Fashion Forward


שנת 2017 תהיה ככל הנראה השנה האופנתית ביותר של מרצדס-בנץ שמרחיבה את חיבורה אל עולם האפנה הבין-לאומי למחוזות חדשים

החיבור הממוסד של מרצדס-בנץ לתעשיית האפנה החל לפני עשרים ושתיים שנים בשבוע האופנה בסידני, ומאז הוא רק ממשיך ומתעצם. כיום מעורבת החברה בלא פחות משישים פלטפורמות שונות של אפנה ועיצוב, החשובות והבולטות שבהן הן מתן חסות לשבוע האפנה הבין-לאומי, אירועי Mercedes-Benz & VOGUE Fashion Night, תכנית International Designer Exchange Program לקידום מעצבים צעירים, סדרת אירועי האמנות St.Moritz Art Series ועוד רבות אחרות.

"יופי הוא חלק מרכזי בפילוסופיה שלנו… יש לנו גישה הוליסטית לעיצוב ואנו מנסים להשיג Look & Feel אחיד בכל מקום בו אנו פוגשים את הלקוחות שלנו", אמר ראש מחלקת העיצוב של מרצדס, גורדון ווגנר, בראיון בו הסביר את העיקרון העומד מאחורי החיבור ההדוק של החברה לעולמות האפנה והעיצוב.

שיתוף פעולה משמעותי שתפס תאוצה בשנה האחרונה הוא החיבור של מרצדס עם ה – FASHION COUNCIL GERMANY- FCG, מועצת האפנה הגרמנית שתומכת בשילובם של מעצבים צעירים ומוכשרים בתעשייה. בכך הגבירה החברה ביתר שאת את תמיכתה הפעילה בגילוי כישרונות צעירים בתחום האפנה על ידי מתן חשיפה מקסימלית להם וליצירותיהם.

היוזמה החלה בחיבור עם מגזין ELLE, ושיתוף הפעולה יצא לדרך בהכנות לתצוגה של המעצבת השוויצרית ונסה שינדלר במסגרת שבוע האפנה האחרון בברלין, במהלכה ניתנה למעצב גרמני צעיר האפשרות לקחת בה חלק פעיל ולהציג לראווה את כשרונו.

עם 46 מהדורות בינלאומיות ביותר מתשעים מדינות, Elle הוא אחד המותגים הגדולים והמוכרים בעולם התקשורת, ולבטח מגזין האפנה היוקרתי ביותר בגרמניה. יחד עם מרצדס, הוא שם לו למטרה להדגיש יותר את התמיכה במעצבים גרמנים צעירים. "יחד עם ELLE, בחרנו בשבוע האפנה בברלין כפלטפורמת לאירוע שהפך ליוזמה חשובה ובעלת ערך לתמיכה במעצבים דוברי גרמנית", אמר מייקל בוק, מנהל שיווק סגנון חיים במרצדס-בנץ.

שיתופי הפעולה הללו הכוללים חילופי מעצבים והזדמנויות לחשיפה מתרחשים גם מחוץ לגבולות גרמניה. אחרי שעבדה עם מעצב העל רוברטו קוואלי, המעצבת האיטלקייה ויוטה פונטי שהיא אחת מהכוכבות העולות בעולם האפנה ואולי השם החם ביותר בשנת 2017, חשפה לראשונה במסגרת שבוע האפנה בסין את המותג שלה כחלק מתכנית ה-IDEP בחסות מרצדס. מעצב העל הסיני אנג'ל צ'ן היה זה שנתן לה את ההזדמנות הראשונה, במסגרת שיתוף הפעולה של חילופי המעצבים שמציגים את עבודתם. פונטי נבחרה מתוך רשימה קצרה של חמישה מעצבים איטלקים להציג את הקולקציה שלה בהיכל המרכזי של בייג'ין 751 D-Park. זוהי רק דוגמה קטנה נוספת למקפצה שמספקת מרצדס למעצבים הצעירים הללו.

