A Class
B Class
C Class
S Class
The New E Class
C Coupe Class
CLA Class
CLS Class
S Coupe Class
GLA Class
GLC Class
GLE Class
GLE Coupe Class
GLS Class
AMG-GT Class
S Cabrio Class
SL Class
תיאום פגישה ונסיעת מבחן

הסיפור של מרצדס

20102000199019801970196019501930192019001886
להתחלה

1886

1886

קרל בנץ, מי שעתיד לייסד את חברת בנץ ואשר על שמו קרויה יצרנית המכוניות מרצדס-בנץ, רושם את פטנט מס' 37435 על היצירה שלו Motorwagen בעלת שלושה גלגלים ומנוע בעל בוכנה אחת. ה-Motorwagen בעלת שלושה גלגלים ומנוע חד-צילינדר אחורי נחשבת כיום למכונית הראשונה בעולם. באותה השנה, ובמקביל לפיתוחיו של בנץ, גוטליב דיימלר שכלל את מנוע הבעירה הפנימית והתאים אותו להנעת מכוניות. 

1894

דגם ה-Velocipede או בקיצור Velo הוא דגם המכונית הראשון בייצור סדרתי במפעל של קרל בנץ. ה- Velo עם שלדת עץ מחוזקת, מנוע 1.5 כ"ס ובמשקל 280 ק"ג בלבד, עלה 2,000 מרק גרמניים, והיה הרכב הראשון שיוצר בקנה מידה גדול – למעלה מ-1,200 יחידות. 

1900

1902

שם המותג "מרצדס" נרשם לראשונה על שם בתו של היזם אמיל ילינק, יהודי-אוסטרי עשיר, שהיה לקוח של גוטליב דיימלר. ילינק חובב המכוניות הסכים להזמין כמות גדולה של מכוניות מרוץ מבית דיימלר, בתנאי שדגם המרוץ המשופר ובעל 35 כ"ס שהוצג שנתיים קודם לכן, ייקרא על שם בתו. מאז, נודעו כל מכוניות החברה בשם מרצדס, והוא התווסף לשם החברה – "דיימלר מרצדס".

1909

לוגו הכוכב המשולש המפורסם של מרצדס-בנץ, אחד המותגים המזוהים ביותר בעולם, נכנס לשימוש. הסמל נהגה לראשונה על ידי דיימלר, כששרטט שלושה חצים מנוגדים המסמלים ים, שמיים ואדמה. את הכוכב המשולש (ללא העיגול המקיף אותו) הוא צייר על גלויה ששלח לאשתו, והוסיף את המילים "יום אחד יאיר הכוכב הזה על עבודתי".

1910

המנוע הראשון בעל ארבעה שסתומים לצילינדר (Multivalve) מותקן בדגם Special Touring Car של קרל בנץ.

1911

בוב בורמן, מאחורי ההגה של ה-Blitzen Benz, מנפץ את שיא העולם ומגיע למהירות של 228.1 קמ"ש. ה-Blitzen Benz בעלת העיצוב האווירודינמי הייתה המכונית הראשונה שחצתה את רף מאתיים הקמ"ש, הישג שעד אז היה שמור בלעדית לרכבות המהירות ביותר. 

1920

1921

בחברת דיימלר מתחילים להשתמש בטכנולוגיית הגדשת-על שבתחילת שנות השלושים תשמש את דגמי המירוצים S,SS,SSK המצליחים.

1926

החברות בנץ ודיימלר מתאחדות בחילופי מניות הדדיים, ויוצרות יחד את דיימלר-בנץ. היה זה בתקופת המשבר הכלכלי הקשה שפקד את גרמניה לאחר מלחמת העולם הראשונה, ומתוך כורח לשלב כוחות כדי לשמר את שתי חברות הרכב הצעירות. שנתיים קודם לכן חתמו שתי החברות על הסכם לשיתוף פעולה, וב-1926 התמזגו רשמית.

1930

1931

מרצדס מדגם 170 הוא הדגם הראשון בייצור סדרתי עם ארבעה מתלים עצמאיים, והכוכב של תערוכת פאריז בשנת 1931. דגם זה היה התשובה של מרצדס למשבר הכלכלי של שנות השלושים, וזכה להצלחה עצומה בקנה מידה של אותם ימים. ה-170 היה קומפקטי במידותיו ביחס לשאר דגמי מרצדס ובין השנים 1931-1936 יוצרו קרוב ל-14,000 יחידות.  

1936

מרצדס 260D היא מכונית הנוסעים הראשונה בעלת מנוע דיזל.

1939

תחילת המחקר והפיתוח בתחום הבטיחות במרצדס, בהנהגתו של המהנדס בלה ברניי (Bela Barenyi), הנחשב לממציא הבטיחות הפאסיבית ברכב, תוך שימוש ברכבי מבחן ייעודיים. מחקרים חלוציים אלו היוו את הבסיס לשורה ארוכה של חידושים שהכניסה מרצדס לתחום הבטיחות כמו אזורי ריסוק, כלוב הגנה, ABS, כריות אוויר ומערכת בקרת היציבות ESP, שהפכו במרוצת השנים לסטנדרט בענף הרכב.

