Contact

Close
Contact

להגשים חלום – איזה רכב יוקרה כדאי לקנות

כתיבה ותצלומים: מרצדס- בנץ

המדריך המקוצר לרכישת מכונית יוקרה: כל מה שצריך לדעת לפני שמגשימים את החלום ויוצאים לדרך במרצדס חדשה! ​עיצוב, ביצועים, טכנולוגיה מתקדמת, אבזור מפנק וכמובן גם סמל מרשים במרכז הגריל הקדמי שמשדר את ההצלחה שלכם – רבים היו רוצים לקנות רכב יוקרה חדש וליהנות מחוויית נהיגה ברמה אחרת, אבל רגע לפני שאתם ניגשים לסוכנות, הנה כל מה שצריך לדעת לפני הגשמת החלום ורכישת רכב יוקרה.​ Button

כיום, כולם יודעים שמרצדס או ליתר דיוק אחד ממייסדיה קרל בנץ, הם אלו שהציגו את המכונית הראשונה בהיסטוריה ה-Motor Wagen כבר בשנת 1886. אבל האם ידעתם שמרצדס הייתה גם הראשונה להציג בדגמיה טכנולוגיות חדשות שהפכו לסטנדרט בתעשיית הרכב כמו מערכת ה-ABS למניעת נעילת גלגלים בעת בלימה, מערכת בקרת היציבות ESP, בקרת השיוט האדפטיבית על בסיס רדאר או המפתח החכם לרכב? ההיסטוריה של מרצדס מוכיחה שוב ושוב לאורך 140 שנים שהיא מובילה עולמית בטכנולוגיות רכב חכמות ושחידושים שהיא מציגה הופכים בסופו של דבר לסטנדרט שאנו מצפים לקבל בכל רכב חדש.

DNA של חדשנות

מרצדס, החברה שהמציאה את המכונית, היא חברה בעלת DNA של חדשנות שמלווה אותה מאז היוסדה. האבות המייסדים של מרצדס, קרל בנץ, גוטליב דיימלר ו -ווילהלם מייבאך, היו כולם מהנדסים מבריקים ורוח החלוציות והחדשנות שלהם שורה על החברה עד ימינו.

לאורך השנים הגישה מרצדס בקשות לעשרות אלפי פטנטים ואלפים מתוכם אושרו ונרשמו. החברה משקיעה כ-10 מיליארד אירו בשנה על מחקר ופיתוח ומעסיקה אלפי מהנדסים במרכזי פיתוח שונים בכל רחבי העולם. בתחום הנעה החשמלית למשל לבדו, הגישה מרצדס יותר מ-3,500 בקשות לפטנטים. כיצרנית רכבי יוקרה, מצופה ממרצדס להציע טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית בכל דגמיה, והחברה עומדת בציפיות הללו באופן מעורר כבוד.

החדשנות הטכנולוגית של מרצדס ניכרת בכל היבט של הרכבים שלה, החל בעיצוב החיצוני שנעשה בשילובמעבדת אווירודינמיות ומנהרת-רוח מתקדמות, דרך תאי הנוסעים עם מערכות הנוחות פורצות הדרך, מערכות המולטימדיה והקישוריות, יחידות ההנעה וכמובן מערכות הבטיחות של מרצדס. חוויית הנהיגה והנסיעה ברכבי מרצדס היא תמיד חוויה של יוקרה, אבל באותה העת היא גם חוויה טכנולוגית. הנה כמה מהמערכות הטכנולוגיות החדשניות שתוכלו למצוא ברכבי היוקרה של מרצדס.

סוגי מערכות בטיחות חדשות

PRE-SAFE

לאורך השנים, הציגה מרצדס עשרות חידושים משמעותיים בתחום הבטיחות כאשר מערכת ההכנה לתאונה PRE-SAFE היא אחת מהחשובות ומהמרכזיות שבהן. בשנת 2002 הציגה מרצדס לראשונה מערכת שחוזה מצב אפשרי לתאונה ומכינה את הרכב לקראתו על מנת לצמצם את הפגיעה במידה והתאונה אכן תתרחש. בעת הצגת המערכת, היא נקטה במספר צעדים להכנת הרכב לפגיעה, כמו הידוק חגורות הבטיחות, סגירת חלונות וגג שמש ויישור משענות הראש. כיום, ה-PRE-SAFE היא כבר מערכת מתקדמת הרבה יותר, מקושרת למערכות נוספות של הרכב ולשורה ארוכה של חיישנים. לצד הפעולות הבסיסיות להכנה למצב של תאונה או התהפכות, המערכת מגבירה את בטיחות הנוסעים גם על ידי פונקציית PRE-SAFE SOUND החדשנית. פונקציה זו עושה שימוש במערכת המולטימדיה כדי להשמיע "רעש וורוד" שגורם להתכווצות של שריר באוזן האנושית ובכך מעמעם את רעש הפגיעה ושומר על חוש השמיעה של יושבי הרכב. פונקציה חדשנית נוספת היא PRE SAFE Impulse Side שנועד להגן על היושבים מלפנים בעת פגיעת צד על ידי ניפוח כרית אוויר שמזיזה את היושבים מלפנים הרחק מהדלת ובכך מפחיתה את עוצמת הפגיעה.

