טכנולוגיות ירוקות

הנעה חלופית

אחד הערכים המרכזיים שעליהם מבוסס מותג מרצדס-בנץ הוא אחריות (Responsibility) – אחריות כלפי הנהג והנוסעים, המשתמשים האחרים בכביש, וחשוב לא פחות, אחריות כלפי הסביבה. ערך זה מתבטא בפעילות של מרצדס-בנץ בתחום הקיימות (Sustainability). אנשי הפיתוח של מרצדס-בנץ עמלים מזה עשרות שנים על פיתוח טכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות, על הפחתה בצריכת דלק ובפליטת מזהמים ועל שמירה על הסביבה.

מרצדס הייתה ועודנה נשארה חלוצה בתחום ההנעה החלופית. לפני למעלה ממאה שנים, בתחילת המאה העשרים הוצעו מספר דגמי מרצדס עם מנוע חשמלי לא מזהם, וכבר משנת 1986 צוידו כל דגמי מרצדס בממירים קטליטיים מתקדמים. כיום, מציעה החברה שורה ארוכה של טכנולוגיות הנעה חלופיות שמאפשרות ללקוחותיה להמשיך וליהנות מהיתרונות של מרצדס ובאותה העת לתרום לצמצום של תצרוכת דלק ושל פליטת מזהמים ולשמירה על הסביבה – ברכבי מרצדס למעלה מ-90% מהחלקים ניתנים למיחזור.

BlueTec

מהנדסי מרצדס היו חלוצים בשימוש בדיזל מאז שבשנת 1936 הציגה החברה את 260D  – מכונית נוסעים הראשונה בעלת מנוע דיזל. השימוש בסולר במקום בנזין הביא לחסכון של כ-30% בתצרוכת הדלק. מאז המשיכה מרצדס לשכלל ולשפר את מנועי הדיזל שלה: בשנת 1977 הציגה החברה את מנוע הטורבו-דיזל הראשון ובשנת 1997 את הזרקת המסילה המשותפת, טכנולוגיה שמיושמת במרבית מנועי הדיזל כיום.

טכנולוגיית BlueTEC לדיזל נקי שפיתחה מרצדס היא המתקדמת והנקייה ביותר. מנועי ה-BlueTEC  של המותג הם מנועי הדיזל המתקדמים ביותר המציגים פליטת מזהמים ותצרוכת דלק נמוכות לצד ביצועים מעולים ותגובות מהירות שהופכת אותם לאטרקטיביים לא פחות (ולעיתים אף יותר) ממנועי בנזין.

הזרקת מסילה משותפת ומגדש טורבו הופכים את הבעירה בבוכנות ליעילה יותר ומפחיתים את תצרוכת הדלק. ממיר קטליטי מתקדם בעל חיי שירות ארוכים לצד ממיר נוסף בטכנולוגיית SCR ומסנן חלקיקים מבטיחים פליטת מזהמים מינימלית.  למידע נוסף על bluetec לחצו כאן

 

BlueEFFICIENCY

BlueEFFICIENCY הוא הכינוי למגוון הטכנולוגיות החדשניות המיושמות במנועי הבנזין של החברה. הפחתת נפח המנועים, מרכבים אווירודינמיים יותר, משאבות דלק חסכוניות, צמיגים מתרכובת בעלת חיכוך מופחת וכמובן, תיבות הילוכים מתוחכמות ויעילות של מרצדס תורמים להפחתה של תצרוכת הדלק ושל פליטת המזהמים. במנוע עצמו, הדייקנות המיקרוסקופית ומהירות התגובה של מערכת הזרקת הבנזין הישירה הנמדדת במילי-שניות מעלות את ניצול האנרגיה שנוצרת בתהליך השריפה בבוכנות ומחלצות ביצועים טובים יותר תוך פליטת מזהמים מופחתת, מכמות קטנה יותר של דלק. למידע נוסף על BlueEFFICIENCY לחצו כאן.

