A Class
B Class
C Class
S Class
The New E Class
C Coupe Class
CLA Class
CLS Class
S Coupe Class
GLA Class
GLC Class
GLE Class
GLE Coupe Class
GLS Class
AMG-GT Class
S Cabrio Class
SL Class
תיאום פגישה

המורשת של מרצדס בנץ משתרעת על פני למעלה מ-125 שנים בהם ביססה החברה את מעמדה כיצרנית הרכב המובילה בעולם והותירה מסורת של חלוציות. מאז המכונית הראשונה של קרל בנץ, מילאה מרצדס בנץ תפקיד מרכזי בהיסטוריה של תעשיית הרכב והייתה חלוצה בתחומים רבים כמו טכנולוגיה, בטיחות, עיצוב, ספורט מוטורי וקיימות.

המורשת החלוצית של מרצדס בנץ החלה בשנת 1886 אז רשם קרל בנץ את הפטנט הראשון על מכונית ממונעת. באותה השנה, ובמקביל לפיתוחיו של בנץ, גוטליב דיימלר שכלל את מנוע הבעירה הפנימית והתאים אותו להנעת מכוניות. אותה חלוציות של האבות המייסדים של מרצדס בנץ השפיעה וממשיכה להשפיע על התנהלות החברה מאז ועד היום.

חידושים טכנולוגיים

לאורך השנים פיתחה מרצדס-בנץ שורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים. בתחום ההנעה הציגה החברה את מגדש העל, את מנוע הדיזל למכוניות נוסעים ובשנים האחרונות את תיבת ההילוכים G-7 TRONIC  – התיבה הראשונה בעלת שבעה יחסי העברה שנכנסה לייצור סדרתי למכוניות נוסעים, בשעה שמרבית היצרנים הסתפקו בארבעה או חמישה יחסי העברה.

חלוצה בבטיחות

תחום נוסף בו חברת מרצדס בנץ שימשה כחלוצה הוא תחום הבטיחות. תחת הנהגתו של המהנדסBela Barenyi  התחילו במרצדס לנהל מחקרי בטיחות כבר בשנות השלושים של המאה הקודמת. במרוצת השנים הניב מחקרים חלוציים אלו שלל המצאות וחידושים שכיום הפכו לתקן בתעשיית הרכב כמו אזורי ריסוק, כריות אוויר, מערכת ABS, מערכת ESP ומערכות רבות נוספות.

גם כיום מרצדס בנץ ממשיכה להיות לחוד החנית בתחום הבטיחות הודות למערכות כגון  PRE-SAFE, DISTRONIC-PLUS, ATTENTION ASSIST, ו-NIGHT VIEW ASSIST PLUS.

חלוצה בעיצוב

גם בתחום העיצוב Mercedes Benz הייתה ועודנה חלוצה. דגם ה-Velocipede  משנת 1894, למשל, היה לא רק הראשון בייצור סדרתי בעולם אלא גם המכונית הקטנה הראשונה. דגם 170 החסכוני משנת 1931 היה התשובה של מרצדס למשבר הכלכלי של שנות השלושים והציג לראשונה מתלים נפרדים לכל ארבעת הגלגלים. דגמי מרצדס יצרו קטגוריות חדשות בתעשיית הרכב, לדוגמה דגם SLK עם גג מתכת המתקפל חשמלית שילב בין מרכב קופה לקבריולט או מרצדס CLS שיצרה פלח של מכוניות הקופה בעלות ארבע דלתות. לצד דגמים אלה מוכרים הרבה יותר דגמי מרצדס שזכו למעמד איקוני הודות לעיצובם כגון דגם 300SL  "כנפי שחף" הקלאסי או מכונית העל הנוכחית מרצדס SLS.

חלוצה בספורט המוטורי

כאחת מיצרניות הרכב הראשונות הייתה מרצדס חלוצה גם בתחום הספורט המוטורי. החידושים הטכנולוגיים שלה כגון במגדש העל משנות העשרים של המאה הקודמת ועד למנועי AMG של ימינו הביאו את דגמי מרצדס להצלחה במסלולי המרוצים השונים מ"חצי הכסף" של שנות השלושים של המאה הקודמת ועד לתחרויות  במסגרת אליפות ה-DTM  ופורמולה 1 כיום.

פיתוח תחום הקיימות

תחום מרכזי בו מרצדס הייתה ועודנה חלוצה הוא הקיימות (Sustainability). פיתוח טכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות, הפחתה של תצרוכת דלק ושל פליטת מזהמים ושמירה על הסביבה עומדים לנגד עיני המהנדסים של מרצדס בנץ מזה עשרות שנים. כבר משנת 1986 צוידו כל דגמי מרצדס בממירים קטליטיים מתקדמים, ובמהלך השנים פיתחה מרצדס בנץ מגוון טכנולוגיות שנועדו להגביר את הקיימות של המכוניות שלה ולצמצם את פגיעתן בסביבה. טכנולוגיות כמו BlueTEC לדיזל נקי, BlueEFFICIENCY לשיפור יעילותם של מנועי בנזין, שימוש בטכנולוגיית תאי דלק במסגרת דגמי F CELL ודגמים היברידיים הם רק חלק מהמאמץ המתמשך של מרצדס בנץ לשיפור הקיימות.

סגור

מרצדס עד הבית

אולם תצוגה

תיאום פגישה

תיאום פגישה