השמים הם הגבול- מרצדס S-Class החדשה


יכולות נהיגה אוטונומית, מערכות נוחות חדשניות ומנועים חדשים ומתקדמים – מרצדס S-Class החדשה משדרגת את חוויית הנהיגה והנסיעה לגבהים חדשים

מרצדס S-Class שהושקה בשנת 2013 היתה מכונית הפאר הנמכרת ביותר בעולם גם בשנה שעברה, ומתחילת שיווקה נמכרו כ-300,000 יחידות מספינת הדגל של מרצדס. אבל במרצדס לא שוקטים על השמרים, ועתה מוצגת ה-S-Class החדשה. האם ניתן לשפר את המכונית הטובה בעולם? מסתבר שכן, ו-S-Class החדשה מוצגת עם הדור האחרון של מערכות סיוע לנהג ויכולות נהיגה אוטונומית, שלדה מתוחכמת יותר מאי-פעם, ליין חדש של מנועים ומערכות נוחות חדשניות שטרם נראו כמותן.

הדור הבא של מערכות סיוע לנהג

ה-S-Class החדשה מביאה את חזון ה-Intelligent Drive של מרצדס לרמות חדשות וגבוהות יותר מאי-פעם. מערכות רדאר ומצלמות חדשות מגדילות את כמות המידע שהיא אוספת מסביבתה, והסינכרון בין מערכות הסיוע לבין נתוני הניווט ותוואי הדרך שודרג משמעותית.

מערכת Active Distance Control DISTRONIC למשל מתאימה את מהירות הנסיעה שנקבעה על ידי הנהג לא רק לתנאי התנועה ולרכבים שנמצאים מלפנים, אלא גם לתוואי הדרך ומסוגלת להאט באופן אוטומטי בעיקולים, בפניות, בצמתים ובכיכרות. מהירות הפנייה ב-S החדשה מסונכרנת גם עם מערכת Active Steering Assist, והמשמעות היא שנהיגה אוטונומית אפשרית כעת לאורך פרקי זמן ארוכים יותר, גם בדרכים צדדיות ולא רק בכביש בין-עירוני. מערכת זו מסוגלת לזהות גם שלטי סימון והגבלת מהירות בכביש ולהתאים אליהם את מהירות הנסיעה.

מערכת Active Lane Changing Assist מאפשרת עתה עקיפה אוטונומית בטוחה על ידי שימוש במתג האיתות בלבד. כאשר הנהג מאותת, המכונית בודקת את סביבתה, מחשבת את מסלול העקיפה הבטוח ומבצעת אותו אוטונומית.

ההתקדמות והשיפור במערכות הסיוע ניכר בין השאר גם במערכת Evasive Steering Assist שמסייעת בתמרון חמיקה ממכשול, למשל כאשר הולך רגל פורץ לכביש. מערכת Active Braking Assist מצויידת כעת בפונקציית זיהוי תנועה-חוצה, ובמידה והנהג אינו מגיב למכשול שנמצא בדרך, היא מסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה באופן אוטונומי ולמנוע תאונה. בנוסף, מערכת ה-Active Blind Spot Assist מתריעה בפני כלי רכב בשטחים המתים של מראות הצד בעת עקיפה, ויכולה גם לבלום את הרכב במידה ויש סכנה לתאונת-צד.

מערכות הסיוע החדשות והמשודרגות ב-S-Class החדשה מקדמות אותה צעד גדול אל עבר חזון הנהיגה האוטונומית, והיא כוללת כעת גם מערכת Active Emergency Stop Assist שבולמת את הרכב עד לעצירה מוחלטת במידה והיא מזהה שהנהג אינו פעיל ואינו מבצע פקודות היגוי במשך פרק זמן שנקבע מראש.

מערכת מתלים שרואה למרחוק

כבר בשנת 2013 הציגה מרצדס את מערכת ROAD SURFACE SCAN המהפכנית שזיהתה מהמורות בכביש והכינה את מערכת המתלים לקראתם כך שהנוסעים לא יטולטלו. המערכת הנוכחית המוצגת ב-S החדשה מתקדמת עוד יותר, מצויידת במצלמת סטריאו בעלת ביצועים גבוהים, ופעילה במהירויות של עד 180 קמ"ש.

