הטכנולוגיה של מרצדס

האבות המייסדים של חברת מרצדס בנץ היו אנשי הנדסה וטכנולוגיה. קרל בנץ וגוטליב דיימלר היו ממציאים טכנולוגיים פוריים ומהפכניים, והמורשת שלהם לממשיכי דרכם הייתה כזו של מובילות טכנולוגית. החידושים הטכנולוגיים שהוטמעו ברכבי מרצדס, החל בסוף המאה התשע-עשרה ועד ימים אלו, הוכיחו עצמם ואומצו בהמשך על ידי עולם הרכב כולו. מבחינה זו, מזה כ-125 שנים מרצדס עוסקת לא רק בשיפור המכוניות שלה, אלא גם בחיזוי העתיד ובהתאמת המכוניות שלה למציאות המשתנה.

חברת מרצדס רשמה לאורך השנים אלפי פטנטים בתחומים שונים, ומחלקת המחקר והפיתוח שלה אחראית לחלק גדול מהפיתוחים הטכנולוגיים שהתוו את הדרך עבור עולם הרכב כולו. מרצדס חידשה וממשיכה לחדש בתחומי הבטיחות, הנוחות, ההנעה והביצועים, וכל דגם של מרצדס מציג את הטכנולוגיות החדשניות ביותר, החל במנועים, דרך תיבות ההילוכים ומערכות המתלים וכלה בממשקי תפעול ואביזרי נוחות מתקדמים.

מערכות ההנעה של מרצדס

הטכנולוגיות שפותחו על ידי קרל בנץ וגוטליב דיימלר בסוף המאה התשע עשרה הניבו את המכונית הראשונה – שני הממציאים הציגו, כל אחד את הגרסה שלו, למכונית ממונעת בשנת 1886. דיימלר, בשיתוף עם וילהלם מייבאך פיתחו את המנוע ואילו בנץ, לצד פיתוחים נוספים, המציא בתחילת שנות התשעים של המאה ה-19 את מערכת ההיגוי שאיפשרה היגוי לשני גלגלים בניגוד ל-Motorwagen שלו שלה היו שלושה גלגלים בלבד.
לאורך השנים חידשה מרצדס חידושים רבים בתחום ההנעה: כבר ב-1901 הוצגה מערכת קירור סגורה עם רדיאטור בצורת חלת-דבש, ב-1907 הוצג על ידי דיימלר הרכב הראשון היומיומי הראשון עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים, בשנת 1910 הציגה מרצדס מנוע עם ארבעה שסתומים לצילינדר, בשנת 1921 החלו בשימוש במגדש-על לשיפור הביצועים, וב-1931 הוצגה המכונית הסדרתית הראשונה עם מתלים עצמאיים לכל ארבעת הגלגלים. היריעה קצרה מלהזכיר את כל החידושים של מרצדס בתחום ההנעה והביצועים, אבל בדיוק כמו החידושים הטכנולוגיים שהוזכרו, מרצדס המשיכה להמציא ולחדש לאורך השנים, והפיתוחים הטכנולוגיים שלה פרצו והתוו את הדרך עבור כל עולם הרכב.

מערכות ההנעה של מרצדס כיום הן מהמתקדמות ביותר, וכל דגם של מרצדס מבוסס על המנועים, תיבות ההילוכים ומערכות המתלים החדישות והמתוחכמות ביותר. תיבת ההילוכים 7G-TRONIC למשל היא תיבת ההילוכים הראשונה למכונית בייצור סדרתי עם שבעה יחסי העברה המאפשרים התאמה מושלמת של העברת הכוח לדרישות הנהג, שיפור בביצועים וחסכון בתצרוכת הדלק.

טכנולוגיות BlueTEC ו-BlueEFFICIENCY של מרצדס הופכות את המנועים שלה ליעילים, נקיים וחסכוניים יותר. מקורה של טכנולוגיית BlueTEC לדיזל נקי של מרצדס מגיע משנת 1936 אז הציגה החברה את מכונית הנוסעים הראשונה עם מנוע דיזל, ה-260D. בשנת 1977 הציגה מרצדס את מנוע הטורבו-דיזל הראשון, ובשנת 1997 את הזרקת מסילה משותפת המהפכנית. מרצדס ממשיכה להמשיך ולשפר ולשכלל את מנועי הדיזל, ומנועי ה-BlueTEC שלה הם מנועי הדיזל המתקדמים ביותר עם פליטת מזהמים ותצרוכת דלק נמוכות, לצד ביצועים מעולים ותגובות מהירות.
טכנולוגיית BlueEFFICIENCY היא הטכנולוגיה החדשנית אותה מיישמת מרצדס במנועי הבנזין של החברה. הזרקת בנזין ישירה פועלת בדייקנות מיקרוסקופית ועם מהירות תגובה הנמדדת במילי-שניות על מנת לחלץ ביצועים טובים יותר עם פליטת מזהמים מופחתת, מכמות קטנה יותר של דלק. טכנולוגיה זו היא המאפשרת למנועי מרצדס להיות חזקים ויעילים בעת ובעונה אחת ולהעניק ביצועים מעולים לצד תצרוכת דלק נמוכה.

