התחייה


מותג הפאר מייבאך החל כיצרן מנועים לספינות אוויר, המציא את עצמו מחדש כיצרן מכוניות, ובכל פעם שהיה נדמה שזה סופו, הוא קם לתחייה שוב

 

השנה היא 1909 ו-ווילהלם מייבאך, בחליפת בד פשוטה, מוכתמת במעט שמן מנועים, עם סמרטוט מלוכלך בידו, מסתובב בסדנה שלו ויורה פקודות לכל עבר. מייבאך, יחד עם בנו קרל, מייצר מנועים מיוחדים שמיועדים להניע את ספינות האויר הגדולות, הצפלינים. החברה שהם הקימו שייכת כחברת-בת לחברת צפלין, ומייצרת עבורה יחידות כוח מונעות גז ודיזל עבור ספינות-הענק.

מהצפלין למייבאך

Maybach Zeppelin, Markenzeichen

הצפלינים גדשו את השמיים באותה תקופה, והיה ברור לכל מי שעסק במכונאות, שמי שיצליח לייצר מנועים חזקים ואמינים שיעמדו בדרישות של ענף-אווירי זה, יגרוף רווחים נאים. תהליך ייצור המנועים של מייבאך נמשך בדרך זו עד לשנת 1918, השנה בה הסתיימה מלחמת העולם הראשונה. לאחר המלחמה הוטלו הגבלות על ספינות האוויר, ויחד עם המשבר הכלכלי שפקד את גרמניה, ייצור המנועים עבור הצפלינים נעצר.

מייבאך החליט להמציא את עצמו מחדש כיצרן מכוניות. הכיוון היה ברור מלכתחילה – מכוניות יוקרה גדולות בעלות מנוע חזק ותא נוסעים מפואר, והבחירה במרצדס כבסיס לדגם הראשון W1 הייתה טבעית – ראוי לציין שלפני שמייבאך הקים את החברה שלו לייצור מנועי צפלינים הוא שימש כמנהל טכני בחברת דיימלר.

בשנת 1919 בנה מייבאך את הדגם הראשון, אך עדיין לא הציג אותו לקהל הרחב. החשיפה של המייבאך הראשונה שהוצעה ללקוחות, ה-W3, התרחשה שנתיים מאוחר יותר בשנת 1921, במסגרת תערוכת הרכב של ברלין, שהייתה מתערוכות הרכב החשובות ביותר באותה העת.

Maybach Typ W 3, Doppel-Roadster, eine sehr seltene Karosserieform, aus Leichtmetall. Die Karosserie aus Aluminium stellte die Luftschiffbau Zepplin GmbH in Friedrichshafen 1924 her.
הדגם החדש צויד במנוע 5.7 ליטרים עם 70 כוחות סוס, וכמו שאר הדגמים שיבואו אחריו, התאפיין במכסה מנוע מוארך, תא נוסעים גדוש בעור ועץ איכותיים עם מרחב רגליים אין-סופי ורמת נוחות גבוהה במיוחד.

לאורך שנות העשרים והשלושים השיקה מייבאך לא מעט דגמים, בתחילה את ה-W3 ו-W5 במספר גרסאות, לאחר מכן את דגם 12 שזכה לכינוי הודות למנוע 12 צילינדרים, ובהמשך את דגמי ה-Zeppelin ודגמי SW. המכוניות של מייבאך היו מכוניות אקסקלוסיביות ויקרות, ועל פי הערכות כ-1,800 מכוניות מייבאך נבנו לאורך שנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת. אחד הדגמים הבולטים היה ה-SW42 בעל הקימורים הנאים והכנפיים הקדמיות המרשימות. בתקופה זו, סוף שנות השלושים, התמקדה מייבאך בבניית מכוניות קבריולט פתוחות, שהפכו למזוהות איתה. אבל אז הגיעה מלחמת העולם השנייה, וכמו כל מפעלי התעשייה בגרמניה גם מייבאך גוייסה לקחת חלק במאמץ המלחמתי וייצרה מנועים לטנדקי הפנצר והטייגר. לאחר המלחמה פסק ייצור מכוניות מייבאך ובהמשך החברה התמזגה אל תוך דיימלר. דגמי מייבאך הפכו לפריט מבוקש על ידי אספנים, והיה קשה להאמין שמייבאך חדשה תעזוב אי-פעם את שערי המפעל. אבל זה קרה.

