חוויית הנהיגה השתנתה לעין שיעור בשנים האחרונות הודות לשילוב של טכנולוגיות מתקדמות והדבר בולט במיוחד ברכבי יוקרה וברכבי יוקרה חשמליים. ככל שחולף הזמן, חלק גדול ממטלות הנהיגה ומהעומס בעת הנהיגה עוברים מהנהג לרכב עצמו וזאת הודות למערכות בטיחות לרכב שהופכות למתוחכמות, לרגישות ולמקושרות יותר ויותר.
מערכות הבטיחות שבעבר היו מכניות ופסיביות, השתדרגו במהלך שנות השמונים והתשעים למערכות אלקטרוניות שמגיבות לתנאי הנהיגה. כיום, בעידן הדיגיטלי, מערכות הבטיחות ברכב כבר חכמות יותר מהנהג ויכולות להגיב מהר ממנו למגוון מצבים ולשמור על בטיחות הנוסעים ברכב. זאת ועוד, מערכות אלו כבר לא נועדו רק למנוע תאונות אלא הן יודעות לעשות הרבה יותר מכך ומקלות על הנהיגה באופן ניכר.
הלקוחות מחפשים כיום רכב בטיחותי ואחד הפרמטרים המרכזיים לבחירת רכב הוא מערך הבטיחות ומערכות הסיוע לנהג שיש בו. בתחומים אלו מרצדס קובעת שוב ושוב רף חדש שמשדרג לא רק את בטיחות הנהג והנוסעים אלא את חוויית הנהיגה כולה.
סוגי מערכות בטיחות ברכב
בכל רכב בטיחותי מודרני יש כיום מגוון של מערכות בטיחות. המערכות הבסיסיות ביותר הן אלו שקשורות למבנה הרכב כמו "כלוב" להגנה על הנוסעים, קורות חיזוק בצידי הרכב, פגושים סופגי אנרגיה, חגורות בטיחות, משענות ראש ועוד. אלו הן מערכות בטיחות פסיבית שמטרתן להגן על יושבי הרכב במקרה של תאונה.
סוג נוסף של מערכות בטיחות הן מערכות אלקטרוניות שמגיבות לתנאי הנסיעה ותורמות ליכולת הרכב במקרים של איבוד אחיזה כמו למשל מערכת ABS למניעת "נעילת" גלגלים, מערכת בקרת משיכה TCS למניעת החלקת גלגלים ומערכת בקרת יציבות ESP להגברת היציבות ומניעת החלקה בעת פנייה. גם כריות אוויר הן סוג של מערכת בטיחות אלקטרונית חצי אקטיבית מהדור הראשון.
הסוג השלישי והחדיש יותר הן מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות מצלמות וחיישנים המנטרות את תנאי הנהיגה ויכולות להגיב באופן אקטיבי למצבים מסוכנים. מערכות בטיחות מתקדמות אלו מקושרות באמצעות יחידת העיבוד המרכזית ברכב לכלל המערכות (מנוע, בלמים, הגה וכיוב') ומסוגלות להגיב בזמן אמת ובמהירות עצומה על מנת למנוע או להחליש את עוצמת הפגיעה מצב של תאונה או פגיעה במשתמש דרך אחר. היכולות של הטכנולוגיות המתקדמות הללו מנוצלות גם כדי לשמש כמערכות סיוע לנהג Advanced Driver Assistance Systems שמטרתן לא רק בטיחותית אלא נועדה גם להפחית מהעומס המוטל על הנהג ולהפוך את הנהיגה לקלה ולרגועה יותר.
מערכות הבטיחות של מרצדס
מרצדס משקיעה משאבים עצומים בכדי לחדש את ארסנל הבטיחות שלה ולהפוך את רכבי היוקרה שלה לבטוחים ביותר. לחברה מסורת ארוכה ומפוארת של חדשנות בתחום הבטיחות עם שורה ארוכה של פטנטים וחידושים שהקנו לה את המוניטין המעולה בתחום זה. חבילת הבטיחות Driving Assistance בה מצוידים רכבי יוקרה מרצדס כוללת שלל מערכות בטיחות מתקדמות ובתוכן:
Active Brake Assist
מערכת זו נועדה למנוע או להפחית את הפגיעה במקרה של תאונות חזית על ידי ניטור של המתרחש מלפני הרכב, התרעה בפני הנהג ובלימה אוטונומית במידה והנהג אינו מגיב. המערכת מזהה כלי רכב, עצמים נייחים, הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי.