Active Distance Assist DISTRONIC

מרצדס הציגה את מערכת ה-DISTRONIC כבר בשנת 1999, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית הראשונה על בסיס רדאר. מערכת זו שהוצעה ב-S-Class אפשרה לנהג לקבוע את מהירות הנסיעה ואת המרחק מהרבב שמלפנים ושמרה עליהן באופן אוטומטי. ה-DISTRONIC של מרצדס כיום מתקדמת הרבה יותר, מבוססת על מצלמות וחיישנים ומאפשרת גם שמירה על נתיב הנסיעה, הגעה למצב עצירה ו"זחילה" בפקקי תנועה, סנכרון ולקיחה בחשבון של תמרורי מהירות ותוואי הכביש ועוד.

ATTENTION ASSIST

עייפות נהג שגורמת ל"הירדמות על ההגה" היא גורם מרכזי לתאונות קטלניות. במרצדס הבינו זאת כבר לפני שנים ובשנת 2009 הציגו לראשונה מערכת לניטור עייפות נהג – ATTENTION ASSIST. מערכת זו נעזרת במגוון חיישנים ובאלגוריתם מתקדם כדי לנטר את התנהגות הנהג בכל עת. במידה והמערכת מזהה שהנהג עייף, היא מתריעה על כך בפניו, ויזואלית וקולית, וממליצה על הפסקת התרעננות.

מערכות מולטימדיה וחוויית משתמש

MBUX

Mercedes-Benz User Experience או MBUX הוא ממשק המשתמש המתקדם של מרצדס שהושק בשנת 2018 במסגרת תערוכת CES והופיע לראשונה ב-A-Class החדשה. בעזרת ממשק זה ניתן לתפעל את מערכות הרכב, כמו מערכת בקרת האקלים, המולטימדיה, קישוריות, טלפוניה ועוד. הייחודיות של MBUX הוא באינטואיטיביות התפעול ובכך שניתן להפעיל את המערכות במגוון רחב של דרכים: באמצעות מסכי המגע, חוגת השליטה המרכזית, בתפעול קולי ואפילו באמצעות מחוות יד (Gestures). זאת ועוד, ה-MBUX לומד את המשתמש בכל עת בעזרת בינה מלאכותית ועם הזמן מכיר את הנהג ואת ההעדפות שלו. ממשק ה-MBUX הולך ומשתדרג כל הזמן, הוא תומך בקישוריות מתקדמת עם צימוד של הטלפון הנייד, באפליקציות חיצוניות כמו YouTube או Zoom (כולל מצלמת סלפי מובנית) וכולל גם תוספות חדשות כמו אלו:

MBUX Hyperscreen

מסך ה-Hyperscreen המהפכני של מרצדס שהוצג בשנת 2021 משלב לא פחות משלושה מסכי OLED תחת מעטה זכוכית אחד ליצירת מסך ענק (141 ס"מ) וקעור שמשתרע על פני כל הדשבורד. עקרון Zero-Layer של מרצדס מאפשר גישה מהירה וישירה לכל פונקציות הרכב באמצעות המסכים שהם בעלי משוב הפטי (Haptic Feedback). המסך פורץ הדרך כולל יחידת עיבוד מרכזית בעלת 8 ליבות עם 24 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM וכמובן שימוש ב-AI.

MBUX Virtual Assistant

מכירים את אלכסה וסירי? ובכן, גם ברכבי מרצדס מחכה לכם עוזר וירטואלי אישי שרק מחכה לעזור לכם במגוון עצום של תחומים. העוזר הווירטואלי של מרצדס משנה את היחסים ביניכם לבין הרכב שלכם ומאפשר שיחה בשפה טבעית העוזר "לומד אתכם", את הצרכים ואת ההעדפות שלכם ומתאים אליהן את תשובותיו. העוזר יכול לסייע בתפעול מערכות הרכב, בניווט ואף לספק המלצות מותאמות אישית בהתאם לזהות הנהג.


מגמות עתידניות

החדשנות של מרצדס ניכרת כאמור בכל היבטי הרכב ובשנים הקרובות נוכל לראות דגמי מרצדס מתקדמים, פורצי דרך וחכמים אפילו יותר. מערכת ההפעלה החדשה MS.OS צפויה לשנות את חוויית המשתמש ברכב כפי שהכרנו אותה עד עתה עם ארכיטקטורה שמשלבת בין בינה מלאכותית, לניווט תלת-ממד, עוזר ווירטואלי ומערכת מולטימדיה מתקדמת ביותר. השילוב של בחינה מלאכותית והטמעת ChatGPT מאפשרת דיאלוג טבעי ופורה הרבה יותר עם הרכב ומערכותיו וגם הרחבה משמעותית של יכולות העוזר האישי.

תחום נוסף שבו הקדמה והחדשנות הטכנולוגית של מרצדס בולטים כבר היום ויבלטו עוד יותר בעתיד הקרוב הוא תחום הנהיגה האוטונומית. מרצדס מציעה כבר היום את מערכת ה-DRIVE PILOT שזכתה לאישור לנהיגה אוטונומית רמה 3 בכבישים ציבוריים וכבר היום מאפשרים דגמי מרצדס נהיגה סמי-אוטונומית בתנאים מסוימים.

לסיכום, הטכנולוגיה של מרצדס מחדשת ופורצת דרך כבר 140 שנים וה-DNA החדשני שלה נוכח ומורגש בכל דגם ובכל היבט. לצד זאת, הייחודיות של מרצדס היא בדרך שבה היא משלבת בין הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לבין המורשת והמסורת שלה בתחום רכבי היוקרה, ליצירה של רכבים שהם בעת ובעונה אחת טכנולוגיים למשעי וגם מספקים תחושה של יוקרה וחוויית נהיגה ונסיעה ברמות הגבוהות ביותר.

כתבות נוספות

הבא
הקודם