A Class
B Class
C Class
S Class
The New E Class
C Coupe Class
CLA Class
CLS Class
S Coupe Class
GLA Class
GLC Class
GLE Class
GLE Coupe Class
GLS Class
AMG-GT Class
S Cabrio Class
SL Class
תיאום פגישה ונסיעת מבחן

חדשנות ובטיחות מרצדס

מרצדס-בנץ הוא מותג המוגדר על ידי החתירה הבלתי פוסקת לחדשנות, החל במכונית הראשונה משנת 1886 ועד למערכות הטכנולוגיות המתוחכמות של ימינו. למרצדס יש היסטוריה ארוכה של חידושים, במיוחד בתחום הבטיחות, ובמקרים רבים המצאות ומערכות שהופיעו לראשונה בדגמי מרצדס אומצו גם על ידי חברות אחרות והפכו לסטנדרט בתעשיית הרכב.

מאז המצאת המכונית הראשונה על ידי קרל בנץ, מהנדסי מרצדס בנץ אינם מפסיקים להמציא אותה מחדש. כבר בתחילת המאה העשרים שילבו מהנדסי מרצדס בנץ במכוניות שיוצרו על ידם חידושים טכנולוגיים כמו מערכת קירור סגורה עם רדיאטור בצורת חלת-דבש (1901), ארבעה שסתומים לצילינדר (1910) או מגדש-על (1921). אבל לצד חידושים טכנולוגיים בתחומי ההנעה, האבזור והנוחות, חלק גדול ממאמצי המהנדסים הוקדשו לתחום הבטיחות.

 

אחד מערכי היסוד של מרצדס בנץ הוא אחריות לחיי הנוסעים, וערך זה הוביל חדשנות טכנולוגית שהביאה לפריצות דרך רבות ולחידושים ומערכות שכולנו מכירים, והופיעו לראשונה במכוניות מרצדס. כבר בשנת 1936 החלו מהנדסי מרצדס בנץ בהנהגתו של Bela Barenyi במחקרי בטיחות תוך שימוש ברכב מבחן ייעודי. מחקרים אלו הניבו חידושים כמו תא נוסעים קשיח עם אזורי ריסוק (1951), והחל משנת 1958 ביצעו מהנדסי מרצדס מבחני ריסוק, בדומה לאלו הנהוגים כיום, כחלק מתהליך הפיתוח.

בין החידושים הנוספים של מרצדס בתחום הבטיחות שהפכו לסטנדרט בתעשיית הרכב ניתן למנות את הפטנט הראשון שנרשם לכרית אוויר ברכב (1971), מערכת למניעת נעילת גלגלים בעת בלימה ABS משנת 1978, ומערכת בקרת היציבות ESP הנדרשת כיום בחוק והומצאה על ידי מרצדס בנץ בשנת 1995.
בעשורים האחרונים, טכנולוגיות מחשבים תופסות חלק הולך וגדל בתעשיית הרכב, ובמרצדס רתמו את היכולות הללו להגברת הבטיחות. מערכת PRE-SAFE המהפכנית שהוצגה לראשונה בשנת 2002 ומותקנת במרבית מכוניות מרצדס, מזהה באמצעות חיישנים מצב של חוסר שליטה, ומכינה את הרכב לתאונה אפשרית. המערכת סוגרת את החלונות וגג השמש, מטה את משענות הראש ומהדקת את חגורות הבטיחות כך שאם תאונה אכן תתרחש, הרכב והנוסעים יהיו מוגנים יותר.

מצלמה עם תאורת לילה

מערכת DISTRONIC-PLUS עם בלם PRE-SAFE תורמת אף היא להגברת הבטיחות בכך שהיא סורקת את התנועה לפני המכונית באמצעות משדרי רדאר ומזהה אם המכוניות שמלפנים מאטות או עוצרות. במידה והמכונית שמלפנים מאיטה או עוצרת ויש חשש לתאונה, המערכת מתריעה בפני הנהג, מכינה את מערכת הבלמים לפעולה ואך יכולה להאיט או לעצור לחלוטין באופן אוטומטי. בשילוב עם בקרת השיוט, מערכת זו הופכת לבקרת שיוט אקטיבית שמתאימה את מהירות הנסיעה בדרכים מהירות לתנועה על הכביש.

מערכת חדשנית נוספת מתוצרת מרצדס היא ATTENTION ASSIST שהושקה בשנת 2010. מערכת זו משקללת למעלה מ-70 פרמטרים חלקם קשורים להתנהגות הנהג ואחרים למה שקורה בסביבת הרכב, על מנת לקבוע אם יש סכנה שהנהג עייף ועשוי "להרדם על ההגה". במידה ויש סכנה כזו, המערכת מתריעה בפני הנהג ומציעה לו לעצור למנוחה.

מערכות כמו PRE-SAFE ו-ATTENTION ASSIST ורבות אחרות שפותחו על ידי מרצדס מתוקנות בחלק מדגמי מרצדס, והופכות אותן לבטוחות ביותר. גם כיום מרצדס מובילה את החדשנות בתחום הבטיחות, אבל אם לשפוט מהעבר, יבוא יום בעתיד הלא רחוק וגם מערכות כאלו יהפכו לסטנדרט בתעשיית הרכב.

 

* המערכות מופיעות בחלק מהדגמים

סגור

מרצדס עד הבית

אולם תצוגה

הזמן נסיעת מבחן

הזמן נסיעת מבחן