מכונית חכמה למנהלים חכמים


מרצדס E-Class החדשה מתוחכמת, מתקדמת וטכנולוגית מאי-פעם, מבלי להזניח כמובן את הביצועים והיכולת הדינמית, את הפאר, את הנוחות ואת העיצוב

 

מרצדס צועדת צעד נחשוני אל עבר העתיד עם הצגת הדור העשירי של ה-E קלאס. היא מביאה עיצוב אופייני עם מסר של איכות, עידון ועצמה יחד עם תא נוסעים ברמה הגבוהה ביותר, אבל אלו אינם העיקר ב-E-Class החדשה. בדגם החדש שולבו טכנולוגיות מתקדמות שיוצרות רף חדש של נוחות ובטיחות עם ממשקי נהג ומולטימדיה מתקדמים ואמצעי בקרה לרכב אשר מעניקים חוויית משתמש שלא הייתה מעולם ב-E-Class.

_ע_ש_£_ש_ץ_ƒ 8 E CLASS _¬___ץ___פ 2

בין הראש ללב

ה- E-Class החדשה זכתה לעיצוב מתוחכם, מלא בטחון וספורטיבי. בסיס הגלגלים הוארך ב-65 מ"מ משל הדגם היוצא, אבל האורך הכללי התארך ב-43 מ"מ בלבד (4.920 מטרים) ולפיכך סרחי העודף בקצוות התקצרו, תא הנוסעים גדל והרכב נראה דינמי ואגרסיבי יותר. עיצוב המרכב משמר מוטיבים מסורתיים של מרצדס, ובו בזמן מושפע משפת העיצובי הנוכחית שכה בולטת ב-S-Class הגדולה. מכסה המנוע המאורך מתרומם לכיוון הגג, אשר קימורו הרציף אופייני דווקא למכוניות קופה דווקא, והוא יורד כלפי הירכתיים החושניים. קוי המרכב יוצרים צללית דרמטית, חזקה כמו שהיא מפתה ומזמינה.

גם תא הנהג וחלל הנוסעים משלבים רגשות מצד אחד עם תחכום מצד אחר.זהו מפגש מעניין מאוד של שני קטבים שהעיצוב של מרצדס יוצר. מתחת כיסוי הזכוכית המשותף לשני המסכים הגדולים בדשבורד, מתקבלת הרגשה כי מדובר במסך אחד רחב והומוגני לכל רוחב הקוקפיט שמדגיש את קו האופק הפנימי של התא ואת תפיסת המרחב של הנוסעים. המסך השמאלי משמש כלוח שעונים עם כל החווי האנלוגי-ווירטולי שהנהג רגיל אליו במרצדס, אלא שהפעם הוא יוכל לבחור מבין שלושה מצבי תצוגה: קלאסי, ספורט או פרוגרסיבי. דרך אגב, אפשר לקבל שני מסכים ברזולוציה גבוהה ובגודל של 12.3 אינץ' – לראשונה בקבוצת מכוניות הסלון.

משטחי מגע זעירים על גלגל ההגה נראים לראשונה ב-E-Class. הם עובדים בדיוק כמו בסמארטפון ומאפשרים שליטה אינטואיטיבית בממשק המולטימדיה מבלי להוריד את הידיים מגלגל ההגה. עוד משטח מגע קיים בקונסולה המרכזית, הוא מסוגל לזהות כתב יד ומגיע גם עם תגבור של זיהוי קולי, פיצ'ר מצויין לאותן הפעמים שצריך לשלוף במהירות שם מרשימת אנשי הקשר. כדי לזרז את המעבר בין התפריטים יש קיצורי דרך שמאפשרים גישה מהירה לבקרת האקלים למשל או – לראשונה במרצדס – הפעלה או נטרול של אמצעי הסיוע המתקדמים לנהג.

בזמן שהנהג מתפנק עם כל הטכנולוגיה הזאת הנוסעים נהנים מהארכיטקטורה הנדיבה של תא הנוסעים ומחווית הנסיעה. מרצדס התעלתה על עצמה, ותא הנוסעים החדש משלב את העילית שבחומרי הגלם עם עיצוב אלגנטי; אלה, יחד, יוצרים חוויה מפתה וחושנית. אפשר למשל לבחור את צבעי תאורת האווירה מתוך לא פחות מ-64 גוונים שונים. ואנו לא מתכוונים לבחירה של צבע יחיד במעמד הזמנת הרכב. אלו צבעים משתנים במערכת הקיימת במכונית – הנהג צריך רק להחליט באיזה גוון, באיזו עצמה ואילו פינות בחלל הפנים הוא רוצה להדגיש או להאיר.