מייבאך קם לתחייה

בתערוכת טוקיו בשנת 1997 הציגה מרצדס שני דגמי מייבאך חדשים, והקימה את המותג המפואר לתחייה. המייבאך 57 ומייבאך 62, עם ממד אורך כולל של 5.7 ו-6.2 מטרים בהתאמה, כללו את כל מה שמותג מייבאך אמור להציע. ממדים גדולים ומרחב עצום בתא הנוסעים, מנוע בי-טורבו בתצורת V12 ובנפח 6.0 ליטרים עם 603 כוחות סוס, אבזור ורמות פאר גבוהות, וכמובן, סמל ה-M המיתולוגי של מייבאך.

התגובות הנלהבות להן זכו דגמי התצוגה הביאו לתהליך פיתוח מואץ, ובשנת 2002 הם הוצעו למכירה. המייבאך של שנות האלפיים התאפיינו לא רק בעיצוב מרשים וממדים גדולים, אלא גם בביצועים מרשימים הודות למנוע החזק ובבידוד מוחלט מרעשי הדרך והסביבה. דגמי 57 ו-62 יוצרו בין השנים 2002-2011 אז הוחלט בדיימלר לבחון מחדש את תפקידו של מותג מייבאך בתוך מערך הדגמים של מרצדס ודיימלר. אבל אל חשש, ההיסטוריה הראתה שמייבאך יודע להמציא את עצמו מחדש שוב ושוב, וזה בדיוק מה שקרה בשנת 2014.

מייבאך עושה זאת שוב

אקסקלוסיביות היא שם המשחק. על העובדה שמרצדס S-Class החדשה היא מכונית הפאר הטובה בעולם קשה להתווכח, אבל אם אתם רוצים מכונית מיוחדת עוד יותר, מכונית שהסטטוס שלה שואב מהיסטוריה מפוארת והאקסקלוסיביות שלה אינה  מוטלת בספק, מרצדס-מייבאך S-Class היא המכונית בשבילכם.

היא גדולה יותר מה-S-Class בעלת בסיס הגלגלים הארוך, גם באורך הכולל וגם בבסיס הגלגלים. המשמעות היא שיש שהרבה יותר מקום מאחור. היא חזקה יותר, עם מנוע V12 בי-טורבו עם 530 כוחות סוס בגרסת S 600. היא גם שקטה יותר – עבור היושבים מאחור זוהי מכונית הפאר השקטה בעולם. היריעה קצרה מלפרט את רשימת האבזור הבלתי-נגמרת, אבל כדי לקבל חלק מהתחושה אתם פשוט צריכים לדמיין מחלקה ראשונה במטוס.

ממש לאחרונה החייתה מרצדס-בנץ, תחת המותג החדש מרצדס-מייבאך, גם את ה-Pullman האגדית. הפולמן שהוצגה לראשונה בשנת 1965, חוגגת יובל כלימוזינה האקסקלוסיבית ביותר שיש, ובגלגולה הנוכחי היא מציעה מרחב ופאר שטרם נראו. אורכה של הפולמן החדשה הוא 6.499 מטרים, ועם בסיס גלגלים שמשתרע על פני 4.418 מטרים, ארבעת הנוסעים מאחור נהנים ממרחב ללא גבולות כמעט ומרמות האבזור הגבוהות ביותר שיש.

כשווילהלם מייבאך עבר מייצור מנועים לספינות אוויר לייצור מכוניות, זה מה בדיוק שהוא ראה בעיני רוחו – מכונית שהנוסעים בה ירגישו כאילו הם טסים באוויר. עכשיו, מותג מייבאך קם לתחייה שוב, נותן את שמו המפואר לדגמים היוקרתיים והאקסקלוסיביים ביותר של מרצדס, ומממש את החזון המקורי של מייבאך.