Active Lane Keeping Assist
מערכת זו נועדה למנוע סטייה של הרכב מנתיב הנסיעה, התרעה בפני הנהג על סטייה מהנתיב ונקיטה בהיגוי אקטיבי במידה והנהג אינו מגיב.
Active Distance Assist DISTRONIC
בקרת השיוט האדפטיבית שומרת על מהירות הנסיעה ועל המרחק מהרכב שנמצא מלפנים כפי שאלו נקבעו על ידי הנהג. במידה והרכב שמלפנים מאט, המערכת מאיטה את מהירות הנסיעה וכשהנתיב מתפנה מאיצה שוב למהירות שנקבעה מראש. מערכת זו כוללת גם מנגנון "זחילה" בפקקים עם הגעה לעצירה מוחלטת ותחילת נסיעה אוטומטית.
Active Blind Spot Assist
מערכת אקטיבית לניטור שטחים מתים אשר מתריעה במצב בו הנתיב אינו פנוי על מנת למנוע תאונות צד.
PRE-SAFE
מערכת מהפכנית זו מזהה מצב אפשרי לתאונה ומכינה את הרכב לקראתו על ידי מגוון צעדים כמו סגירת חלון הגג ומתיחת חגורות הבטיחות. פונקציית PRE SAFE Impulse Side אף יכולה להכין את הנהג ואת הנוסע מלפנים למצב של תאונת-צד על ידי הזזה שלהם הצידה לכיוון מרכז הרכב על מנת להפחית את הסיכון לפגיעה.
מרצדס מציעה מערכות בטיחות לרכב ומערכות סיוע לנהג רבות נוספות שמשנות את חוויית הנהיגה והופכות אותה לקלה ולנוחה יותר מאי-פעם. כשזה מגיע לחניה למשל, מצלמת 360 עם פסי הכוונה וחיישני קירבה מקלים על התמרון ומערכת PARKTRONIC מאפשרת אפילו חניה אוטומטית. מערכת תצוגה עילית HUD עם מציאות רבודה מקלה על הניווט ומאפשרת לנהג לשמור שתי עיניים על הכביש בכל עת ויחידות תאורה חכמות מספקות תאורה מיטבית מבלי לסנוור את הבאים ממול, תאורת פנייה אקטיבית ותאורת יום.
למרצדס יש גם מערכות ייעודיות לרכבי ספורט ולרכבי שטח, כמו למשל היגוי לסרן האחורי, מערכות בקרת משיכה לשטח, נעילת דיפרנציאלים ומערכות מתלים אקטיביות. מערכות אלו לא רק משפרות את הבטיחות בנהיגת שטח או בנהיגה ספורטיבית, אלא גם את ביצועי רכבי היוקרה של מרצדס במסלול או בשטח.
דור העתיד
מערכות הבטיחות האקטיביות החדשות הולכות ומשתפרות, הן הופכות להיות מקושרות יותר ויותר, מגיבות לתנאי הסביבה ומתקשרות גם בינן לבין עצמן. החזון שעומד בבסיס התהליך הזה הוא חזון הנהיגה האוטונומית שהולך וקורם עור וגידים אל מול עינינו. כבר היום רכבי מרצדס מאפשרים נהיגה אוטונומית חלקית בתנאים מסוימים, למשל בעת שיוט בכביש המהיר או בנהיגה בפקק תנועה עירוני.
מרצדס מציעה כבר היום, באזורים שונים בעולם בהן ניתן לכך אישור חוקי, דגמים בעלי יכולות נהיגה אוטונומית דרגה 3 עם מערכת הנהיגה האוטונומית DRIVE PILOT. בימים אלו מתבצעים על ידי החברה מבחנים לנהיגה אוטונומית שלב 4 בנהיגה אורבנית ומרצדס היא יצרנית הרכב הראשונה בעולם שזכתה לאישור לבצע מבחנים כאלו בדרכים ציבוריות.
כשאתם נוהגים ברכבי מרצדס אתם יכולים להיות בטוחים (תרתי משמע) שאתם זוכים למערכות הבטיחות המתקדמות ביותר ולרמת בטיחות גבוהה מאוד. מרצדס ממשיכה להוביל את החדשנות, לפרוץ גבולות ולקבוע סטנדרטים חדשים בתחום הבטיחות כפי שעשתה מאז ומעולם. לאורך שנים ארוכות, מערכות בטיחות רבות שהותקנו לראשונה בדגמי מרצדס הפכו לסטנדרט של תעשיית הרכב – אם אתם רוצים לחוות כבר היום את המערכות המתקדמות ביותר וליהנות מהיתרונות שלהן בתחום הבטיחות וחוויית הנהיגה, דגמי מרצדס מחכים לכם.Text here ...