המושבים הספורטיביים למראה בנויים לפי הפילוסופיה של מרצדס, אשר מתאימה אותם לנסיעות ארוכות ולשעות ממושכות – ומהנות – מאחרי ההגה. בדגם החדש יש תוספת לחבילת המושבים המחוממים ובכלל זה חימום גם למשענות היד בדיפוני הדלתות ובקונסולה המרכזית. מאחור, הספסל מתפצל לשלושה חלקים שאפשר לקפלם וגם שם תמצאו משענות יד, תאי איחסון נוספים ואפילו אפשרות למתקן עגינה ל-iPad.

 

E-Klasse Interieur E-Class Interior

מנועים חדשים

בשלב ראשון ה-E-Class החדשה תוצע עם שני מנועים חדשים: E 200 עם מנוע בנזין המפיק 184 כוחות סוס ושלושים קג"מ של מומנט, וטורבו-דיזל ב-E 220d המפיק 195 כוחות סוס ומומנט של ארבעים קג"מ. בהמשך יצטרף דיזל V6 עם 258 כוחות סוס ו-62 קג"מ ובנזין היברידי עם הספק משולב של 286 כ"ס ו-55 קג"מ. מנוע מרשים זה צפוי לספק תצרוכת דלק של קרוב לעשרים ק"מ לליטר בלי לוותר על ביצועים כמו שטבלת הנתונים מלמדת עם 6.2 שניות למאה קמ"ש. עוד בהמשך יוצג מנוע דיזל חסכוני עם תפוקה של 150 כ"ס וגם היצע מנועי הבנזין יגדל ויציע טווח הספקים בין 184 ל-333 כוחות סוס. מנוע הדיזל החדש חשוב מאד שכן הוא מסמן את לידתה של משפחת מנועים חדשה במרצדס.

המנועים החדשים יהיו קטנים וקלים בזכות צמצום המרווחים הפנימיים והפחתת הנפח לשני ליטרים. אבל אל דאגה, כוח לא יחסר. התפוקה בגרסת 220d תהיה של 195 כוחות סוס עם תצרוכת דלק צריכת דלק של כ-22 ק"מ לכל ליטר סולר ופליטת מזהמים של 102 גרם לק"מ בלבד – נתון זה נחזה עד היום רק במכוניות קטנות הרבה יותר. בלוק המנוע וראש המנוע עשויים מאלומיניום – ואין זה מובן מאליו במנועי דיזל – החלקים הפנימיים זוכים לטיפול של Nanoslide להקטנת החיכוך וההזנה נעשית דרך מגדש טורבו עם נחיר משתנה. המנועים ישודכו לתיבת ההילוכים החדשה 9G-TRONIC בעלת תשעה יחסי העברה עם החלפות הילוכים מהירות וחלקות וכיול להפחתה מירבית של תצרוכת הדלק.

מערכת המתלים החדשה תוכננה לספק נוחות נסיעה מרבית מבלי להקריב את היכולת הדינמית ואת חדות ההיגוי הצפויות ממכונית מתגמלת לנהיגה. בהיצע שלוש מערכות בסיסיות: קומפורט, המכוונת לנוחות ולרכות, קומפורט אוונגארד, קשיחה יותר ועם שלדה מונמכת ב-15 מ"מ לשיפור ההתנהגות, וספורט – עם הנמכה נוספת, קפיצים מוקשחים ובולמי זעזועים אקטיביים.

האפשרות המרתקת והטכנולוגית ביותר קיימת בדור החדש של מתלי האוויר. ה- E-Class היא היחידה בקבוצה המציעה מתלים כאלו, ובדור הזה יש בכל אחת מארבע כריות אוויר, שלושה תאי משנה בנפחים שונים לסרן האחורי ושני תאי משנה בחזית. המטרה היא שליטה מדויקת בפעולת השיכוך – אם על מהמורות קטנות או גדולות, ואם בתנועה איטית של המתלה או בזעזוע חד ומהיר. עוד הם פילוס אוטומטי של המרכב כאשר הרכב עמוס, שינוי מרווח הגחון בהתאם למהירות כדי להקטין את מקדם הגרר האווירודינמי ולשפר את תצרוכת הדלק. מערכת חשובה שתומכת בקפיצי האוויר היא זו של בולמי הזעזועים האקטיביים. זו מאפשרת לכל בולם זעזועים לפעול בנפרד ולבצע את המשימה שלו בהתאם לפני הכביש ובזמן אמתי. המערכת גם תורמת רבות לשינוי האופי של המרצדס כאשר עוברים ממצב קומפורט לאחד ממצבי הנהיגה הספורטיביים. השינוי ניכר מיד.

