוז את החוקים, את המבנה, את מספר הגומות הנוכחי (18 אם תהיתם) ועוד. היסטוריה: 600 שנה של ניסוי וטעייה הן קילומטרז' מכובד. פה התפתחו תרבות הגולף, החוקים, בעלי התפקידים השונים (למשל נושא הכלים – Caddie) וכל תרבות הבילוי שמסביב למשחק. בעבר אסר המלך הסקוטי ג'יימס השני לשחק גולף בטענה שהוא מסיח את דעתם של הצעירים מאימוני חץ וקשת. האיסור החזיק מעמד עד שהגיע המלך ג'יימס השישי, שדווקא אהב לשחק גולף. בסנט אנדרוז הומצאו חוקים רבים, ובהם 18 הגומות שנחשבות עד היום מגרש תקני. ת"ז: שבעה מגרשי גולף (שישה מהם עם 18 גומות) לחוף הים, שמרכיבים יחד את מתחם הגולף הגדול ביותר באירופה, אקדמיה לגולף וחנות. עיירה בשם St. Andrews נמצאת ממש בסמוך, ובה אפשר לישון, לאכול ולבלות. כל המגרשים נחשבים ציבוריים, דהיינו פתוחים לכל שחקן גולף באשר הוא. מוטו: St. Andrews היא הבית של הגולף, ובו מתייחסים ברצינות להנאה. אינטרנט: www.standrews.org.uk 3. Mauna Kea Golf Course, הוואי הייחוד: הנוף המקיף את מגרש הגולף באי הגדול בהוואי פשוט מרהיב. מדובר באתר משובח שמציע לשחקניו את הנוף המרשים ביותר שאפשר לדמיין ושילוב אולטימטיבי בין תחביב לנופש. היסטוריה: הושק ב-1964 והיה למגרש הגולף הראשון בהוואי. המגרש מנצל את המבנה הטופוגרפי הטבעי, ומשלב כרי דשא, עצים וכמובן את הים. ת"ז: מגרש גולף מטופח, שני בתי מלון מפוארים, אקדמיה לגולף והכול חלק מאתר נופש בשם Prince Resort. מוטו: פה נמצא החור היפה ביותר בעולם אינטרנט: www.princeresortshawaii.com 4. Spring City Golf & Lake Resort , סין הייחוד: כמו בדברים אחרים, הסינים מדביקים פערים ומתייצבים בשורה הראשונה בעולם גם בבניית אתרי גולף מרשימים. אחד מהם הוא האתרSpring City לשפת האגם Yang Zong Hai ובין גבעות מוריקות. היסטוריה: הוקם ב-1998 כמענה לתיירים חובבי גולף, מתוך הבנה שגולף הוא אבן שואבת לתיירים אמידים שמוכנים לשלם לא מעט בעבור חופשה, בייחוד ביעד שמזג האוויר בו נוח. ת"ז: באתר שנהנה ממזג אוויר אביבי כל השנה יש מלבד מגרשי גולף מקצועיים גם יותר ממאתיים סוגי חדרים ברמות שונות, מסעדות, ספא, אקדמיה לגולף ועוד. מוטו: האתר מספר אחת בסין. גן עדן אסייתי לגולף. אינטרנט: www.springcityresort.com 5. Augusta, ג'ורג'יה הייחוד: האתר הבלתי מושג. אתר גולף יוקרתי וסגור לקהל הרחב, ורק חברים רשומים, שמשלמים הון תועפות וצריכים לעמוד במבחני קבלה מחמירים – יכולים לשחק על כרי הדשא הנחשקים האלו. מארח את תחרות המאסטרס היוקרתית מדי שנה. טייגר וודס וג'ק ניקלאוס נחשבים לשיאני התחרות. היסטוריה: הוקם בשנת 1934 על ידי שחקן הגולף האגדי בובי ג'ונס (השיאים שהוא קבע לא נשברו עד היום). המועדון התפרסם בזכות התעקשותו שלא לפתוח את שעריו לנשים, מדיניות בה נקט עד לשנת 2012 כשקיבל כחברה הראשונה את קונדוליסה רייס. שלוש מאות החברים בו (הרשימה כמובן סודית) משלמים 25-50 אלף דולר בשנה רק בשביל הזכות להיות חבר. ת"ז: מסביב לאתר, במרחק נסיעה קצר, יש בתי מלון רבים בדרגות שונות וכן מסעדות ואתרי בילוי, אולם גולת הכותרת היא המגרש המפורסם והיוקרתי, שרק מתי מעטים זוכים לשחק בו. מוטו: אתה לא יכול להתקבל כחבר, אולי תוכל לקבל הזמנה להתארח למשחק. אינטרנט: www.augusta.com מועדון גולף געש מרצדס בנץ ישראל מעניקה במהלך שנת 2012 חסות שנתית למועדון הגולף בגעש. שיתוף פעולה זה תואם את מדיניות חברת מרצדס המזוהה עם משחק הגולף ומקיים מזה למעלה מעשרים שנים את טורניר Mercedes Trophy. במסגרת החסות, נציג ישראלי ראשון יבחר מטעם המועדון וייצג את ישראל בתחרות השנתית בשטוטגרט. מועדון הגולף געש הוקם בשנת 1999 על מנת שיהיה מגרש גולף בישראל גם במרכז הארץ. במועדון מגרש של תשע גומות ו-18 טייז, וייחודו הוא באווירת מועדון אמיתית שפונה לקשת רחבה של קהלים ונותנת להם תחושה של שייכות למועדון. כנותנת החסות למועדון הגוךף בגעש, מרצדס בנץ ישראל מזמינה את לקוחותיה לקבל מידע על המשחק ממדריכים מקצועיים ומנוסים, וליהנות משעורי גולף אישיים באווירה נעימה וייחודית. אתם מוזמנים ליצור קשר עם נציג המכירות שלכם לתאום הדרכה אישית במתנה.
הכדור הוא עגול, עם גומות