Mercedes-Maybach S 600 (X 222) 2014
Mercedes-Maybach S 600 (X 222) 2014

כתבות נוספות

מכונת נהיגה
כתב: חנן גולןתצלומים: מרצדס
שבוע האופנה בניו יורק
כתבה: טליה לוין תצלומים: mbfashionweek
Aוונגרדית
אם חשבתם שגולף נועד ליחידי סגולה, אתם טועים – משחק גולף נפוץ הרבה יותר, ועולם הגולף רחב עד מאד. למעשה, 65 מיליון שחקני גולף הרשומים במועדוני גולף בעולם, מוכיחים שזהו הספורט הפעיל ביותר בעולם כיום. אז לכל חובבי הגולף, הנה חמישה אתרי גולף מומלצים שכל חובב או מקצוען שואף להגיע אליהם, מה"מכה של מגרשי הגולף" ועד לאתר מספר 1 בסין שחקני גולף נלהבים אינם מחפשים מגרש גולף במהלך החופשה שלהם, אלא גולף הוא החופשה שלהם. אם אתם מוכנים לבזבז לא מעט ירוקים כדי לבלות חופשה על כרי דשא ירוקים, בהמשך הדברים תמצאו חמישה אתרי גולף מהמובילים בעולם. מלבד מגרשי גולף איכותיים, הם מציעים מעטפת כוללת של מלונות מפוארים, ספא מפנק ושאר שירותים ברמה גבוהה ואף יוקרתית. משחק גולף הוא הדרך להצטרף ל-65 מיליון שחקני גולף רשומים ברחבי העולם, והוא הספורט הפעיל ביותר מבחינת אנשים שפעילים בו. "גולף הוא דרך חיים", אומר בארי שקד יושב ראש איגוד הגוף הישראלי על עולם הגולף, "והוא מתאים לאנשים מגיל חמש עד גיל 105 כי מה שמשנה זו הטכניקה (ריכוז, יציבה, תנועה ועוד). ברגע שתפסת את הטכניקה, מכה אחת נטולת מאמץ והכדור הקטן עף בקלילות למרחק של 200-150 מטר ואף 300 מטר אצל המקצוענים". כמה מילים על גולף במגרש גולף תקני יש 18 אזורים ברמות קושי שונות, ובכל אזור יש גומה (Hole) שאליה צריך לחבוט לתוכה את הכדור הלבן. גודלו הסטנדרטי של המגרש נע בין 5,900 מטר רבוע ל-6,400 מטר רבוע ומשחק ממוצע נמשך כארבע שעות וחצי. לרוב ככל שהמגרש גדול יותר, כן הוא נחשב יוקרתי יותר ומצריך שימוש בעגלות גולף ובנושאי כלים. ההתקדמות במשחק היא מגומה לגומה תוך כדי ניסיון לחבוט בכדור כמה שפחות. משטחי הדשא במגרש גולף מחולקים לשני סוגים: האזור המטופח (Fairway) מכוסה דשא גזום היטב ונוח למשחק, והאזור הלא מטופח (Rough) שאינו גזום היטב והמשחק בו קשה יותר. לאורך המסלול ישנם מכשולים (Bunker) שונים כברכות, גבעות ומכשולי חול. כדי להתגבר על המכשול, על השחקן לחבוט בעצמה ולהסתכן ביציאת הכדור מהמסלול ובקנס בחבטות נוספות. בארי שקד מסביר שיש כמה טורנירים עולמיים נחשבים בעולם, ובהם US Open, Masters שתמיד נערך באתר אוגוסטה בג'ורג'יה, British Open שנערך מדי פעם באנגליה ומדי פעם בסקוטלנד ו-PGA. אחד הדברים המייחדים את הגולף הוא הקשר ההדוק בין גולף לעסקים. אמרה ידועה בארצות הברית היא (בתרגום חופשי): במקום ללכת לראיון עבודה, קנה מקלות גולף ולך להתאמן. אז אם אתם רוצים להצטרף לעולם הגולף, הנה חמישה מועדוני גולף ואתרי משחק שכדאי לכם להכיר. 