הנוחות של מרצדס

חברת מרצדס מזוהה עם נוחות ופאר לאורך למעלה מ-125 שנים, ומרצדס רתמה מאז ומעולם את היכולות הטכנולוגיות וההנדסיות שלה לא רק לתחום ההנעה והביצועים, אלא גם בכדי לוודא שהנוסעים במרצדס יהנו מרמות הנוחות הגבוהות ביותר.

מערכת מתלי אוויר AIRMATIC למשל תורמת רבות לאחיזת הכביש והיכולת הדינמית, אבל לא פחות מכך לנוחות הנסיעה החולמית. מערכת קפיצי אוויר מבוקרת אלקטרונית מתאימה את עצמה בצורה רציפה לאופי המשטח עליו נוסעים, ושומרת על נוחות ואיזון גם בכבישים משובשים. מערכתActive Body Control מוסיפה לכך על ידי תגובה מיידית של חיישנים ומערכות הידראוליות לאופי הנהיגה, ומפחיתה את זוויות הגלגול ורכינת המרכב בעת פנייה. התוצאה של השילוב בין השניים היא נוחות נסיעה ללא תחרות, גם בנהיגה אגרסיבית ועל משטחים משובשים.
מרצדס פיתחה מערכות נוחות רבות שמטרתן להגביר ככל הניתן את תחושת השלווה והנינוחות בעת שנוהגים או נוסעים במרצדס. ממשק התפעול COMMAND למשל מציע שליטה בכל מערכות הרכב בצורה קלה ואינטואיטיבית באמצעות מסך מגע צבעוני או הפעלה קולית. מערכת PARKTRONIC עם פונקציית ark Assist מאפשרת חניה אוטומטית במקביל ללא התערבות הנהג. תאורת אווירה עם נורות LED ובחירה מבין מספר גווני אור תגרום לכם להרגיש בבית, ובקרת אקלים THERMOTRONIC בעלת שלושה אזורים מבטיחה טמפרטורה נעימה לכל אחד ואחד מהיושבים ברכב.

הנעה האלטרנטיבית של מרצדס

מרצדס הייתה ועודנה חלוצה בתחום ההנעה האלטרנטיבית – כבר בתחילת המאה העשרים הוצעו מספר דגמי מרצדס עם מנוע חשמלי ולא מזהם. כיום מוצעים מספר דגמי מרצדס עם מנועים היברידיים: מנוע בנזין לצד מנוע חשמלי. מרצדס E400 למשל יכולה לנסוע תוך שימוש במנוע הבנזין, במנוע הבנזין לצד המנוע החשמלי או שניהם יחד. המנוע החשמלי תורם לביצועים תודות לזמינות כוח מאפס סל"ד, ובאותה העת תורם להפחתת פליטת המזהמים ותצרוכת דלק.

תחום נוסף בו משקיעה מרצדס במסגרת המחקר והפיתוח של טכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות הוא תחום ההנעה בתאי הדלק. העקרון פשוט – מכונית בעלת מנוע תאי דלק היא למעשה מכונית חשמלית שאינה תלויה בסוללה אלא מייצרת את החשמל אותו היא צורכת ממימן דחוס.

מחקר של למעלה מעשרים שנים הביא את מרצדס למצב בו הטכנולוגיה הבסיסית של הפיכת מימן דחוס לחשמל הבשילה וניתן להתקינה במכונית קומפקטית רגילה. בדיוק כזו היא המרצדס B-Class F-Cell המוצעת בצורה מסחרית במספר מקומות בעולם.

הבטיחות של מרצדס

למידע נוסף על החדשנות הטכנולוגית של מרצדס בתחום הבטיחות עברו לעמוד חדשנות ובטיחות לחץ כאן