E 220 d, AVANTGARDE, Night Paket, hyazinthrot, schwarz/macciato E 220 d, AVANTGARDE, Night Package, Hyazinth red, black/macciato
E 220 d, AVANTGARDE

הרובוט שלצידכם

 

לצד מערכות בטיחות טכנולוגיות שכבר התרגלנו אליהן כמו ניטור שטחים מתים או חיישני עירנות, תמצאו ב-E-Class החדשה גם את ה-DRIVE PILOT – מערכת שהיא בבחינת עוד צעד גדול לקראת נהיגה אוטונומית ללא נהג. המערכת מסוגלת לשמור מרחק ולהיצמד לרכב שלפניה עד מהירות של 210 קמ"ש. הנהג נותר חופשי, ולא צריך להשתמש בבלם או במצערת כדי לשמור על מרחק בטוח. יתרה מזאת, המכונית תתקן בעצמה סטיות זעירות מהנתיב ותשמור את עצמה בין הקווים באופן מדוייק מאד – אפילו בעקומות מתונות. וזה לא הכל. במהירויות של עד 130 קמ"ש המכונית מתנהגת כמו דבורה בנחיל מעופף: היא חשה את כלי הרכב שסביבה, את המבנים ואת הבתים שבשוליים ומתקנת את מקומה ביחס אליהם, גם כשאין כלל פסי סימון בכביש. זה בהחלט עושה את החיים קלים הרבה יותר, בעיקר בתנועה כבדה ובפקקים.

אם אתם חוששים מדוחו"ת מהירות, המצלמה ב-E-Class מסוגלת לקרוא את שלטי המהירות שלצדי הכביש ולהתאים אוטומטית את מהירות הרכב. המערכת מקבלת גיבוי גם מזיהוי המיקום ב-GPS, זה יכול לזהות כשנכנסים לאזור עירוני או יוצאים ממנו. ה-E-Class יודעת גם להחליף נתיבים בעצמה באמצעות שילוב הנתונים המתקבלים מהמצלמה ומהמכ"מ. הנהג צריך רק לבחור נתיב והמרצדס מתמרנת את עצמה לשם.
גם מערכת הבלימה האוטונומית שודרגה ועתה היא רגישה הרבה יותר. כך למשל היא תיזום עצירה אם המכ"מ יזהה הגעה לפקק ביום ערפלי. המערכת תופעל גם אם יש סכנה לפגיעה בתנועה חוצה או בהולך רגל שקפץ לכביש. עד מהירות של מאה קמ"ש המערכת הזו יכולה למנוע כמעט כל תאונה על הכביש.

אתם בוודאי מרגישים כבר בטוחים למדי, אבל יש עוד. למשל סיוע להתחמקות ממכשול. מערכת שמשולבת עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית תזהה תמרון של התחמקות ממכשול ותסייע לנהג על ידי תגבור ההיגוי בכיוון ההתחמקות, וגם תעזור לו ליישר את הרכב אחרי.

הגעתם ליעד? אפשר לחנות מרחוק בעזרת אפליקציה בסמארטפון. לראשונה, אפשר לתמרן את המכונית אל תוך החניון ומחוץ לו בעזרת הטלפון הנייד. זה שימושי בעיקר כאשר חלל החניה קטן או כשרוצים להרשים את הנוסעים…

עם ה- E-Class החדשה מושק גם דור חדש של מערכות מולטימדיה. לצד משטחי המגע על ההגה, המערכת מאפשרת לטלפון חכם להיטען ולהתחבר לאנטנה החיצונית של הרכב ללא חיווט כלל, דרך משטח טעינה בבסיס הקונסולה המרכזית.

היריעה קצרה מלפרט את כל החידושים ב- E-Class החדשה. אפשר לסכם כך: היא משמשת תצוגת תכלית טכנולוגית מרשימה ביותר, וזוהי ללא ספק ה- E-Classהחדשנית והמתקדמת ביותר אי-פעם.

כתבות נוספות

דרך השטח
כתב: חנן גולןתצלומים: גלעד ארצי תצלום קימל בגלבוע דרור כץ
מהפכה 3.0
כתב: חנן גולןתצלומים: smart
50 עובדות על AMG
כתב: ד"ר חנן גולן תצלומים: גלעד ארצי
הכי טוב בעיצוב הבית
Total Design – הכי טוב בעיצוב הבית
מאת: רווית הררי