1. Pebble Beach, קליפורניה הייחוד: "המֶכָה של המֶכָה של מגרשי הגולף", מכנה אותו בארי שקד והוא יודע על מה הוא מדבר – מגרש גולף מדהים שנמצא על שפת האוקיינוס. האתר זוכה להיות מדורג ראשון ברשימות מכובדות, כמו למשל זו של Golf Digest, ויתרה מזאת, הוא מצליח לשמור על רמה גבוהה על אף הכתרים הנקשרים לראשו. היסטוריה: הוקם ב-1919, מארח טורנירים חשובים, דוגמת ה-US Open וה-PGA. ת"ז: ארבעה מגרשי גולף מחודשים, לודג' מפאר, מלון ואתר לינה נוסף פזורים במרחב העצום שלחופי האוקיינוס, יש בו ספא, מסעדות ואפשרויות בילוי נוספות שמכונות בעגת שחקני הגולף "הגומה ה-19". מוטו: כל שחקן גולף חייב לשחק פעם לפחות אחת בחייו ב- Pebble Beachואין זמן מתאים יותר מעכשי. אינטרנט: www.pebblebeach.com 2. St. Andrews , סקוטלנד הייחוד: כמו ענפי ספורט לא מעטים, גם הגולף הומצא באי הבריטי, ובמגרש הישן בסנט אנדרוז החלו לשחק גולף כבר לפני 600 שנה. במידה רבה קבעו המגרשים בסנט אנדרוז את החוקים, את המבנה, את מספר הגומות הנוכחי (18 אם תהיתם) ועוד. היסטוריה: 600 שנה של ניסוי וטעייה הן קילומטרז' מכובד. פה התפתחו תרבות הגולף, החוקים, בעלי התפקידים השונים (למשל נושא הכלים – Caddie) וכל תרבות הבילוי שמסביב למשחק. בעבר אסר המלך הסקוטי ג'יימס השני לשחק גולף בטענה שהוא מסיח את דעתם של הצעירים מאימוני חץ וקשת. האיסור החזיק מעמד עד שהגיע המלך ג'יימס השישי, שדווקא אהב לשחק גולף. בסנט אנדרוז הומצאו חוקים רבים, ובהם 18 הגומות שנחשבות עד היום מגרש תקני. ת"ז: שבעה מגרשי גולף (שישה מהם עם 18 גומות) לחוף הים, שמרכיבים יחד את מתחם הגולף הגדול ביותר באירופה, אקדמיה לגולף וחנות. עיירה בשם St. Andrews נמצאת ממש בסמוך, ובה אפשר לישון, לאכול ולבלות. כל המגרשים נחשבים ציבוריים, דהיינו פתוחים לכל שחקן גולף באשר הוא. מוטו: St. Andrews היא הבית של הגולף, ובו מתייחסים ברצינות להנאה. אינטרנט: www.standrews.org.uk 3. Mauna Kea Golf Course, הוואי הייחוד: הנוף המקיף את מגרש הגולף באי הגדול בהוואי פשוט מרהיב. מדובר באתר משובח שמציע לשחקניו את הנוף המרשים ביותר שאפשר לדמיין ושילוב אולטימטיבי בין תחביב לנופש. היסטוריה: הושק ב-1964 והיה למגרש הגולף הראשון בהוואי. המגרש מנצל את המבנה הטופוגרפי הטבעי, ומשלב כרי דשא, עצים וכמובן את הים. ת"ז: מגרש גולף מטופח, שני בתי מלון מפוארים, אקדמיה לגולף והכול חלק מאתר נופש בשם Prince Resort. מוטו: פה נמצא החור היפה ביותר בעולם אינטרנט: www.princeresortshawaii.com 4. Spring City Golf & Lake