"תמיכה בכישרונות צעירים היא עמוד התווך החשוב ביותר במסירותה של מרצדס-בנץ לאפנה. ברלין היא מרכז של כישרונות גרמניים צעירים רבים בתחום העיצוב, ולכן השותפות עם FCG היא לא רק צעד הגיוני עבורנו, אלא גם מראה על מחויבות ברורה שלנו לתחום האפנה בברלין", הסביר מיכאל בוק. "יחד עם FCG, נעבוד על יוזמות חדשות כדי להמשיך ולתמוך בכישרונות עיצוב צעירים, ובמקביל לאפשר את חילופי הכישרונות הבינלאומיים בתעשיית האפנה".

בנוסף לניהול פעילות האפנה הלאומית בגרמניה עצמה, FCG פועלת גם להגברת הנראות הבין-לאומית של האפנה הגרמנית ושל המעצבים הגרמניים. יוזמה זו מתאימה לאוריינטציה ולמעורבות של מרצדס-בנץ בעולם האפנה, שגם היא מתמקדת בתמיכה בכישרונות מתחום העיצוב. יחד עם יוזמת חילופי המעצבים International Designer Exchange Program, החברה עתידה ליצור בריתות ומיזמים שיתופיים חדשים בתחומי העיצוב והלייף-סטייל במהלך השנה הקרובה.

מרצדס, מהמותגים המוכרים והמוערכים ביותר בעולם, זכה למעמדו בראש ובראשונה הודות למכוניות בעלות הביצועים והטכנולוגיה המתקדמת, אלא שאי אפשר לנתק את הערך העיצובי שלו ואת התייחסותו המדוייקת של המותג לעיצוב ולסגנון הייחודיים, שלהם היה תפקיד חשוב לא פחות בהצלחתו. דגמים איקוניים כמו ה-SL300 הפכו אותו למשאת נפשם של רבים. כיום, מחלקת העיצוב של מרצדס היא אחת המחלקות החשובות ביותר בחברה.

אם בוחנים את מסעות הפרסום של מרצדס בשנים האחרונות, ניתן להבחין כי לצד הדגמים החדשים מככבות בהן גם הדוגמניות המעניינות ביותר. בין איקוניות האפנה שהופיעו בקמפיינים של מרצדס לאחרונה ניתן למנות את השחקנית הבריטית טילדה סווינטון, את לארה סטון, דרי המינגווי, ג'ורג'יה מיי ג'אגר ודוגמניות העל נטשה פולי, ג'וליה סטגנר ודוטצן קרויס.

התדמית הנוצצת אינה מוגבלת למסעות הפרסום, אלא קורמת עור וגידים גם מאחורי הקלעים של אירועי האפנה הנחשקים והמסוקרים ביותר בעולם. בערבו השני של שבוע האפנה של מרצדס-בנץ בברלין שנערך בתחילת השנה, כריסטיאן ארפ, עורכת ראשית ב- VOGUE, ו-ולפגנג שאטלינג, מומחית שיווק בכירה במרצדס-בנץ, ערכו אירוע חגיגי במסעדה מפורסמת כדי לציין את שיתוף הפעולה עם הירחון. באירוע השתתפו אנשי מקצוע מתעשיית האופנה, התקשורת והמשפיעים המקומית וביניהם; אליוט סאמנר, לוסי פון אלטן, כריסטיאן לארסון, דוד קומה, אנט ודניאלה פלדר, דורותי שומאכר, תומאס הייו, לנה הושק, אנלי שוברט, ואטרו טומינאגה ואחרים.

מוקדם יותר השנה, במסגרת שיתוף פעולה עם מועצת האפנה הבריטית (BFC), הוכרזו הזוכים במהדורה השישית של International Fashion Showcase IFS. מדובר בטקס המעניק את אחד הפרסים החשובים בתחום האופנה והעיצוב בבית סומרסט. אליסטר או'ניל, מרצה בכיר לתולדות האפנה באקדמיית סנט-מרטינס לעיצוב, העניק את פרס האפנה הבינלאומי המכובד לשנת 2017 למעצבים אנישקה יעקובסון-צ'ילקה ו-ויצ'ך דזידז'ץ מפולין.

