השמים הם הגבול- מרצדס S-Class החדשה


יכולות נהיגה אוטונומית, מערכות נוחות חדשניות ומנועים חדשים ומתקדמים – מרצדס S-Class החדשה משדרגת את חוויית הנהיגה והנסיעה לגבהים חדשים

מרצדס S-Class שהושקה בשנת 2013 היתה מכונית הפאר הנמכרת ביותר בעולם גם בשנה שעברה, ומתחילת שיווקה נמכרו כ-300,000 יחידות מספינת הדגל של מרצדס. אבל במרצדס לא שוקטים על השמרים, ועתה מוצגת ה-S-Class החדשה. האם ניתן לשפר את המכונית הטובה בעולם? מסתבר שכן, ו-S-Class החדשה מוצגת עם הדור האחרון של מערכות סיוע לנהג ויכולות נהיגה אוטונומית, שלדה מתוחכמת יותר מאי-פעם, ליין חדש של מנועים ומערכות נוחות חדשניות שטרם נראו כמותן.

הדור הבא של מערכות סיוע לנהג

ה-S-Class החדשה מביאה את חזון ה-Intelligent Drive של מרצדס לרמות חדשות וגבוהות יותר מאי-פעם. מערכות רדאר ומצלמות חדשות מגדילות את כמות המידע שהיא אוספת מסביבתה, והסינכרון בין מערכות הסיוע לבין נתוני הניווט ותוואי הדרך שודרג משמעותית.

מערכת Active Distance Control DISTRONIC למשל מתאימה את מהירות הנסיעה שנקבעה על ידי הנהג לא רק לתנאי התנועה ולרכבים שנמצאים מלפנים, אלא גם לתוואי הדרך ומסוגלת להאט באופן אוטומטי בעיקולים, בפניות, בצמתים ובכיכרות. מהירות הפנייה ב-S החדשה מסונכרנת גם עם מערכת Active Steering Assist, והמשמעות היא שנהיגה אוטונומית אפשרית כעת לאורך פרקי זמן ארוכים יותר, גם בדרכים צדדיות ולא רק בכביש בין-עירוני. מערכת זו מסוגלת לזהות גם שלטי סימון והגבלת מהירות בכביש ולהתאים אליהם את מהירות הנסיעה.

מערכת Active Lane Changing Assist מאפשרת עתה עקיפה אוטונומית בטוחה על ידי שימוש במתג האיתות בלבד. כאשר הנהג מאותת, המכונית בודקת את סביבתה, מחשבת את מסלול העקיפה הבטוח ומבצעת אותו אוטונומית.

ההתקדמות והשיפור במערכות הסיוע ניכר בין השאר גם במערכת Evasive Steering Assist שמסייעת בתמרון חמיקה ממכשול, למשל כאשר הולך רגל פורץ לכביש. מערכת Active Braking Assist מצויידת כעת בפונקציית זיהוי תנועה-חוצה, ובמידה והנהג אינו מגיב למכשול שנמצא בדרך, היא מסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה באופן אוטונומי ולמנוע תאונה. בנוסף, מערכת ה-Active Blind Spot Assist מתריעה בפני כלי רכב בשטחים המתים של מראות הצד בעת עקיפה, ויכולה גם לבלום את הרכב במידה ויש סכנה לתאונת-צד.

מערכות הסיוע החדשות והמשודרגות ב-S-Class החדשה מקדמות אותה צעד גדול אל עבר חזון הנהיגה האוטונומית, והיא כוללת כעת גם מערכת Active Emergency Stop Assist שבולמת את הרכב עד לעצירה מוחלטת במידה והיא מזהה שהנהג אינו פעיל ואינו מבצע פקודות היגוי במשך פרק זמן שנקבע מראש.

מערכת מתלים שרואה למרחוק

כבר בשנת 2013 הציגה מרצדס את מערכת ROAD SURFACE SCAN המהפכנית שזיהתה מהמורות בכביש והכינה את מערכת המתלים לקראתם כך שהנוסעים לא יטולטלו. המערכת הנוכחית המוצגת ב-S החדשה מתקדמת עוד יותר, מצויידת במצלמת סטריאו בעלת ביצועים גבוהים, ופעילה במהירויות של עד 180 קמ"ש.