Resort , סין הייחוד: כמו בדברים אחרים, הסינים מדביקים פערים ומתייצבים בשורה הראשונה בעולם גם בבניית אתרי גולף מרשימים. אחד מהם הוא האתרSpring City לשפת האגם Yang Zong Hai ובין גבעות מוריקות. היסטוריה: הוקם ב-1998 כמענה לתיירים חובבי גולף, מתוך הבנה שגולף הוא אבן שואבת לתיירים אמידים שמוכנים לשלם לא מעט בעבור חופשה, בייחוד ביעד שמזג האוויר בו נוח. ת"ז: באתר שנהנה ממזג אוויר אביבי כל השנה יש מלבד מגרשי גולף מקצועיים גם יותר ממאתיים סוגי חדרים ברמות שונות, מסעדות, ספא, אקדמיה לגולף ועוד. מוטו: האתר מספר אחת בסין. גן עדן אסייתי לגולף. אינטרנט: www.springcityresort.com 5. Augusta, ג'ורג'יה הייחוד: האתר הבלתי מושג. אתר גולף יוקרתי וסגור לקהל הרחב, ורק חברים רשומים, שמשלמים הון תועפות וצריכים לעמוד במבחני קבלה מחמירים – יכולים לשחק על כרי הדשא הנחשקים האלו. מארח את תחרות המאסטרס היוקרתית מדי שנה. טייגר וודס וג'ק ניקלאוס נחשבים לשיאני התחרות. היסטוריה: הוקם בשנת 1934 על ידי שחקן הגולף האגדי בובי ג'ונס (השיאים שהוא קבע לא נשברו עד היום). המועדון התפרסם בזכות התעקשותו שלא לפתוח את שעריו לנשים, מדיניות בה נקט עד לשנת 2012 כשקיבל כחברה הראשונה את קונדוליסה רייס. שלוש מאות החברים בו (הרשימה כמובן סודית) משלמים 25-50 אלף דולר בשנה רק בשביל הזכות להיות חבר. ת"ז: מסביב לאתר, במרחק נסיעה קצר, יש בתי מלון רבים בדרגות שונות וכן מסעדות ואתרי בילוי, אולם גולת הכותרת היא המגרש המפורסם והיוקרתי, שרק מתי מעטים זוכים לשחק בו. מוטו: אתה לא יכול להתקבל כחבר, אולי תוכל לקבל הזמנה להתארח למשחק. אינטרנט: www.augusta.com מועדון גולף געש מרצדס בנץ ישראל מעניקה במהלך שנת 2012 חסות שנתית למועדון הגולף בגעש. שיתוף פעולה זה תואם את מדיניות חברת מרצדס המזוהה עם משחק הגולף ומקיים מזה למעלה מעשרים שנים את טורניר Mercedes Trophy. במסגרת החסות, נציג ישראלי ראשון יבחר מטעם המועדון וייצג את ישראל בתחרות השנתית בשטוטגרט. מועדון הגולף געש הוקם בשנת 1999 על מנת שיהיה מגרש גולף בישראל גם במרכז הארץ. במועדון מגרש של תשע גומות ו-18 טייז, וייחודו הוא באווירת מועדון אמיתית שפונה לקשת רחבה של קהלים ונותנת להם תחושה של שייכות למועדון. כנותנת החסות למועדון הגוךף בגעש, מרצדס בנץ ישראל מזמינה את לקוחותיה לקבל מידע על המשחק ממדריכים מקצועיים ומנוסים, וליהנות משעורי גולף אישיים באווירה נעימה וייחודית. אתם מוזמנים ליצור קשר עם נציג המכירות שלכם לתאום הדרכה אישית במתנה.
הכדור הוא עגול, עם גומות
.מרצדס-בנץ באינסטגרם
.כל העדכונים, החידושים, האירועים, הדגמים. כל מה שמרצדס
mercedesbenz.israel