הנעה היברידית

הנעה היבירידית משמעה שילוב של מנוע בעירה פנימית עם מנוע חשמלי. מרצדס מובילה בפיתוח מערכות הנעה היברידיות ומציידת דגמים היברידיים. E300 BLUETEC-HYBRID  ו- S400H בסוללת ליתיום-יון מתקדמת שהיא קומפקטית וקלה יותר מסוללות ניקל-מטאל ויעילה יותר באספקת אנרגיה. מנועי הבנזין המותקנים ב-  E300 BLUETEC-HYBRIDוב– S400H   4 ציל' (ב– E300 ו– V6 ב-S400H ) עברו טיפול מקיף והתאמה למערכת ההנעה ההיברידית המשלבת את הכוח שמתקבל ממנוע הבנזין ומהמנוע החשמלי על פי הצורך. הרכב מונע על ידי מנוע הבנזין, המנוע החשמלי או שניהם ביחד בהתאם לתנאי הדרך, תוך אופטימיזציה של ביצועים, פליטת מזהמים ותצרוכת דלק. המנוע החשמלי המספק את המומנט שלו באופן מיידי וללא תלות בסל"ד מנוע הבנזין ותורם להאצה. הסוללה נטענת הן ממנוע הבנזין והן בעת בלימה. למידע נוסף על הנעה היברידית לחצו כאן.

הנעה חשמלית ED

מרצדס הייתה מחלוצות השימוש במנועים חשמליים כבר בתחילת המאה העשרים, וגם כיום מספר מצומצם של דגמי מרצדס מוצע עם הנעה חשמלית ED וללא פליטת מזהמים כלל (Zero Emissions).

מכונית העל מרצדס SLS AMG מוצעת בגרסת Electric Drive המצוידת בארבעה מנועים חשמליים בעלי הספק כולל של 751 כוחות סוס ומומנט של 102 קג"מ. המנועים החשמליים מזניקים את SLS AMG Coupe Electric Drive ל- 100 קמ"ש תוך 3.9 שניות ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

בתחילת 2013 הציגה מרצדס את B-Class Electric Drive החדשה – דגם על בסיס B-Class המוכרת עם מנוע חשמלי המייצר למעלה מ-147 כ"ס. סוללת ליתיום-יון רבת עוצמה מספקת אנרגיה למערכת העברת הכוח שנמצאת בתחתית המכונית ואינה משפיעה על המרחב לנוסעים. לדגם בעל המנוע החשמלי ואפס פליטת מזהמים טווח נסיעה מכובד של כ-200 ק"מ.

ECO START/STOP

מערכת ECO Start/Stop  מדוממת את המנוע כאשר הרכב נמצא במצב נייח ומתניעה אותו שוב אוטומטית בלחיצה על דוושת ההאצה. באופן זה המערכת חוסכת הן בתצרוכת דלק והן בפליטת מזהמים, במיוחד בנהיגה עירונית המאופיינת בעצירות ובזינוקים רבים, במיוחד בעת עמידה בפקק תנועה. המערכת יכולה לחסוך עד 9% בתצרוכת הדלק, וניתן לנטרל אותה באמצעות מתג בקונסולה המרכזית. המערכת פועלת באופן חלק: הדממת המנוע והתנעתו כמעט לא מורגשים בתא הנוסעים. למידע נוסף על מערכת ECO Start/Stop לחצו כאן.

F-Cell

תחום נוסף בו משקיעה מרצדס במסגרת המחקר והפיתוח של טכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות הוא תחום ההנעה באמצעות תאי הדלק (Fuel Cell). העקרון פשוט – מכונית בעלת מנוע תאי דלק היא למעשה מכונית חשמלית שאינה תלויה בסוללה אלא מייצרת את החשמל אותו היא צורכת ממימן דחוס וחמצן הנמצא באוויר. מערכת הנעת תאי דלק לא פולטת מזהמים כלל והתוצר היחיד של תהליך ההנעה הוא פליטה של מים. לאורך שני העשורים האחרונים מרצדס השקיעה מאמץ רב בפיתוח טכנולוגיה זו, ועם למעלה ממאה רכבי מבחן ויותר מ-4.5 מיליון קילומטרים של נסיעות מבחן, יש לה ניסיון רב ביותר בתחום ההנעה באמצעות תאי דלק. במקומות מסוימים בעולם מוצע דגם B-Class F-Cell של מרצדס בצורה מסחרית. למידע נוסף על תאי דלק Fuel Cell  לחצו כאן.

.

NGT

מרצדס מציעה מספר דגמים – פרטיים ומסחריים – המונעים באמצעות גז טבעי NGT. במערכת הנעה כזו, גז טבעי מחליף את הבנזין או הסולר במנוע בעירה פנימית, אלא ששריפת הגז נקייה הרבה יותר בסדר גודל של 16% פחות פליטת מזהמים. זאת ועוד, גז טבעי זול יותר והשימוש בו מפחית את הוצאות הדלק בקרוב למחצית בהשוואה למנוע בנזין. למידע נוסף על מערכת NGT לחצו כאן.