בשילוב עם מערכת מתלי האוויר הסטנדרטית AIRMATIC, ומערכת Active Body Control מתקבלת מערכת המתלים הראשונה בעולם בעלת "עיניים", שרואה את הדרך שמלפנים ומתאימה את פעולת המתלים והבולמים האדפטיביים אליה. המערכת סורקת את הכביש מלפנים בטווח של 15 מטרים, ובהתאם לתמונה המתקבלת משפיעה על פעולת הבולמים לקבלת יציבות ונוחות מרביים. התוצאה היא לא רק רמת בטיחות גבוהה יותר, אלא גם נוחות נסיעה עילאית וחסרת תחרות.

פונקציה חדשה שמתווספת למערכת לראשונה ב-S-Classהיא פונקציית Curve Tilting שבהתאם לתוואי הכביש, מטה את מרכב המכונית אל תוך הפנייה בדומה דרך שבה אופנוענים עושים, וזאת על מנת להגביר את היציבות ואת הנוחות.

היצע מנועים חדש

מרצדס S-Class החדשה מציגה היצע מנועים חדש ובו שני מנועי 6 צילינדרים בטור חדשים ומנוע V8 ביטורבו חדש, בהמשך יצטרף גם מנוע PHEV חדש עם טווח נסיעה חשמלי טהור של כחמישים קילומטרים.

מנועי השישה צילנדרים החדשים, בנזין ודיזל, מוצעים בשתי רמות הספק. מנוע הבנזין, בנפח שלושה ליטרים, מפיק 367 כחות סוס בגרסת S450 או 435 כוחות סוס בגרסת S500. מנוע מתקדם זה כולל מערכת חשמל ייחודית 48v שלצד תמיכה במערכות שצורכות חשמל רב, מפעיל גם גנרטור ISG (Integrated Starter Generator) שמתגבר את המנוע בשעת הצורך, ללא השהיית טורבו כלל. מנוע השישה צילינדרים החדש מאפשר ביצועים שהיו אפשריים עד עתה רק עם מנועי V8 – למשל תאוצה למאה קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד ב-S500 החדשה – וזאת לצד צריכת דלק נמוכה ופליטת מזהמים שהופחתה ב-22% ביחס למנוע ה-V8 שהותקן ב-S500 היוצאת.

עם מנוע השישה צילינדרים החדש בגרסת הדיזל שלו, מרצדס מציגה את מכונית הדיזל הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה שלה – לא פחות מ-340 כוחות סוס ומומנט של 71.3 קג"מ בגרסת S400d. בגרסת S350d ההספק עומד על 286 כוחות סוס ובשתיהן הביצועים מרשימים מאוד – 5.8 שניות למאה קמ"ש בגרסה "החלשה" ו-5.2 שניות בלבד בגרסת הדיזל החדשה. שני המנועים המתקדמים הללו תוכננו לעמוד בתקני הפליטה החדשים שייכנסו לתוקף באירופה RDE (Real Driving Emissions) והם משודכים לתיבת 9G-TRONIC משודרגת.

מנוע חדש נוסף הוא ה-V8 ביטורבו החדש בנפח ארבעה ליטרים שמחליף את מנוע ה-5.5 ליטר. למרות הקטנת הנפח, זהו מנוע חזק יותר עם 469 כוחות סוס בגרסת S560 החדשה, ועד ל-612 כוחות סוס בגרסת S63 AMG המאיצה למאה קמ"ש תוך 3.5 שניות בלבד. מנוע מתוחכם זה, שמגדשי הטורבו שלו מותקנים בתוך ה-V של הבוכנות, כולל מנגנון ניתוק אוטומטי לארבע בוכנות בעת נהיגה בעומס חלקי וזאת על מנת לחסוך בצריכת הדלק.