בשילוב עם מערכת מתלי האוויר הסטנדרטית AIRMATIC, ומערכת Active Body Control מתקבלת מערכת המתלים הראשונה בעולם בעלת "עיניים", שרואה את הדרך שמלפנים ומתאימה את פעולת המתלים והבולמים האדפטיביים אליה. המערכת סורקת את הכביש מלפנים בטווח של 15 מטרים, ובהתאם לתמונה המתקבלת משפיעה על פעולת הבולמים לקבלת יציבות ונוחות מרביים. התוצאה היא לא רק רמת בטיחות גבוהה יותר, אלא גם נוחות נסיעה עילאית וחסרת תחרות.

פונקציה חדשה שמתווספת למערכת לראשונה ב-S-Classהיא פונקציית Curve Tilting שבהתאם לתוואי הכביש, מטה את מרכב המכונית אל תוך הפנייה בדומה דרך שבה אופנוענים עושים, וזאת על מנת להגביר את היציבות ואת הנוחות.

היצע מנועים חדש

מרצדס S-Class החדשה מציגה היצע מנועים חדש ובו שני מנועי 6 צילינדרים בטור חדשים ומנוע V8 ביטורבו חדש, בהמשך יצטרף גם מנוע PHEV חדש עם טווח נסיעה חשמלי טהור של כחמישים קילומטרים.

מנועי השישה צילנדרים החדשים, בנזין ודיזל, מוצעים בשתי רמות הספק. מנוע הבנזין, בנפח שלושה ליטרים, מפיק 367 כחות סוס בגרסת S450 או 435 כוחות סוס בגרסת S500. מנוע מתקדם זה כולל מערכת חשמל ייחודית 48v שלצד תמיכה במערכות שצורכות חשמל רב, מפעיל גם גנרטור ISG (Integrated Starter Generator) שמתגבר את המנוע בשעת הצורך, ללא השהיית טורבו כלל. מנוע השישה צילינדרים החדש מאפשר ביצועים שהיו אפשריים עד עתה רק עם מנועי V8 – למשל תאוצה למאה קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד ב-S500 החדשה – וזאת לצד צריכת דלק נמוכה ופליטת מזהמים שהופחתה ב-22% ביחס למנוע ה-V8 שהותקן ב-S500 היוצאת.

עם מנוע השישה צילינדרים החדש בגרסת הדיזל שלו, מרצדס מציגה את מכונית הדיזל הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה שלה – לא פחות מ-340 כוחות סוס ומומנט של 71.3 קג"מ בגרסת S400d. בגרסת S350d ההספק עומד על 286 כוחות סוס ובשתיהן הביצועים מרשימים מאוד – 5.8 שניות למאה קמ"ש בגרסה "החלשה" ו-5.2 שניות בלבד בגרסת הדיזל החדשה. שני המנועים המתקדמים הללו תוכננו לעמוד בתקני הפליטה החדשים שייכנסו לתוקף באירופה RDE (Real Driving Emissions) והם משודכים לתיבת 9G-TRONIC משודרגת.

מנוע חדש נוסף הוא ה-V8 ביטורבו החדש בנפח ארבעה ליטרים שמחליף את מנוע ה-5.5 ליטר. למרות הקטנת הנפח, זהו מנוע חזק יותר עם 469 כוחות סוס בגרסת S560 החדשה, ועד ל-612 כוחות סוס בגרסת S63 AMG המאיצה למאה קמ"ש תוך 3.5 שניות בלבד. מנוע מתוחכם זה, שמגדשי הטורבו שלו מותקנים בתוך ה-V של הבוכנות, כולל מנגנון ניתוק אוטומטי לארבע בוכנות בעת נהיגה בעומס חלקי וזאת על מנת לחסוך בצריכת הדלק.

לצד המנועים החדשים, מנוע ה-V12 של מרצדס בנפח שישה ליטרים מוצע בדגמי S600, מייבאך S650 ו-S65 AMG, בהספקים שבין 530 כוחות סוס ועד ל-630 כוחות סוס בגרסאות מייבאך S650 ו-S65 AMG.

רמות חדשות של Well Being

מרצדס S-Class החדשה כוללת מערכת נוחות חדשנית ופורצת דרך, אשר לראשונה משלבת ומסנכרנת את פעולתן של מערכות שונות כמו מערכת בקרת האקלים (כולל בישום תא הנוסעים), המושבים החשמליים עם פונקציות החימום, הקירור והעיסוי, מערכת השמע ותאורת האווירה. המערכת שנקראת ENERGIZING Comfort Control, הוצגה לראשונה בתערוכת CES בלאס-ווגאס בתחילת השנה, ומציעה 6 תוכניות לבחירה: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort ו-Training. כל תוכנית מופעלת לעשר דקות, במהלכן משתנות בהתאם התצוגה ברכב, תאורת האווריה, פעולת מערכת בקרת האקלים, המושבים החשמלים ומערכת השמע.