1950

1954

מרצדס 300SL, "כנפי שחף" האגדית, מכונית ספורט בעלת שני מושבים, מוצגת בתערוכת ניו-יורק. 

1959

במרצדס מתחילים במבחני ריסוק למכוניות על מנת לבדוק את הבטיחות הפסיבית שלהן.

1960

1962

עמיחי חרל"פ מייסד חברת כלמוביל, יוזם קשר עם חברת דיימלר בנץ, ומביא לחתימת זיכיון בלעדי לשווק בישראל כלי רכב מתוצרתה.

1963

מרצדס "פגודה" 230SL מוצגת בתערוכת ז'נבה כמחליפת ה-190SL וה-300SL. 

1963

חברת כלמוביל מתחילה לייבא את רכבי מרצדס-בנץ, בשלב ראשון משאיות כבדות עבור חברת סולל בונה וחברות להובלת דלק, ובהמשך דגמי מכוניות פרטיות של מרצדס-בנץ. הדגמים הראשונים שמגיעים ארצה הם דגמי 190 ו-200 (W110 ו-W111 בהתאמה).  

1963

השקת מרצדס 600, מכונית הפאר האולטימטיבית של זמנה. הדגם יוצר במשך כ-18 שנים. 

1965

משרדי מרצדס ישראל קמים בחיפה, בבניין אבן ישן בעיר התחתית. הסמל המואר של מרצדס התנוסס על גג המבנה והסתובב, כך שנראה בלילה מכל נקודה בכרמל.

1965

היונימוג של מרצדס מגיע לראשונה לישראל. המדינה הצעירה והמתפתחת היתה זקוקה לרכב עבודה שישמש חקלאים, קבלנים ואנשי שטח. יונימוג של מרצדס ענה על הצורך בדיוק: רכב שטח 4X4, עביר בכל תנאי שטח וניתן להרכיב עליו חלקים לעבודות שונות – לחקלאות, לעבודות עפר או לעבודה במכרות. העסקה הראשונה נעשתה עם מכרות הנחושת בתמנע, ולאחר מכן הפך היונימוג ללהיט בקיבוצים, במושבים ובאתרי עבודה שונים. היונימוג שימש עוד לפיזור מלח ולפינוי שלגים בחטיבת החרמון, וכן ככלי רכב בשירות קק"ל לכיבוי שרפות ביערות.

1967

האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר מקימים את סדנת הביצועים AMG. השניים עבדו יחד על פיתוח המנוע שהביא למרצדס SE 300 נצחונות באליפות גרמניה למכוניות טורינג, וראו בחזונם כיצד המומחיות שלהם בשיפור מנועים למכוניות מירוץ, מגיעה ומתפשטת גם למכוניות כביש.

1967

כתשובה לדרישות שוק המוניות בישראל, עמיחי חרל"פ מפתח מונית שבעה מושבים על בסיס מרצדס 220SB. הפיתוח הופך ללהיט ואלפי מכוניות נמכרות.

1970

1971

מרצדס רושמת פטנט על כרית אוויר לרכב. עשר שנים מאוחר יותר היא תותקן לראשונה בדגם מייצור סדרתי, במרצדס S-Class W116.

1971

נבנה המוסך הגדול הראשון של מרצדס ישראל בחיפה. המוסך החדש שנבנה על פי הסטנדרטים המחמירים ביותר של חברת מרצדס גרמניה מוקם בחוף שמן חיפה מצד רחוב חירם. במרוצת השנים המוסך שירת לקוחות כמו דן חושי (בנו של ראש העיר) וטד אריסון. בחלק זה של המבנה בקומה א' שכן חלק מהמחסן המרכזי ובקומה ב' המשרדים. 

1972

מושקת מרצדס S-Class W116, הראשונה בשושלת מכוניות הפאר.

1972

תחילת יבוא אוטובוסי מרצדס לישראל - החברות אגד ודן מזמינות לראשונה כמויות גדולות של אוטבוסים מתוצרת מרצדס לישראל. אוטובוסים נוספים מיובאים עבור המועצות האזוריות.

1973

עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, התברר כי בצה"ל קיים מחסור עצום במשאיות ורכבי הובלה לתמיכה במאמצי המלחמה. עמיחי חרל"פ שומע על המצוקה ומתגייס מיד לנסות ולסייע. הוא נוסע בבהילות לגרמניה ומבקש מהנהלת חברת מרצדס לשלוח לישראל כמה שיותר משאיות באופן מיידי. במרצדס נרתמים למשימה ואוספים בצעד חריג את כל מלאי המשאיות הקיים באותו הזמן במחסני החברה בכל רחבי אירופה. 1,625 משאיות מגיעות לארץ במשלוח חירום והן נרתמות מיד להעברת תחמושת, אספקה וציוד לחיילות הלוחמים.