לצד המנועים החדשים, מנוע ה-V12 של מרצדס בנפח שישה ליטרים מוצע בדגמי S600, מייבאך S650 ו-S65 AMG, בהספקים שבין 530 כוחות סוס ועד ל-630 כוחות סוס בגרסאות מייבאך S650 ו-S65 AMG.

רמות חדשות של Well Being

מרצדס S-Class החדשה כוללת מערכת נוחות חדשנית ופורצת דרך, אשר לראשונה משלבת ומסנכרנת את פעולתן של מערכות שונות כמו מערכת בקרת האקלים (כולל בישום תא הנוסעים), המושבים החשמליים עם פונקציות החימום, הקירור והעיסוי, מערכת השמע ותאורת האווירה. המערכת שנקראת ENERGIZING Comfort Control, הוצגה לראשונה בתערוכת CES בלאס-ווגאס בתחילת השנה, ומציעה 6 תוכניות לבחירה: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort ו-Training. כל תוכנית מופעלת לעשר דקות, במהלכן משתנות בהתאם התצוגה ברכב, תאורת האווריה, פעולת מערכת בקרת האקלים, המושבים החשמלים ומערכת השמע.

חידוש נוסף ב-S החדשה הוא ממשק ה-Touch Control בעזרתו יכול הנהג לשלוט על מערכות הרכב מבלי להוריד את ידיו מההגה. טלפונים סלולריים התומכים בשבב IQ ניתן להטעין אל-חוטית (עם קישוריות מלאה באמצעות ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto), ומערכת הבידור, המושבים, בקרת האקלים ותאורת האווירה נשלטות גם קולית באמצעות ממשק LINGUATRONIC עם 450 פקודות קוליות שונות.

הכי טובה, טובה עוד יותר

מכונית הפאר של מרצדס עשתה צעד משמעותי נוסף בדרך למימוש חזון ה-Intelligent Drive של מרצדס עם מגוון רחב של מערכות סיוע לנהג ויכולות נסיעה אוטונומית. רמת הבטיחות הגבוהה מאוד שודרגה עוד יותר, היצע המנועים החדש מגביר את הביצועים ואת החסכון בצריכת הדלק, ורמות הנוחות והפאר עלו מדרגה נוספת. אם לסכם במילים פשוטות, המכונית הכי טובה שיש הפכה לטובה עוד יותר.

Mercedes-Maybach S 650; 2017; Interieur: seidenbeige/titaniumgrau; First-Class-Fond mit Executive Sitzen;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 12,7 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 289 g/km* Mercedes-Maybach S 650; 2017; interior: silk beige/titanium grey; First Class Rear with Executive seats;Fuel consumption combined: 12.7 l/100 km; CO2 emissions combined: 289 g/km*

כתבות נוספות

Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC, designo mokkaschwarz metallic, Leder Exklusiv Nappa mahagonibraun/seidenbeige;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 5,2 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 135 g/km*

Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC, designo mocha black metallic, exclusive nappa leather mahogany brown/silk beige;fuel consumption combined: 5.2 l/100 km; combined CO2 emissions: 135 g/km*
השמים הם הגבול- מרצדס S-Class החדשה
כתב: שי רוזנפלד תצלומים: מרצדס
הקץ לשעמום על עיצוב A CLASS החדשה
הקץ לשעמום על עיצוב A CLASS החדשה
מאת: שי רוזנפלד
_ע_ש_£_ש_ץ_ƒ 7 _¬_ש_ש_¿_ץ_¬ _____ץ_¿_ר _¬___ץ___פ 3
נסעתי, הזעתי, נהנתי
כתבה: יוליה פריליק-ניבתצלומים: flickr – Chris Ford CC BY-NC-ND 2.0(אספן-קולוראדו). Dr. Blofeld-commonswiki CC-BY-2.0 (מאווי). SLEEK Jamaica (ג'מייקה). Mukul Beach Golf Spa (ניקרגואה)
%d7%a2_%d7%a9__%d7%a9_%d7%a5_%c6%92-8-e-class-_%c2%ac___%d7%a5___%d7%a4-1-1200x796
מכונית חכמה למנהלים חכמים
כתב: רוני נאק תצלומים: מרצדס