חידוש נוסף ב-S החדשה הוא ממשק ה-Touch Control בעזרתו יכול הנהג לשלוט על מערכות הרכב מבלי להוריד את ידיו מההגה. טלפונים סלולריים התומכים בשבב IQ ניתן להטעין אל-חוטית (עם קישוריות מלאה באמצעות ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto), ומערכת הבידור, המושבים, בקרת האקלים ותאורת האווירה נשלטות גם קולית באמצעות ממשק LINGUATRONIC עם 450 פקודות קוליות שונות.

הכי טובה, טובה עוד יותר

מכונית הפאר של מרצדס עשתה צעד משמעותי נוסף בדרך למימוש חזון ה-Intelligent Drive של מרצדס עם מגוון רחב של מערכות סיוע לנהג ויכולות נסיעה אוטונומית. רמת הבטיחות הגבוהה מאוד שודרגה עוד יותר, היצע המנועים החדש מגביר את הביצועים ואת החסכון בצריכת הדלק, ורמות הנוחות והפאר עלו מדרגה נוספת. אם לסכם במילים פשוטות, המכונית הכי טובה שיש הפכה לטובה עוד יותר.

Mercedes-Maybach S 650; 2017; Interieur: seidenbeige/titaniumgrau; First-Class-Fond mit Executive Sitzen;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 12,7 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 289 g/km* Mercedes-Maybach S 650; 2017; interior: silk beige/titanium grey; First Class Rear with Executive seats;Fuel consumption combined: 12.7 l/100 km; CO2 emissions combined: 289 g/km*