1976

מכוניות מרצדס משמשות את אנשי סיירת מטכ"ל במבצע החילוץ הנועז באנטבה ב-4 ליולי 1976. אחת המכוניות מדגם 220D "מחופשת" לרכבו האישי של אידי אמין שליט אוגנדה. (תמונה באדיבות בטאון חיל האוויר)

1978

מרצדס מציעה מערכת בלמי ABS, לראשונה בדגם בייצור סדרתי, כאופציה במרצדס S-Class. 

1980

1980

חברת אגד מחדשת את צי האוטובוסים שלה ומזמינה 1,165 אוטובוסים חדשים מדגם 303. כלמוביל ומרצדס ישראל מתחייבות לספק את כל ההזמנה בתוך תקופה של שנה אחת. 

1982

לאחר חתימת הסכם השלום עם מצריים נחנך קו 100 ת"א-קהיר. ב-29 באפריל 1982 יוצא לדרכו האוטובוס הראשון בקו היומי מתל אביב לקהיר – מדובר במרצדס 303 של חברת אגד. 

1990

1990

אנשי שב"כ ויחידות מיוחדות הפועלות בלבנון משתמשים ברכבי מרצדס כדי לנוע ברצועת הבטחון. במרבית המקרים מדובר על מרצדס 220 (דגם W123). 

1995

מרצדס מציידת את דגם S600 Coupe במערכת ESP כסטנדרט – משנת 1999 מערכת זו סטנדרטית בכל דגמי מרצדס. 

1995

מרצדס מציגה את הספרינטר – הוואן/משאית קלה הוורסטילי להובלות והיסעים שהחליף את דגם TN. הספרינטר זוכה בתואר Van of the Year לשנת 1995, מגיע לישראל וזוכה להצלחה מיידית. 

1996

מרצדס משיקה את ה-SLK – הרודסטר הראשונה בעלת גג מתכת מתקפל חשמלית.

2000

2002

מרצדס מציגה את מערכת הבטיחות PRE-SAFE המהפכנית. המערכת מזהה באמצעות חיישנים מצב של חוסר שליטה, ומכינה את הרכב למצב של תאונה אפשרית. המערכת סוגרת את החלונות וגג השמש, מטה את משענות הראש ומהדקת את חגורות הבטיחות כדי להפחית את עוצמת הפגיעה בנוסעים במקרה של תאונה.

2002

חברת כלמוביל משיקה את מותג סמארט בישראל. הדגם הראשון שמגיע ארצה הוא דגם smart City Coupe.  

2005

מרצדס משיקה את ה-CLS החדשנית, שיוצרת פלח חדש של מכוניות קופה-ארבע-דלתות.

2007

צה"ל מצטייד לראשונה במובילי טנקים מתוצרת מרצדס-בנץ. 

2010

2010

מרצדס ו-AMG משיקים את מכונית העל SLS AMG שהופכת מיידית לקלאסיקה מוטורית. ה-SLS שאבה השראה מדגם 300SL "כנפי שחף" הקלאסי משנת 1954, וגם היא מצוידת בדלתות הנפתחות כלפי מעלה. 

2011

יבואנית מרצדס קבוצת כלמוביל, בראשות שמואל ויואב חרל"פ והמנכ"ל צביקה פולק, הופכת ליבואנית הרכב הגדולה בישראל.

2013

מרצדס משיקה את S-Class החדשה – מכונית הפאר הטובה בעולם.

2013

מרצדס משיקה סדרת דגמי מסחריות, משאיות ואטובוסים חדשים העומדים בתקנות זיהום האוויר המחמירות יורו6. כחלק ממהלך זה משיקה מרצדס שני דגמי משאיות חדשים : Arocs ו-Antos.

2013

מרצדס ישראל תספק לראשונה לימוזינות מדגם מרצדס E-Class שישמשו את משרד החוץ לאירוח אחמ"ים. רכבים אלו יעברו הארכת שלדה והוספה של שורת מושבים נוספת. הלימוזינות ייבנו בגרמניה על ידי בונה מרכבים המאושר על ידי קונצרן דיימלר. 

2013

יובל חמישים שנים ליבוא מרצדס לישראל על ידי חברת כלמוביל, היבואנית הראשונה של מכוניות יוקרה לארץ, משתלב עם הגעת מרצדס S-Class  החדשה. היצע דגמי מרצדס והשירותים הניתנים על ידי חברת כלמוביל רחב מתמיד, ומשפחת לקוחות מרצדס גדולה מאי פעם. 

סגור

מרצדס עד הבית

אולם תצוגה

הזמן נסיעת מבחן

הזמן נסיעת מבחן