מרצדס אינה מסתפקת בשיתופי פעולה עם חברות גדולות ומוסדות חשובים מעולם האפנה, אלא מביאה את הסגנון שלה לקהל גם באמצעות פיתוח וייצור של מוצרי פרימיום תחת מותג Mercedes-Benz Style – יאכטות בשיתוף עם Silver Arrow Marines, מזוודות ותיקים בשיתוף עם TWC-L'Amy, משקפי שמש עם חברת Rodenstock, ריהוט עם חברת Formitalia Luxury Group, בגדים בעיצוב הוגו בוס, ושיתופי פעולה רבים אחרים. אחד המעניינים והוותיקים מביניהם הוא שיתוף הפעולה עם יצרנית השעונים השוויצרית IWC שהחל עוד באוקטובר 2004, כאשר IWC הכריזה על שותפות עם סדנת הביצועים של מרצדס AMG.

ממש לאחרונה, הצלם ובמאי הסרטים לוק גילפורד השיק בשיתוף עם מרצדס את פרויקט mbcollective# – מתכונת חדשנית וויזואלית לספר האפנה לשנת 2017 המחולקת לשלושה פרקים ומטרתה היא להציג את עולם האפנה ומעצביו מנקודת מבטם של שלושה דורות: דור המייסדים, הדור העכשווי, ובני הנוער שהם הדור הבא. הפרקים המלווים בצילומים מרהיבים ישוחררו במהלך השנה.

כפי שניתן להבין, הקשר של מרצדס לעולם האפנה הוא קשר גורדי וארוך שנים שרק הולך ומתעצם. כיום, כאשר עיצוב וסגנון-חיים הופכים לחשובים יותר ויותר עבור הלקוחות, משקלם הולך ומתעצם גם במסגרת התפיסה האסטרטגית של חברות. מרצדס מזמן אינה יצרנית מכוניות גרידא, אלא מותג גלובלי שמייצג סגנון חיים שהאפנה והעיצוב הם חלק אינטגרלי ממנו.

Internationale Stil-Ikone und Filmschauspielerin Tilda Swinton sowie das neue S-Klasse Coupé sind die Hauptdarsteller der internationalen Mercedes-Benz Fashion-Kampagne Frühjahr/Sommer 2015. Realisiert hat die Kampagne der US-amerikanischen Künstler und Regisseur Roe Ethridge, dessen Werke bereits das Museum of Modern Art (MoMa) präsentiert hatte. Neben Ethridge holte Swinton ihren langjährigen Weggefährten, den Designer Haider Ackermann, als Styling Director in das Team. Kameramann Andre Chemetoff leitete gemeinsam mit dem Kreativteam die Dreharbeiten in Schottland. International style icon and artist Tilda Swinton, and the new S-Class Coupe are the focus of the international Mercedes-Benz fashion campaign spring/summer 2015. The campaign was realized by US artist photographer and director Roe Ethridge, whose work has already been on exhibit at the Museum of Modern Art (MoMa). In addition to Ethridge, Swinton recruited her long-time companion, collaborator and designer Haider Ackermann for the Styling Direction of this campaign. Cameraman Andre Chemetoff directed the video shoot in Scotland with the creative team.

כתבות נוספות

מרצדס s class
מרצדס S-CLASS החדשה
מאת: שי רוזנפלד
tetiaroa
כנגד כל הסיכויים
כתבה: יוליה פריליק-ניבתצלומים: יח"צ. שרון רואש.Wikimedia
mag_post_img4
מרצדס A Class החדשה
מאת: שי רוזנפלד | תצלומים: מרצדס
ביקור ביקב קסטל
בציר טוב – ביקור ביקב קסטל
מאת: חנן גולן | תצלומים: גלעד ארצי