כתבות נוספות

מרצדס A Class החדשה
מרצדס A Class החדשה
מאת: שי רוזנפלד | תצלומים: מרצדס
בינה מלאכותית ומרצדס S-Class החדשה
בינה מלאכותית ומרצדס S-Class החדשה
מאת: שי רוזנפלד צילם: (Antoine Taveneaux (CC BY-SA 3.0
אם חשבתם שגולף נועד ליחידי סגולה, אתם טועים – משחק גולף נפוץ הרבה יותר, ועולם הגולף רחב עד מאד. למעשה, 65 מיליון שחקני גולף הרשומים במועדוני גולף בעולם, מוכיחים שזהו הספורט הפעיל ביותר בעולם כיום. אז לכל חובבי הגולף, הנה חמישה אתרי גולף מומלצים שכל חובב או מקצוען שואף להגיע אליהם, מה"מכה של מגרשי הגולף" ועד לאתר מספר 1 בסין שחקני גולף נלהבים אינם מחפשים מגרש גולף במהלך החופשה שלהם, אלא גולף הוא החופשה שלהם. אם אתם מוכנים לבזבז לא מעט ירוקים כדי לבלות חופשה על כרי דשא ירוקים, בהמשך הדברים תמצאו חמישה אתרי גולף מהמובילים בעולם. מלבד מגרשי גולף איכותיים, הם מציעים מעטפת כוללת של מלונות מפוארים, ספא מפנק ושאר שירותים ברמה גבוהה ואף יוקרתית. משחק גולף הוא הדרך להצטרף ל-65 מיליון שחקני גולף רשומים ברחבי העולם, והוא הספורט הפעיל ביותר מבחינת אנשים שפעילים בו. "גולף הוא דרך חיים", אומר בארי שקד יושב ראש איגוד הגוף הישראלי על עולם הגולף, "והוא מתאים לאנשים מגיל חמש עד גיל 105 כי מה שמשנה זו הטכניקה (ריכוז, יציבה, תנועה ועוד). ברגע שתפסת את הטכניקה, מכה אחת נטולת מאמץ והכדור הקטן עף בקלילות למרחק של 200-150 מטר ואף 300 מטר אצל המקצוענים". כמה מילים על גולף במגרש גולף תקני יש 18 אזורים ברמות קושי שונות, ובכל אזור יש גומה (Hole) שאליה צריך לחבוט לתוכה את הכדור הלבן. גודלו הסטנדרטי של המגרש נע בין 5,900 מטר רבוע ל-6,400 מטר רבוע ומשחק ממוצע נמשך כארבע שעות וחצי. לרוב ככל שהמגרש גדול יותר, כן הוא נחשב יוקרתי יותר ומצריך שימוש בעגלות גולף ובנושאי כלים. ההתקדמות במשחק היא מגומה לגומה תוך כדי ניסיון לחבוט בכדור כמה שפחות. משטחי הדשא במגרש גולף מחולקים לשני סוגים: האזור המטופח (Fairway) מכוסה דשא גזום היטב ונוח למשחק, והאזור הלא מטופח (Rough) שאינו גזום היטב והמשחק בו קשה יותר. לאורך המסלול ישנם מכשולים (Bunker) שונים כברכות, גבעות ומכשולי חול. כדי להתגבר על המכשול, על השחקן לחבוט בעצמה ולהסתכן ביציאת הכדור מהמסלול ובקנס בחבטות נוספות. בארי שקד מסביר שיש כמה טורנירים עולמיים נחשבים בעולם, ובהם US Open, Masters שתמיד נערך באתר אוגוסטה בג'ורג'יה, British Open שנערך מדי פעם באנגליה ומדי פעם בסקוטלנד ו-PGA. אחד הדברים המייחדים את הגולף הוא הקשר ההדוק בין גולף לעסקים. אמרה ידועה בארצות הברית היא (בתרגום חופשי): במקום ללכת לראיון עבודה, קנה מקלות גולף ולך להתאמן. אז אם אתם רוצים להצטרף לעולם הגולף, הנה חמישה מועדוני גולף ואתרי משחק שכדאי לכם להכיר. 1. Pebble Beach, קליפורניה הייחוד: "המֶכָה של המֶכָה של מגרשי הגולף", מכנה אותו בארי שקד והוא יודע על מה הוא מדבר – מגרש גולף מדהים שנמצא על שפת האוקיינוס. האתר זוכה להיות מדורג ראשון ברשימות מכובדות, כמו למשל זו של Golf Digest, ויתרה מזאת, הוא מצליח לשמור על רמה גבוהה על אף הכתרים הנקשרים לראשו. היסטוריה: הוקם ב-1919, מארח טורנירים חשובים, דוגמת ה-US Open וה-PGA. ת"ז: ארבעה מגרשי גולף מחודשים, לודג' מפאר, מלון ואתר לינה נוסף פזורים במרחב העצום שלחופי האוקיינוס, יש בו ספא, מסעדות ואפשרויות בילוי נוספות שמכונות בעגת שחקני הגולף "הגומה ה-19". מוטו: כל שחקן גולף חייב לשחק פעם לפחות אחת בחייו ב- Pebble Beachואין זמן מתאים יותר מעכשי. אינטרנט: www.pebblebeach.com 2. St. Andrews , סקוטלנד הייחוד: כמו ענפי ספורט לא מעטים, גם הגולף הומצא באי הבריטי, ובמגרש הישן בסנט אנדרוז החלו לשחק גולף כבר לפני 600 שנה. במידה רבה קבעו המגרשים בסנט אנדרוז את החוקים, את המבנה, את מספר הגומות הנוכחי (18 אם תהיתם) ועוד. היסטוריה: 600 שנה של ניסוי וטעייה הן קילומטרז' מכובד. פה התפתחו תרבות הגולף, החוקים, בעלי התפקידים השונים (למשל נושא הכלים – Caddie) וכל תרבות הבילוי שמסביב למשחק. בעבר אסר המלך הסקוטי ג'יימס השני לשחק גולף בטענה שהוא מסיח את דעתם של הצעירים מאימוני חץ וקשת. האיסור החזיק מעמד עד שהגיע המלך ג'יימס השישי, שדווקא אהב לשחק גולף. בסנט אנדרוז הומצאו חוקים רבים, ובהם 18 הגומות שנחשבות עד היום מגרש תקני. ת"ז: שבעה מגרשי גולף (שישה מהם עם 18 גומות) לחוף הים, שמרכיבים יחד את מתחם הגולף הגדול ביותר באירופה, אקדמיה לגולף וחנות. עיירה בשם St. Andrews נמצאת ממש בסמוך, ובה אפשר לישון, לאכול ולבלות. כל המגרשים נחשבים ציבוריים, דהיינו פתוחים לכל שחקן גולף באשר הוא. מוטו: St. Andrews היא הבית של הגולף, ובו מתייחסים ברצינות להנאה. אינטרנט: www.standrews.org.uk 3. Mauna Kea Golf Course, הוואי הייחוד: הנוף המקיף את מגרש הגולף באי הגדול בהוואי פשוט מרהיב. מדובר באתר משובח שמציע לשחקניו את הנוף המרשים ביותר שאפשר לדמיין ושילוב אולטימטיבי בין תחביב לנופש. היסטוריה: הושק ב-1964 והיה למגרש הגולף הראשון בהוואי. המגרש מנצל את המבנה הטופוגרפי הטבעי, ומשלב כרי דשא, עצים וכמובן את הים. ת"ז: מגרש גולף מטופח, שני בתי מלון מפוארים, אקדמיה לגולף והכול חלק מאתר נופש בשם Prince Resort. מוטו: פה נמצא החור היפה ביותר בעולם אינטרנט: www.princeresortshawaii.com 4. Spring City Golf & Lake Resort , סין הייחוד: כמו בדברים אחרים, הסינים מדביקים פערים ומתייצבים בשורה הראשונה בעולם גם בבניית אתרי גולף מרשימים. אחד מהם הוא האתרSpring City לשפת האגם Yang Zong Hai ובין גבעות מוריקות. היסטוריה: הוקם ב-1998 כמענה לתיירים חובבי גולף, מתוך הבנה שגולף הוא אבן שואבת לתיירים אמידים שמוכנים לשלם לא מעט בעבור חופשה, בייחוד ביעד שמזג האוויר בו נוח. ת"ז: באתר שנהנה ממזג אוויר אביבי כל השנה יש מלבד מגרשי גולף מקצועיים גם יותר ממאתיים סוגי חדרים ברמות שונות, מסעדות, ספא, אקדמיה לגולף ועוד. מוטו: האתר מספר אחת בסין. גן עדן אסייתי לגולף. אינטרנט: www.springcityresort.com 5. Augusta, ג'ורג'יה הייחוד: האתר הבלתי מושג. אתר גולף יוקרתי וסגור לקהל הרחב, ורק חברים רשומים, שמשלמים הון תועפות וצריכים לעמוד במבחני קבלה מחמירים – יכולים לשחק על כרי הדשא הנחשקים האלו. מארח את תחרות המאסטרס היוקרתית מדי שנה. טייגר וודס וג'ק ניקלאוס נחשבים לשיאני התחרות. היסטוריה: הוקם בשנת 1934 על ידי שחקן הגולף האגדי בובי ג'ונס (השיאים שהוא קבע לא נשברו עד היום). המועדון התפרסם בזכות התעקשותו שלא לפתוח את שעריו לנשים, מדיניות בה נקט עד לשנת 2012 כשקיבל כחברה הראשונה את קונדוליסה רייס. שלוש מאות החברים בו (הרשימה כמובן סודית) משלמים 25-50 אלף דולר בשנה רק בשביל הזכות להיות חבר. ת"ז: מסביב לאתר, במרחק נסיעה קצר, יש בתי מלון רבים בדרגות שונות וכן מסעדות ואתרי בילוי, אולם גולת הכותרת היא המגרש המפורסם והיוקרתי, שרק מתי מעטים זוכים לשחק בו. מוטו: אתה לא יכול להתקבל כחבר, אולי תוכל לקבל הזמנה להתארח למשחק. אינטרנט: www.augusta.com מועדון גולף געש מרצדס בנץ ישראל מעניקה במהלך שנת 2012 חסות שנתית למועדון הגולף בגעש. שיתוף פעולה זה תואם את מדיניות חברת מרצדס המזוהה עם משחק הגולף ומקיים מזה למעלה מעשרים שנים את טורניר Mercedes Trophy. במסגרת החסות, נציג ישראלי ראשון יבחר מטעם המועדון וייצג את ישראל בתחרות השנתית בשטוטגרט. מועדון הגולף געש הוקם בשנת 1999 על מנת שיהיה מגרש גולף בישראל גם במרכז הארץ. במועדון מגרש של תשע גומות ו-18 טייז, וייחודו הוא באווירת מועדון אמיתית שפונה לקשת רחבה של קהלים ונותנת להם תחושה של שייכות למועדון. כנותנת החסות למועדון הגוךף בגעש, מרצדס בנץ ישראל מזמינה את לקוחותיה לקבל מידע על המשחק ממדריכים מקצועיים ומנוסים, וליהנות משעורי גולף אישיים באווירה נעימה וייחודית. אתם מוזמנים ליצור קשר עם נציג המכירות שלכם לתאום הדרכה אישית במתנה.
הכדור הוא עגול, עם גומות
הכל זהב - שיחה עם דני פדני
הכל זהב – שיחה עם בני פדני
מאת: חנן גולן | תצלום: יח"צ