A Class
B Class
C Class
S Class
The New E Class
C Coupe Class
CLA Class
CLS Class
S Coupe Class
GLA Class
GLC Class
GLE Class
GLE Coupe Class
GLS Class
AMG-GT Class
S Cabrio Class
SL Class
תיאום פגישה ונסיעת מבחן

אודות

מהמכונית הראשונה

מהמכונית הראשונה

ניתן לומר די בוודאות שההיסטוריה של מרצדס בנץ היא ההיסטוריה של תעשיית הרכב כולה, לא רק כי את המכונית הראשונה בהיסטוריה הציג קרל בנץ בשנת 1886, אלא גם משום שהמנהיגות הטכנולוגית של מרצדס בנץ שינתה את תעשיית הרכב מאז וממשיכה לשנות אותה עד היום. חברת מרצדס בנץ הוקמה בשנת 1926 בעקבות איחוד החברות של קרל בנץ ושל גוטליב דיימלר. קרל בנץ היה זה שבשנת 1886 רשם פטנט על מה שנחשב כיום למכונית הראשונה, וגוטליב דיימלר היה מהנדס מוכשר שפיתח (ביחד עם וילהלם מייבאך) את מנוע הבעירה הפנימית המודרני. השם מרצדס שהעניק גוטליב דיימלר למכוניות שלו היה שמה של ביתו של אחד הלקוחות הגדולים של דיימלר. כאמור, פעלו החברות של דיימלר ובנץ בנפרד עד איחודן בשנת 1926, אז גם אוחדו השמות "מרצדס" ו"בנץ" לשם אחד המוכר כיום. לאורך השנים הציגה מרצדס בנץ שורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים שהפכו לאמת מידה ומאוחר יותר גם לסטנדרט במכוניות נוסעים. מרצדס בנץ הובילה וממשיכה להוביל את התעשייה בתחומים כמו טכנולוגיה, בטיחות, קיימות ועיצוב.

 

ההיסטוריה של חדשנות מוטורית

הכוכב של מרצדס בנץ מסמל לא רק יוקרה ואיכות, אלא גם חדשנות מוטורית שהחלה באותה מכונית ראשונה של קרל בנץ ומורגשת בדגמים המודרניים של המותג. מרצדס הציגה לראשונה את מגדש העל במנוע בעירה פנימית כבר בשנת 1923, את מנוע הדיזל הראשון במכונית נוסעים בשנת 1936 והיא הייתה החברה הראשונה שפיתחה את תחום הבטיחות הפאסיבית ולאחר מכן את האקטיבית. בתחום הבטיחות בין חידושיה נמנים אזורי ריסוק, כלוב הגנה ומאוחר יותר מערכות כגון ABS, כריות אוויר ו-ESP.

החדשנות של מרצדס בנץ באה לידי ביטוי גם בהשקת דגמים מהפכניים כמו דגם 170 משנת 1931 שהיה התשובה של מרצדס למשבר הכלכלי של שנות השלושים וזכה להצלחה עצומה בקנה מידה של אותם זמנים, דגם 300SL  "כנפי שחף" האיקוני משנת 1954, ובשנים מאוחרות יותר מרצדס SLK בעל גג מתכת המתקפל חשמלית או דגם מרצדס CLS שיצר פלח חדש של מכוניות קופה בעלות ארבע דלתות.

מרצדס בנץ ישראל

 

"מרצדס בנץ ישראל" הוקמה על ידי חברת כלמוביל בע"מ לפני כחמישים שנה בשנת 1963, והייתה ליבואנית הראשונה של מכוניות יוקרה בישראל. מרצדס בנץ ישראל היא חלק מחברת כלמוביל שנוסדה בשנת 1936 ונמצאת בבעלות משפחת חרל"פ. קבוצת כלמוביל היא יבואנית הרכב המובילה בישראל הן של כלי רכב פרטיים והן של כלי רכב מסחריים, משאיות ואוטובוסים.

כלמוביל מייצגת בישראל מותגים כגון מרצדס בנץ, סמארט, פוסו-קאנטר, מיצובישי ויונדאי. חברת כלמוביל בע"מ ומרצדס בנץ ישראל מציעות ללקוחותיהן מגוון שירותים ופתרונות וביניהם מרכזי השירות של כלמוביל, שירותי טרייד-אין באמצעות "מרצדס טרייד-אין" ושירותים פיננסיים באמצעות "כלמוביל פתרונות מימון" (לשעבר דביס). כמו כן, מרצדס בנץ ישראל מציעה ללקוחותיה גם שירותי ביטוח רכב באמצעות חברת "כלמוביל ביטוח", גם היא בבעלות המלאה של הקבוצה. אסטרטגיה זו של מתן פתרונות כוללים הוכיחה את עצמה היטב לאורך השנים ומאפשרת למרצדס בנץ ישראל להעניק ללקוחותיה מכלול שלם של שירותים איכותיים תחת קורת גג אחת.

 

הכוכב של מרצדס

 

גוטליב דיימלר היה זה ששרטט לראשונה את הכוכב בעל שלוש הצלעות שסימלו את המחלקות במפעל המנועים שלו – יבשה, ים ואוויר. לאחר האיחוד עם חברת "בנץ" של קרל בנץ, התווספו לסמל עיגול, התוחם את הצלעות של דיימלר, ועלי דפנה בשני צידיו.

לאורך השנים עבר הסמל שינויים קלים, וכיום סמל הכוכב של מרצדס הוא אחד הסמלים המסחריים המוכרים והמכובדים ביותר בעולם. האגדה מספרת שדיימלר שרטט את הסמל המקורי לראשונה על גלויה ששלח לאשתו ועליה הוסיף את המילים "יבוא יום והכוכב הזה יאיר על עבודתי" כסמל של שגשוג. נבואתו של דיימלר התממשה, וכיום הכוכב של מרצדס אכן מסמל שגשוג,הצלחה וערכים נוספים.

 

סגור

מרצדס עד הבית

אולם תצוגה

הזמן נסיעת מבחן

הזמן נסיעת מבחן